Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg klør også på magen, tror det bare er skinnet som strekker seg. :-) så smører hele kroppen med babyolje mens kroppen fortsatt er våt etter dusjen. :-)

god ide! har liksom ikke gjort neon ting enda, men magen begynner å bli ganske stor nå.

var nettopp på do og ble ganske så oppgitt da jeg så en 1cm lang lilla strek :( snufs! trodde jeg skulle være som morra mi og slippe unna strekkmerker. men det gjør vel de færreste!

Jeg trodde også at jeg skulle slippe unna sist... Men en kveld helt på slutten av svangerskapet da jeg hadde kledd av meg for å legge meg sier mannen; oi du har fått strekkmerker... Jeg trodde han bare tullet for at jeg skulle få litt hetta og han skulle kunne le av spøken, så jeg svarte at nei, det tror jeg ikke på osv osv.. Men han sto på sitt og det gikk opp for meg til slutt at nei, han tullet ikke.. Gikk ned på badet for å se etter og hele området fra litt over navlen og ned til omtrent trusekanten var helt marmorert av mørkerøde tigerstriper... :-( usj... Og jeg smurte meg med spesialkrem hele svangerskapet..

Men de blekner heldigvis ganske fort og man vil jo ikke for noe i hele verden bytte tilbake etterpå. :-) men ja, vet det er en skikkelig kjip følelse når det skjer.. *trøsteklem*

Nå skal ikke jeg lage verden noe surere for noen altså.. :) men mente å ha lest et sted at uansett hvordan man smører og prøvernå forhindre strekkmerker så kan man ikke det. For strekkmerker ligger i et dypere lag av huden. Noen andre som har lest dette? Bare lurer. Jeg håååper såklart dette ikke stemmer.. ;)

ja har hør det, men har også hørt at det ikke er selve kremen som er bra men maseringen som stimulerer huden. det var en analyse av ansikts kremer da, men håper dette gjelder for magen hvertfall. jeg har begynt å smøre meg :)

Annonse

Var så fornøyd sist, for jeg trodde ikke jeg hadde fått et eneste strekkmerke.. Helt til jeg hadde fødd.. Når huden nøe slappere kom de til syne.. Røde og stygge.. Så denne gangen skal jeg smøre uansett hva folk sier ;)

Kom over dette innlegget, og må dele noen erfaringer. Strekkmerker kan forebygges, men de fleste jeg kjenner har egentlig bare godtatt at strekkmerker kommer, og har ikke tatt seg bryet med å forebygge før strekkmerkene dukker opp, da får de hetta og begynner å smøre. Smøring i seg selv hjelper masse. Men da snakker vi massere inn kremen og oljen ordentlig, klyp hele tiden i huden og ikke minst bruk ordentlig strekkmerke krem. Jeg kan anbefale mamamio sin produkter. Oljen er med omega 3,6, og 9. Bodybutteren dems forebygger svangerskapskløe og lindrer hvis du allerede har. Få i deg også omega 3 og drikk myye vann. Kan anbefale gravid og ammende vitaminer fra apoteket. Ikke dusj i for varmt vann, det tørker ut huden. Tren eller gå turer for å øke blodsirkulasjonen. Ikke ta sol da det ødelleger kollagenet i huden, og siden man er gravid og mye skjer med vevet i huden så bør man være litt forsiktig. Spis fiber (knekkebrød) og få i deg frukt ):) jeg har gigantisk mage, gravid med nr 2 og ingen strekkmerker. Vil heller jobbe litt for å ikke få det enn å sette meg ned å miste selvtillit fordi strekkmerkene bare kommer. Håper dette kan være litt til hjelp.

.. bodylotion fungerer hvertfall ikke, og det er bare å droppe:) husk å få det gått inn i huden. Når du kjenner det klør litt så smør deg (masser) med engang med enten bodybutter eller oljen. Jeg bruker oljen morgen og kveld. Sitter med magen bar og bare masserer på kvelden. På morgningen smører jeg godt og går med magen bar til må kle på meg;)Kombinerer også oljen og bodybutteren de dagene jeg kjenner det strekker veldig.

snublet over dette innlegget jeg oxo.

må bare høre om noe.

jeg er i uke 39 nå. og har ikke fått strekkmerker enda...er det sånn at jeg ikke kommer til å få det heller da?

har ikke smurt meg noe på magen i svangerskapet, for om jeg smører meg med bodylotion blir jeg automatisk tørr,så derfor kutta jeg ut det for mange år siden.

Jeg trodde ikke jeg fikk strekkmerker sist.. Men når ungen kom ut og magen ble slappere, så så jeg at det var en haug alikevel.. Under navlen. De hadde ikke vistes fordi de var så strekt og lyse..

Men krysser fingrene for at du slipper ;) noen sier at strekkmerker er hormonstyrt.. Og ikke alle får det.

Det kan være du har vært heldig, men har også hørt at mange har fått det når huden skal strekke seg tilbake. Tror det er lite vits å smøre når du ikke har smørt frem til nå. Vær nøye å massere huden når magen forsvinner, så får vi håpe den lille kommer snart;) jeg tar ikke sjansen så her gjøres det som kan for å slippe. Da har jeg i hvertfall god samvittighet hvis det mot formodning kommer noe:)

Annonse

Jeg blir også forresten veeldig tørr av vanlig fuktighetskrem, men med mamamio blir jeg bare myk i huden og det kjennes ut som huden er fuktig hele døgnet. Det sprekker ikke, men kan være fordi den er proppfull av vitaminer og at den er spesielt lagd for gravide:):)

Har begynt å bruke Dr Greve strekkmerkekrem fra apoteket, den virker fyldig og god med mye olje. Men ingen strekkmerker enda, bare kløe. Så omega 3 ble nevnt, da vil jeg bare si at min erfaring (etter mye kvalme), er at denne bare gjør deg kvalmere om du har slitt med hypermesis... En god hudolje gjør nok underverker, men litt må man vel regne med uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...