Gjest usababy Skrevet 12. desember 2012 #1 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Har prøvd å lete litt, men finner mest motstridende opplysninger...kanskje jeg leter på feil sted. Hva vet dere andre om hvordan livmortappen skal være om en er gravid eller ikke? Jeg er helt nybegynner på å kjenne etter på tappen, og vet egentlig ikke hva jeg skal kjenne etter... Grunnen til at jeg prøvde å finne ut noe nå var at jeg under samleie kjente at det var uvanlig ømt innerst, en annen slags ømhet. Kan Lutinus virke inn på hvordan tappen kjennes, og hvor ømt det er? Jeg kjente etter i dag, det var ikke ømt nå, men det kjentes ut som om det var en slags negl der inne...det var myke områder stort sett overalt, men midt i var det som om jeg strøk på en negl. Prøvde å klore litt forsiktig, men kjente ikke noe. Var redd for å klore for mye, så jeg prøvde ikke det mer. Lurte på om det kunne være Lutinus-tabletten jeg kjente, men den tok jeg en halvtime før og den burde være temmelig oppløst nå. Hvordan kjennes livmortappen ut når en er gravid, og når en ikke er det og det er før testedag? Er det forskjell fra person til person? Har Lutinus-hormonene noe å bety? Uff, kjenner jeg er småkvalm med tanke på at jeg har kjent sånn på den. Tenk om det kan gjøre skade...så rart å kjenne etter. :S Endret 12. desember 2012 av usababy Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999213-livmortappen-hva-betyr-den/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
uhhuhher Skrevet 12. desember 2012 #2 Del Skrevet 12. desember 2012 Det jeg tror er ganske standard hvis man er gravid, er at tappen er hard, lukket og ligger litt lenger opp og inn. Når man skal ha mensen, åpnes livmorhalsen for å slippe ut blødning. Sikkert alltids muligheter for at Lutinus og andre legemidler spiller inn. Jeg tror dessverre ikke du finner noe fasit her. :-) Jeg tror jeg hadde vært forsiktig med å kjenne så mye. Tror ikke det betyr så mye om man gjør det litt, man kan jo fint ha sex, men likevel... Gjorde det litt selv, og ble alltid så nervøs etterpå, så det kan sikkert være like greit å spare seg den bekymringen, tenker jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999213-livmortappen-hva-betyr-den/#findComment-144825908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usababy Skrevet 12. desember 2012 #3 Del Skrevet 12. desember 2012 Ja, det var småskummelt å kjenne etter. Kommer ikke til å gjøre det igjen. Gjorde det egentlig pga at jeg kjente det var ømt i går, men angrer litt. Det kjentes ubehagelig og som noe man ikke bør gjøre for mye av. Om den kjentes lukket eller ei vet jeg ikke...eneste jeg la merke til var det at det kjentes ut som en hard negl innerst i midten. Samleie har vi fått go for av klinikken, likevel har vi ikke turt før nå...er redde for å ødelegge noe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999213-livmortappen-hva-betyr-den/#findComment-144825955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte med to små Skrevet 12. desember 2012 #4 Del Skrevet 12. desember 2012 Det er som Uhhuher sier og sikkert lurt å ikke pille mer oppi der Den skal være hard og lukket når man er gravid og den blir myk og åpner seg når man har eggløsning ( eller rundt der ) for å slippe inn "de ivrige" Lutinusen tror jeg kan sitte lengre i enn en halvtime før den løses helt opp, så mulig det var en bit av den du kjente? Jeg tror nok livmortappen tåler endel, men vi er forsiktige med visse stillinger under samleie slik at ikke livmortappen skal få press på seg osv. Unnskyld intime detaljer Dette også fordi jeg har hatt noen blødninger og da skal man jo unngå samleie en stund. Må si jeg savner å leve normalt mht det, men hva gjør man ikke for at alt skal gå bra med nurket i magen. Da er alt annet ikke noe offer. Ang samleie så er det ikke fare så lenge man er forsiktig og det ikke kjennes vondt, det er jo veldig viktig å ta vare på samlivet også midt oppi alt dette prøverørsstyret. Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999213-livmortappen-hva-betyr-den/#findComment-144827002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå