Puppemamma Skrevet 12. desember 2012 #1 Skrevet 12. desember 2012 Hva lager dere når det bare er dere og barnet/barna som skal spise middag? Vi pleier å ende opp med kjøttpølse med makaroni og ketchup, men det er jo ganske stusselig igrunn. Forslag??
Tulipan:) Skrevet 12. desember 2012 #2 Skrevet 12. desember 2012 Hvis vi skal ha en middag som går raskt her i huse bruke vi å ende opp med pølsegryte med ris
Gjest Totoaa Skrevet 12. desember 2012 #3 Skrevet 12. desember 2012 Hva med tomatsuppe med makaroni? Hvis barnet ditt liker egg kan du putte det også oppi, evt bare ta det i din skål
jentene på haugen Skrevet 12. desember 2012 #4 Skrevet 12. desember 2012 pølse, makaroni og ketchup hørtes ikke så veldig sunt og næringrikt ut. Hva med å kutte masse grønnsaker, gulrot,squash, brokkoli, løk og masse blomkål. Ha det i en ildfast form med en boks hermetise tomater og 1 dl vikingmelk. Stek i ca 20 min. Deretter legger du på lettsalete torsk eller kyllingfilet og steker 10-15 min til. Ha fullkornsris eller potet til. Sunt godt og enkelt.
HeleneBeate Skrevet 12. desember 2012 #5 Skrevet 12. desember 2012 Tror aldri vi har hatt og aldri vil ha kjøttpølse, makaroni og ketchup.. Min datter vet ikke en gang hva pannekaker er.. (nei da, hun har smakt det hos venner) Jeg lager meget sjelden slik mat, lager god og sunn mat og fryser det ned. En dag jeg ikke gidder å lage, så tiner vi fra fryseren
Puppemamma Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2012 Tror aldri vi har hatt og aldri vil ha kjøttpølse, makaroni og ketchup.. Min datter vet ikke en gang hva pannekaker er.. (nei da, hun har smakt det hos venner) Jeg lager meget sjelden slik mat, lager god og sunn mat og fryser det ned. En dag jeg ikke gidder å lage, så tiner vi fra fryseren Godt du er så flink Men HVA lager du da ? som er enkelt og kjapt
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 12. desember 2012 #7 Skrevet 12. desember 2012 Mexikansk gryte med karbonadedeig, også god salat og hvitløksbaguetter til. Godt og ikke sånn veldig usunt. Betasuppe fra pose med litt ekstra grønnsaker og pølsebiter i sammen med godt brød. Selv elsker jeg båndspaghetti med karbonadedeig og dolmio pastasaus!! :-) Fiskagrateng fra frysedisken sammen med bacon, kokte poteter og masse raspede gulrøtter. Strimlet svinekjøtt, fryst wok blanding og østers og hvitløkssaus sammen med ris. Eller bare rett og slett "pølsefest": grill eller wienerpølser, lomper, ketchup, grov sennep, potetsalat, og agurksalat (sånn på glass som står sammen med sylteagurk) Barn er barn og de elsker som oftest pølser, og om man da gjør det litt ekstra stas siden man skal kose seg litt så syns de det er veldig gøy. :-) Flott med sunne middager, men så lenge man stort sett har et sunt og variert kosthold vanligvis så er det jo ingenting i veien for å skjeie litt ut en gang i mellom. :-) kos dere med middagen uansett hva det blir. :-)
HeleneBeate Skrevet 12. desember 2012 #8 Skrevet 12. desember 2012 Fiskegrateng som en nevner over her, er jo bra. Med litt råkost ved siden av, så synes jeg det er nydelig. Ellers, har jeg en tendens til på dager jeg har overskudd, å lage store porsjoner med wok av div. friske grønnsaker samt biff/svin og fryse ned i porsjonsvis. Lasagne med råkost er også fint, ellers fryser jeg ned frityrstekte vårruller (hjemmelagde), de er det bare for min datter å crispe i mikroen, hvis jeg en dag ikke gidder å lage noe. Kyllinggryte av kyllingvinger (kjøpt i Sverige) er også grei frysemat.
jentene på haugen Skrevet 12. desember 2012 #9 Skrevet 12. desember 2012 Jeg bruker å lage veldig store porsjoner av hjemmelaget og sunn mat. Fryser det ned til hekiske dager. På den måten vil jeg alltid ha noe som er sunt og godt i en hektisk dag. Det handler om planlegging. Vil gi mine barn den beste maten som er, og ferdig produsert billig mat er alt annet enn det. Og ja, pølser er godt det, men de skal tilhøre sjeldenheten og når man først har det, så skal det være av god kvalitet og helst litt grovhet i dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå