Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 5+5 og allerede sliter jeg med bekkenløsning! Merket symptomene for ca 1 uke siden og jeg har bare blitt verre og verre de siste dagene.

Jeg har hørt at pga hormontilskuddene vi må ta under IVF-behandling er vi mer utsatt for å få bekkenløsning. Jeg ble gravid etter fryseforsøk, derfor må jeg fortsette med hormoner t.o.m. uke 9, så jeg er kanskje ekstra utsatt da? Men jeg hadde aldri trodd at jeg kunne få det så tidlig!

Noen andre som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999145-bekkenl%C3%B8sning-etter-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp! Fikk bekkenløsning rundt uke 6 jeg.. Er pgr av hormonene vi tar som gjør oss ekstra utsatt for bekkenløsning. Med meg så roet det seg heldigvis rumdt uke 20 da! :) er i forsøk nå, og merker allerede bekkenløsningen, selv om det er 5 dager til testedato! ;)

Gratulerer med svangerskapet og lykke til videre! :)

Hm, jeg har aldri hørt at hormonene man tar ifm ivf øker bekkenløsningen... Kan dette stemme? Har dere hørt det fra sikre kilder?

Jeg har hatt bekkenløsningsplager ifm begge mine ivf-svangerskap. De kom rundt uke 20. Fikk beskjed av fysio at siden jeg er løs i leddene i kroppen, så er jeg mer disponert for bekkenløsning.

Når jeg ca var uke 7-8 kjente jeg det skikkelig i bekkenet, og det har bare blitt værre og værre. Men kan jo stemme, for mye av bekkenlåsning/-løsning kommer av hormoner i kroppen. Å vi har vel ikke lite av det i kroppen..

Fikk også kraftig bekkenløsning svært tidlig, symptomer fra uke 6, fullt sykmeldt fra uke fjorten.

Det er en del teorier om at man er mer utsatt for tidlig bekkenløsning ved IVF, grunnet hormonene. Dette er ikke veldig godt dokumentert, men fysikalskmedisinerne jeg har pratet med gav uttrykk for at det er sannsynlig.

Nå driver vi med IVF igjen, og jeg får bekkensymptomer av stimuleringen.

Anonym poster: f3bf10114c0a46cfb08abbd82861f886

Annonse

På en måte godt å se at jeg ikke er den eneste som har opplevd dette, men det virker jo ikke oppløftende med tanke på resten av svangerskapet da... Hadde håpet at det kanskje skulle bli bedre når jeg slutter på hormonene etter uke 9.

Jeg går på AAP og er på jakt etter ny jobb nå, håper det ikke blir så ille at jeg ikke kan jobbe i det hele, ellers blir det lite penger på meg i permisjonstiden...!

Men skal ikke klage, den lille spira i magen er jo et etterlengtet mirakel, så alle plager tas imot med et smil :)

Det viste jeg jommen ikke, men det høres ikke umulig ut. Var veldig plaget i forrige svangerskap, men det kom ikke før Ca uke 20. Denne gangen kjente jeg det også tidlig etter at jeg gikk meg en tur i går, og jeg er bar 6+1!! Syntes det var rart at det skulle dukke opp allerede, og håper virkelig ikke det vedvarer.... For da blir det et langt svangerskap!!!

Hmm.. Har ikke hørt om dette før. Jeg fikk bekkenløsning veldig tidlig, rundt 6 - 7 uker på vei. Dessverre sliter jeg fortsatt med bekkenløsning, 1,5 år etter fødsel. Høres logisk ut med all medisinering under forsøket og tidlig bekkenløsning. Bekkenløsning kommer jo av hormoner. Får spørre fysioterapeuten min neste gang, hun er spesialist i obstetrisk og gynekologisk fysioterapi/kvinnehelse. Kanskje hun kan si noe om det.

Hmm.. Har ikke hørt om dette før. Jeg fikk bekkenløsning veldig tidlig, rundt 6 - 7 uker på vei. Dessverre sliter jeg fortsatt med bekkenløsning, 1,5 år etter fødsel. Høres logisk ut med all medisinering under forsøket og tidlig bekkenløsning. Bekkenløsning kommer jo av hormoner. Får spørre fysioterapeuten min neste gang, hun er spesialist i obstetrisk og gynekologisk fysioterapi/kvinnehelse. Kanskje hun kan si noe om det.

Ja det høres jo veldig logisk ut siden bekkenløsning er hormonelt betinget. Kjempefint hvis du kan oppdatere oss etter du har vært hos fysioterapeuten din :)

Jeg går til fysioterapaut og er gravid med bekkenløsning som kom tidlig i svangerskapet. Både fysio og jordmor sier at alle hormonene ved ivf ofte gjør at bekkenløsningen slår ut både før og kraftigere. Litt kjedelig.. Men man vet jo ikke om en hadde hatt disse plagene selv om en hadde blitt gravid uten ekstra hormoner. Bekkenløsning er slik jeg har forstått det ikke noen eksakt vitenskap ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...