Gå til innhold

ekkel opplevelse, som gjorde at jeg endte på føden. uke 39

Anbefalte innlegg

jeg er hjemme fra føden!

hadde en utrolig ekkel episode idag.

etter jeg skrev siste status, la jeg meg litt til å sove på sofaen...

da jeg våknet, ca 2 timer etter, var jeg helt nummen i høyre side av kroppen.

jeg skulle inn på datan, men fikk ikke til å skrive passordet. etter mange forsøk fikk jeg det endelig til, men skjønte ikke noen ting av det jeg leste. jeg skjønte heller ikke hva de pratet om på tv`n. det var akkurat som at hjernen min hadde stoppet å fungere, og jeg hadde hodepine.

sånn hadde jeg det i halvannen time.

da ringte jeg mamman min, for å fortelle at det var noe galt på ferde.

klarte ikke få forklart hva det var, for ordene mine var borte. jeg snakket usammenhengende og fikk ikke fortalt symptomer og hva som skjedde med meg.

hjernen fungerte ikke.

det tok 3 samtaler til mamma, før jeg på en måte fikk fortalt at det var noe, som ikke stemte.

hun sa jeg skulle ringe legen. det gjorde jeg. men sleit fortsatt med å forklare, til legen, hva som skjedde.

legen ba meg ta taxi til føden. så det gjorde jeg.

da jeg kom meg til føden, var jeg fortsatt blank på enkelte områder i tankegangen. og jeg fortalte jordmor at jeg ikke helt visste hvorfor jeg var der.

tok blodtrykk, sparkeprøve, ultralyd og nevroligiske tester.

jeg ble mere og mere klar, men hodepinen var der fortsatt.

lege, jordmor og nevrolog ble enige om at det var trygt å sende meg hjem. jeg hadde nok hatt et migrene-anfall, ulikt alle andre anfall jeg har opplevd.

følte meg rett og slett dum, når hjernen ikke fungerte.

nå har jeg fått beskjed om å sove mest mulig, så det får jeg bare prøve på da.

utrolig ekkel opplevelse. migrene kan være skummelt.

Fortsetter under...

Huff, håper du slipper å oppleve noen sånt igjen! Hørtes skikkelig ekkelt ut! Du får virkelig slapp av og ta det rolig frem til fødsel ja. Godt at det tross alt ikke var noe farlig og at alt er bra med baby :)

ja, nå skal det gå i soving og spising.

har vært så opptatt av at husarbeidet må gjøres hver dag, sånn at det ser bra ut her. og jeg har mått gjort alt helt selv, pga samboer jobber overtid hele tiden og sovner på sofan når han kommer hjem.

men nå har jeg fått beskjer av 3 fagpersoner om å ta det med ro. så da må samboer stille opp.

må si jeg er litt glad for at dette er første barnet, for med flere barn i huset hadde jeg nok ikke klart å følge legens råd.

nå er det kun 10 dager til termin, så det blir 10 rolige dager.

kjempe glad for at mini har det så bra inni magen min. nå veier mini 3.3kg. det fikk jeg vite idag. :)

Ikke for og skremme deg men det der er også symptomer på et lite slag! (TIA) Det kan også komme av stress, men håper virkelig at de tok en ordentlig sjekk av deg.

( Er sykepleier, så nå ble jeg litt bekymret for deg.) Uansett så håper jeg at du tar det med ro , og ønsker deg god bedring

jeg nevnte det for dem faktisk at jeg automatisk tenkte på slag eller drypp.

var hos mormor en gang da hun hadde drypp, og jeg syns det var meget mange likhetstegn.

jordmora sa hun hadde vært borti dette hos gravide før, men at de heller ikke da fant ordentlig ut hvorfor sånt skjedde.

jeg fikk kun nevrologisk undersøkelse, i forn av "prikketester" i panne, kinn, hender, armer, knær og føtter.

ikke noe bilder av hodet.

jeg er sånn at jeg stoler blindt på fagpersoner, så jeg følte meg trygg nok til å dra hjem.

jeg skal ta det med ro de siste ukene nå før fødsel, og krysser fingrene for at jeg ikke får noe varige men.

svangerskapet hittil har vært supert, uten noe som helst plager.

så det var litt skremmende at plutselig noe aånt skjedde.

Det ligner faktisk hvordan jeg er/beter meg etter et epilepsi-anfall. Jeg har kronisk epilepsi, men alle kan faktisk få anfall, blant annet årsaket av stress. Så ro ned og ta det lugnt, ja!

Annonse

har nok vært litt stressa ja, uten å ville vise det for godt til di rundt meg. + at jeg sover omtrent ikke.

skal stresse ned og kose meg under teppet i sofan.

tusen takk for tilbakemeldinger dere.

Siden du ble sendt hjem, kan du nok være helt trygg på at dette har vært et migreneanfall med aura. Talevanskene du beskriver, kalles afasi. Det er ikke helt uvanlig å oppleve sine første migreneanfall med aura under svangerskap.

Migreneanfall med aura likner små slag i symptomer, men er heldigvis "ufarlige". I din fase av svangerskapet skal de selvfølgelig gjøre en nevrologisk utredning samt følge med på blodtrykket ditt.

Håper du slipper flere av disse. Noen opplever et anfall få dager etter fødsel pga kraftige hormonsvingninger, så det er jo greit å diskutere det med legen din og få råd om hvilke medisiner som er ok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...