Fru Blåbær Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har gått meg helt vill i navnejungelen og har egentlig bare endt opp med masse kriterier, men ingen forslag. Ikke topp 10 Kan ikke inneholde Ø (pga mannens dialekt) Ikke bibelnavn Gjerne internasjonalt, men må fungere på norsk Må bety noe positivt Hverken mannen min eller jeg kan kjenne noen som heter det... Han foreslår bare navn som jeg kjenner fra barnehagen til småen. Jeg foreslår bare navn på personer han kjenner, men ikke vil kalle opp.
Summer29 Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Prøver meg med noen forslag: Lisa Ella Silja Live Bertine Mari Evelina Lovise Noen du likte?
NovemberBaby<3 Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Prøver med på noen andre forslag Elisabeth Amanda Stine Tine Serine Marianne Amelia Karoline
snart3barnsmor:) Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 Elise Karine Amelí (med trykk på i'en) (ikke helt norsk, men...) Mathea Siril Martine Johanne Charlotte Lotte Aurora Ylva
Februargullet2013 Skrevet 11. desember 2012 #5 Skrevet 11. desember 2012 Lydia Emliy Leona Mathilde Andrine Eira Det synes jeg er nydelige navn,som ikke er så mye brukt, og som jeg vet så de ikke fra bibelen og Topp 10 i alle Fall
Snabeltann Skrevet 11. desember 2012 #7 Skrevet 11. desember 2012 Ophelia Dina Serina Vida Fanny Fam Rebecca Tilde Susanne Gabrielle Lotte Matilda Sophia Desiree Jenny Nadine Maria Nathalie Sol Embla Edith Viola Sunniva Cathinka Severine Ronja Leonora Dorthe Likte du noen av DISSE da???
*Dubsgirl* Skrevet 12. desember 2012 #8 Skrevet 12. desember 2012 Henny Fay Lone Emine Eline Edith Dea Solveig Tuva Wilhelmina Anea Ava Lykke Livia Una Oda Ingelin Runa Wilma Molly Agnes Maia Tomine Guro Frida/e Malin Tiril Usikker på om noen av de kan ha bibelsk tilknytning da.. Og hva de betyr aner jeg ikke..
Giss Skrevet 12. desember 2012 #9 Skrevet 12. desember 2012 Har ikke kontrollert betydningen, men her er et par forslag: Anora Iris Helena Celeste Amanda Odette Asta Vera Klara Leonora Aurora Miranda Estelle Vivienne Eliane Petra
Vipsenmamma Skrevet 12. desember 2012 #10 Skrevet 12. desember 2012 Vivian Vibeke Ellen Elin Greta Lise Gry Lene Helle Heidi Anne
Lythia Skrevet 12. desember 2012 #11 Skrevet 12. desember 2012 Ingeborg Torborg Nikoline Olianna Ingvild Tordis Halldis Johanne Gurine Gunhild
Fru Blåbær Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #12 Skrevet 12. desember 2012 Takk for mange gode forslag. Den kommende storebroren valgte på en måte navnet sitt selv, så jeg venter egentlig på en lignende aha opplevelse en gang til. Men det er kanskje sånt som bare skjer en gang?
Suebird Skrevet 14. desember 2012 #13 Skrevet 14. desember 2012 (endret) Aurelia Aurelie Constanse Hennika Milja Timea Felicia Noelia Oups: Så nå at du ville ha tradisjonelle, og flere av disse er ihvertfall ikke tradisjonelle norske navn... Endret 14. desember 2012 av Suebird
Maia'n Skrevet 15. desember 2012 #14 Skrevet 15. desember 2012 Min datter heter Ovidia etter min oldemor. Jeg synes det er et veldig vakkert navn! Vi vurderte også Alvilde, men dette er vanskeligere å uttale på engelsk, noe som også var et kriterie for oss.
Gjest Antarctica Skrevet 18. desember 2012 #15 Skrevet 18. desember 2012 Margaret / Margot fyller alle kriteriene dine. Men liker du dem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå