Gå til innhold

3.7 kg i uke 35

Anbefalte innlegg

Var på ul i dag og lillegutten blir bare større og større. Pleier kun å få 4 kg unger, men i denne farten er jeg redd han vil passere 5 kg!

Gynekologen nevnte noe om hvor lenge de ville la meg gå, men jeg spurte ikke mer. Går til gynekolog, jordmor og indremedisiner så spørs om de er enige også da.

Er det mulig å få satt igang et par uker før med tanke på størrelsen på ungen?

Har kostregulert svangerskapsdia og har passert 40, så veit jeg slipper å gå over termin. Men vil jo helst ikke føde en "skoleunge" heller.

Er det noe poeng å høre neste uke?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143998955-37-kg-i-uke-35/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nevn det neste uke hvis jeg var deg.Er i samme situasjon selv, men med insulin.De snakker om å ta han ut 3 uker før.Skal til gyno neste uke for å se hvor stor han har blitt.(er bare i uke 26):) Du har en stor baby ja.Hadde nektet å føde en 5 kilos,er jo farlig for dere begge.. forrige sv,skap gikk vannet i uke 36+4 og han var 3854 g,omtrent som din.. han var i topp form selv om det var 3uker før.

Jeg vil aller helst vente til neste år, så vil ikke mase for mye. Men de kan godt "lure" han rett etter midnatt 1 januar ;p

Mine andre veide mellom 4250 og 4580, så veit at jeg kan føde store unger, men er redd han her vil bli mye større hvis han går til termin.

Har termin 15 januar, så vil være i uke 38+ 3 1. januar.

Barnet mitt var 3,5 kg i uke 36.og sykehuset her sa at de helst ikke satte i gang store barn :-S.

Jeg skulle kontakte dem viss jeg gikk 1 uke over.

Jeg har født ett barn på 4 kg før så de mener vel at det er greit.Legger barnet mitt på seg i samme fart som det har gjort til nå så vil det jo være fra 4.5-5 kg.

Jeg er 38 år og mener de ikke skal la de over 38 gå på overtid,men det sa de ikke noe om.

Annonse

Gjest Aprikos Syltetøy

Sist jeg var hos legen, sjekket vi størrelse på han. Da var jeg 31 uker. UL hos legen tilsa da 32+1 etter hode og brystmål. Estimert vekt da var 2,2 kg. Hvor mye er det normalt at de legger på seg utover nå? Er nå 34 uker i morgen. Må innrømme at tanken på et stort barn er noe skremmende. Er jo selvsagt ikke verdens undergang, men alikevell noe skremmende siden han faktisk skal.. ut av meg :P

Mener jeg har lest et sted at de legger på seg ca 200 gram i uka på slutten.

Bortsett fra baby nr 2 så har jeg hatt lette fødsler selv om babyene har vært store. Og det var unge nr 2 som var minst.

Og jeg kjenner ei som har født to små på under 3 kg hver som syntes hennes fødsler var helt j.vlige. Så tror ikke størrelsen på ungen har så mye å si bestandig.

I stedet for å lage et nytt innlegg så oppdaterer jeg her jeg :)

Var på ny ul i dag, men en annen gynekolog og fikk da beskjed om at lillegutten veier 3.6 kg. Jeg stusset veldig over det og sa at jeg i forrige uke fikk beskjed om at han veide 3.7. Da sa hun at det stemte ikke, for da veide han 3.4 kg. Og jeg VEIT at han forrige uke sa 3.7. Men hun her var mye raskere enn han jeg var hos i forrige uke. Hun målte kun en gang og han jeg var hos sist målte 2 ganger.

Så nå synes jeg det er ekstra spennede når jeg skal tilbake neste uke ;p Håper jeg skal til han jeg var hos sist uke, for han var nøyere og mye hyggeligere. Går på Ahus til oppfølging. Er i uke 36+3 i dag.

Nevnte igangsetting til diasykepleier og hun trodde nok at det kunne være lurt. Så får hinte litt neste uke også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...