Gå til innhold

Til dere i 2 trimester

Anbefalte innlegg

Hei!

Titter inn fra 1 trimester.!

Lurte på om dere som har kommet over 12 ukers kneika, om det er mange av dere som ikke hadde så veldig mye svangerskaps symptomer?

Jeg er ikke kvalm, bare av og til. Egentlig bare trøtt og har hodepine. Er første gang jeg er gravid. Så litt sånn bekymret for MA og sånt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143998953-til-dere-i-2-trimester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det på akkurat samme måte! Var småkvalm i uke 6-7, men ellers ingen andre symptomer enn at jeg var trøtt og sliten. Førstegangsgravid og bekymret ;) Nå er jeg snart 21 uker på vei, med ei lita jente som sparker livlig i magen :) Prøv å ikke bekymre deg, selv om det er vanskelig. Vi er jo egentlig veldig heldige som har det såpass lett! ;)

Sniktitter litt her jeg også, er 11+6 i dag, så kommer inn hit om 2 dager :-P Jeg har også hatt ett veldig behagelig svangerskap så langt. Eneste jeg har merket er litt trøtthet, særlig de første ukene, ømme bryst, og småkvalm. I dag var jeg hos legen, og han fant hjertelyden til fosteret med doppler. Jeg også synes vi er heldige som holder oss i såpass god form ;-)

Ja, jeg føler meg ikke så veldig gravid selv, uke 15. Men det har jeg ikke gjort noe særlig ellers heller. Så var ikke sånn "poff, nå mistet jeg alle symptomene". Har fortsatt ømme bryster, og kvalmen er like fraværende som den har vært hele veien (med mindre jeg er veldig sulten eller ser noe ekkelt, f. eks sikkel).

Godt det ikke er bare meg da. Jeg burde jo egentlig bare nyte denne tiden. Og jeg gjør jo det også. Men... Det er alltid ett lite men.. Hvis.. Om.. Osv.. Er vel bare og ruge videre og håpe på at ul neste fredag går superbra ;)

Annonse

Godt det ikke er bare meg da. Jeg burde jo egentlig bare nyte denne tiden. Og jeg gjør jo det også. Men... Det er alltid ett lite men.. Hvis.. Om.. Osv.. Er vel bare og ruge videre og håpe på at ul neste fredag går superbra ;)

Åja, viktig å ta det med ro og ikke tenke for mye på sånt (selvom det sikkert ikke er enkelt). Om noen uker kan du kanskje merke litt spark, og noen kjøper seg jo doppler så de kan høre hjertelyden :)

Jeg for min del tenker at ting går bra så lenge jeg ikke blør eller har sterke magesmerter. Eller føler meg syk/rar.

Jeg mistet alle symptomer da jeg var rett over 10 uker. Ble veldig bekymret og var på flere legekontroller. 11+2 fant legen hjertelyd, så da kunne jeg senke skuldrene.

Kvalmen kom desverre tilbake, og forsvant ikke før uke 18. Men den var minimal de siste ukene. Trøttheten var også altoppslukende.

Nå er jeg 25 uker på vei, og nyter hver dag :) Sliter med bekkenløsning, men det gjør meg ingenting :D

Gjest UndrendeUllteppe

Hodepine er også et symptom vet dere, for nå har blodmengden økt såpass at det kan merkes på blant annet det (og lettere andpusten). Sist hadde jeg hodepine flere uker i strekk, det var fææælt. Nå er kvalmen nesten borte, men hodepinen har kommet...satser på at det ikke varer så lenge da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...