Gå til innhold

Har plutselig fått så voldsomt med kramper i leggen og helt ut i tærne.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest 2prinsesser11&12

Får du det ofte?

Gubben hadde krampe i leggen ofte en periode, og da spesielt om natten. Han var hos legen (for noe annet, men tok også opp dette) og da fikk han beskjed om at han måtte ta magnesium da krampene skyldtes magnesiummangel

Får du det ofte?

Gubben hadde krampe i leggen ofte en periode, og da spesielt om natten. Han var hos legen (for noe annet, men tok også opp dette) og da fikk han beskjed om at han måtte ta magnesium da krampene skyldtes magnesiummangel

Har prøvd, synes ikke det hjalp noe desverre. Lenge siden sist, men nå tok det helt av her

Anonym poster: 05f1a3b3ee1840e60eb2447d26a71ee8

Får du det ofte?

Har prøvd, synes ikke det hjalp noe desverre. Lenge siden sist, men nå tok det helt av her

Var Hi

Annonse

Hvis det er restless legs som er greia, så vet man vel ikke hva det skyldes...

Det du kan prøve er jerntabletter, og/eller magnesium.

Fra legehandboka.no sin pasientinformasjon:

• Det hjelper å bevege seg når plagene setter inn
  • Massasje og tøyninger kan lindre. Enkelte opplever færre plager dersom de tøyer musklene på baksiden av leggene før de legger seg for natten (støtt hendene mot veggen, stå skrått, sett den ene foten lengre bak enn den andre og strekk baksiden av leggen ved å presse hælen mot gulvet. Gjør det samme med den andre leggen. Gjenta flere ganger.)
  • Varmepose og ispakninger kan også forsøkes
  • Noen opplever mindre plager dersom de holder seg unna kaffe, tobakk og alkohol

(Her er linken, men vet ikke om man kan se den uten innlogging:

http://legehandboka.no/nevrologi/pasientinformasjon/ulike-sykdommer/rastlose-bein-2454.html)

Anonym poster: eefd3c0a0d12ae4e3c863944e6ddbd15

Da jeg var gravid sleit jeg med kramper i leggene og tærne. Har hørt at magnesium og kalsium tilskudd skal hjelpe.

Men jeg fikk også tips om å smøre på Eis Gel før jeg la meg. Og det hjalp som bare det! Hadde ikke mer kramper etter det...

Da jeg var gravid sleit jeg med kramper i leggene og tærne. Har hørt at magnesium og kalsium tilskudd skal hjelpe.

Men jeg fikk også tips om å smøre på Eis Gel før jeg la meg. Og det hjalp som bare det! Hadde ikke mer kramper etter det...

Eis Gel, hvor får jeg kjøpt det? Problemet mitt er at det ikke er når jeg sover når jeg får krampene. Kommer gjerne når jeg sitter på jobb, i sofaen foran tv'en eller når jeg kjører.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...