Gå til innhold

Hvordan vaske bilen på vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En idiot kastet ned en kopp med gløgg på bilen min, fra broen jeg kjørte under. Det frøs såklart fast på bilen med èn gang :/

Dette er min første vinter med bil- så hvordan vasker jeg bilen? Er det trygt å bruke maskinen på bensinstasjon når det er -12 ute? Noen forhåndsregler jeg bør ta? Er så dum når det gjelder sånn.. :)

Anonym poster: ff4c2f93d38ad691061d2dd7a7b3a7cb

Fortsetter under...

Skrevet

i garasjen eller på en bensin stasjon :)

Skrevet

Supert, så ingen fare ved å gjøre det når det er så kaldt? :) i maskinen blir den jo tørket også..

Har verken garasje eller høytrykksspyler, så blir nok bensinstasjon igjen :)

Hi

Anonym poster: ff4c2f93d38ad691061d2dd7a7b3a7cb

Skrevet

Ta den i en vaskehall (enten sånn som du vasker selv, eller automatisk (hvis sistnevnte - husk å ta av antenna).

Tørk av alle lister i dørene etterpå og smør på silikon. Ta låsolje i nøkkelhull (selv om du ikke bruker dem, men plustelig må du kanskje).

Ellers - bor du et sted med vaskefirma som vasker for deg - så koster det deg kun penger og ikke noe jobb.....

Skrevet

Kjør en stund etter du har vasket den, så alt tørker opp. Ha låsspray i dørlåsene og ha på listebeskyttelse på listene rundt dørene. Anbefaler deg å åpne bensinlokket og tørke rundt kanten. Utrolig kjipt nå en kommer ut og alt har frosset fast

Anonym poster: d01f13b49af52007bfcaa4ca7d3b3720

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...