Gå til innhold

Kasko eller delkasko på en bil til 90 000?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest <3Barn&Engler<3

Vi har kasko på bilen her, og den er i samme prisklasse.. Samboeren havnet i ulykke med den for 4 år siden, reperasjonen endte opp på 25 000,- Han vurderte å ta delkasko på den like før ulykken, etter det har det ikke vært et spm, forblir kasko på dem..

En 'gylden regel' er vel kasko på bil over 100 000,-. Men det er jo mange andre faktorer å ta hensyn til også da. Har man råd til å betale høyere egenandel hvis det skulle skje noe, eller er det bedre å betale litt mer jevnt over sånn i tilfelle :)

Ooog, selvfølgelig, hva er forskjellen på premien! Vi hadde en bil til 3000 som vi hadde full kasko på, men forskjellen var 200kr på ett år - da er det liksom ikke noe å spare på! (Det sparte vi forøvrig greit inn da jeg ble påkjørt av en annen bil og skaden ble taksert til 11 000kr hos NAF og vi fikk utbedret det selv for 1250kr i deler)..

Endret av fikas

Kommer an på hvilken kjørelengde du skal ha osv. Vi har nettopp hatt en ringerunde til forskjellige forsikringsselskap og ene selskapet skulle ha 16000 pr år for full kasko. Ja man kan selvfølgelig være uheldig, men ska godt gjøres å ødelegge bilen for masse tusen hvert år.

Anonym poster: 491fc8e4f86867b20a38e8975a5fa920

Annonse

Det kommer litt an på prisforskjellen men jeg er ganske sikker på at jeg hadde gått for kasko. Kommer jo også litt an på hvordan dere er stilt om noe skjer.

Jeg tror jeg tok delkasko på min når den gikk under 50 000kr. Jeg er 100% avhengig av bil. Ikke hver dag, men generelt. Står jeg idag uten bil, klarer vi likevel å løse inn en ny bil til 50 000kr. Derfor tok vi vekk full kasko på min konebil.

hadde full kasko på bilen jeg kjøpte for 70.000. deilig å få 60.000 tilbake da den ble begjært kondemnert pga ulykke ;)

Anonym poster: 4b161429255e6f67289ca98fae79b14d

glemte å skrive at bilen var 2 år eldre + hadde gått 40.000 lenger..

Anonym poster: 4b161429255e6f67289ca98fae79b14d

Full kasko uten tvil!

Har krasjet en gang med bilen med delkasko og fikk selvfølgelig ingen penger å fikse bilen med. Så jeg kjører rundt med skadet bil.. Ordnet meg fullkasko dagen etter.

Anonym poster: 8298dd06cb412a5535372ce3a72452b7

En 'gylden regel' er vel kasko på bil over 100 000,-. Men det er jo mange andre faktorer å ta hensyn til også da. Har man råd til å betale høyere egenandel hvis det skulle skje noe, eller er det bedre å betale litt mer jevnt over sånn i tilfelle smile.png

Ooog, selvfølgelig, hva er forskjellen på premien! Vi hadde en bil til 3000 som vi hadde full kasko på, men forskjellen var 200kr på ett år - da er det liksom ikke noe å spare på! (Det sparte vi forøvrig greit inn da jeg ble påkjørt av en annen bil og skaden ble taksert til 11 000kr hos NAF og vi fikk utbedret det selv for 1250kr i deler)..

Kasko spiller ingen rolle når der er du som blir påkjørt. Den andre sjåførens ansvarsforsikring dekker din skade.

Anonym poster: 6b3810865ee9563b71a2f50978a41b2d

Dersom du har råd til å kjøpe ny bil dersom du skulle være uheldig å totalvrake bilen så kan du trygt ha delkasko, men dersom du er avhengig av bil og du ikke har råd til å kjøpe ny så er det lurt med full kasko. Jeg selv ville hatt full kasko til en bil i den prisklassen, better safe than sorry. Men så har jeg hatt bruk for forsikringen både etter kræsj og elgpåkjørsel da.

Anonym poster: 97f8fe3e3ad1566079884f76f2323bad

Annonse

jeg har ikke råd til å miste 90 000kr i verdier så jeg ville tatt kasko på bilen. I tillegg får man da gratis leiebil.

Veldig kjedelig å plutselig måtte ut med flere titalls tusen hvis du er skyldig i en ulykke også. Det koster stor sett ekstreme summer å fikse nyere biler pga alle mulige følere osv som skal kommunisere med "hjernen" på bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...