Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har jo brukt den terminkalkulatoren til babyverden, og fått opp termindato 26.07.13 da er jeg i dag 7+6

Men så var jeg hos legen for 2 uker siden pga sykmelding og fikk termindato 25.07.13 det samme av jordmor.

Det vil si at jeg i dag utifra lege/jordmor er 8 +0 i dag.

Hvilken skal jeg gå ut ifra?? Litt frustrerende det her.. Selvom det egentlig er bare en dag forskjell

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143998862-termindato-vs-legens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spiller i grunnen ingen rolle, det er ordinær ul som setter termindato. Her har to tidlige ul vist at jeg er 2 dager lenger enn Babyverden sier, noe som også stemmer med sykluslengde, men jeg går ut i fra 28 dager og BV sin termin frem til ord.UL. (Bare for enkelhets skyld, da bytter jeg uke på mandager ;) )

Her var det likt, bare med forskjellige datoer. Ble flyttet til dagen foran, som med deg. For meg tviler jeg på at det spiller noen rolle, er innstilt på å måtte gå over tiden igjen uansett. Meeen, når det gjelder graviditet er jeg veldig utålmodig ;) Så jeg så meg fornøyd med en dag "mindre" - litt deilig å føle man har "hoppet over" en dag fram til 12 fullgåtte også :)

Annonse

Dette er mitt tredje svangerskap og jeg forholder meg til den samme regnemåten hver gang. Da kan jeg sammenligne! Første ble født 8 dager før termin, andre ble født 4 dager over termin. Hadde altså 12 dager lengre svangerskap med nr 2.

Jeg har stabil syklus, og vet når el var,- så jeg stoler mer på egen regning enn ordinær ultralyd! Den eneste betydning ordinær ultralyd har er når man kan settes igang om man går på overtid. (Men det varierer også fra sykehus til sykehus).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...