Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jenta vår vil ikke sove i sin egen seng. Hun hater å ligge på ryggen og må bysses til søvn hver kveld. Det kan ta opp mot 1-2 timer ekstra etter amming. Hun sover godt på dagtid når hun ligger på magen på brystet mitt, men på natta må hun sove på ryggen, noen hun ikke vil. Det har da hendt at hun får sove på magen på brystet mitt. Men det blir jo veldig tungt i lengden. Hvordan få dette til?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143998858-sove-alene-og-p%C3%A5-rygg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest <3Barn&Engler<3

Her lå storebror på siden å sov, lillesøster sov på rygg, men i en "sacco pute" (Ammepute som de også kan ligge/sitte i ellers) der hadde hun det lunt og godt, og sovnet lett, hun kunne ikke sove på siden, for da klarte hun altid å snu seg på magen, uansett hva vi gjorde for å hindre det :)

her sover ikke hun ikke mange timene på ryggen (max 1t) før hun våkner og er urolig om natten, begynte derfor veldig tidlig med å la henne sove på siden, bruker da helseteppe for å støtte opp slik at hun ikke vrir seg over på magen. funker kjempegodt :)

(hun er kun 4 uker)

Annonse

Jeg la en dyne som jeg rullet opp på hver siden av babyen slik at de ble liggende på siden, da ble det også litt trangt og det liker de. Alle mine har blitt mage sovere så fort de har kunnet snu seg selv, da er det jo umulig å ha kontroll på hvordan de ligger, for seler i sengen det bruker vi IKKE.

Hvor gammelt er barnet?

Jenta mi har sovet på siden siden hun ble født. Det var sykepleierne som la henne slik for da pustet hun bedre (noe jeg så på henne).

Så hun har bare blitt lagt på siden og etter hun begynte å rulle rundt veksler hun mellom side- og magestilling. For slik sover hun best.

Som mange andre nevner her, så prøv på siden. Min lille spurv ville heller ikke ligge på ryggen, men på siden. Spurte helsesøster om dette, da jeg er urolig for krybbedød ol, og hun sa det gikk heeelt fint :) Nå ligger han på ryggen, men jeg må pakke godt rundt han. Ruller ett teppe til en laang pølse. Legger denne langs kanten på vugga og legger et saueskinn oppå der slik at det synker ned i "hullet" som det blir i midten av pølsa. Legger han da oppå saueskinnet med ett pledd/dyne oppå. Det liker han :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...