Stolt-mamma-til-to-troll Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Noen som har blitt satt i gang grunnet lav fostervekt? Hvor mange uker var du og hva veide lille nurket?
stinemor87 Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har ikke det, men min søster har. Hun fødte vel en uke før termin og babyen var ca 2500 og 47 lang tror jeg.
MamaLadyBug Skrevet 12. desember 2012 #3 Skrevet 12. desember 2012 jeg ble satt igang grunnet lav vekt. Jeg var i 38+ 5 og lille gutten min veide 2,6kg da han kom til verden;) Jeg ble satt i gang fordi avviket hadde kommet "plutselig". Han var normalvektig på ul i uke 32. Ca. 2kg veide han da. Hadde et lite barn i magen andre gangen også men her ble avviket oppdaget i uke 32 og jeg ble fulgt opp en gang i uka etter det. Selv om hun var lita så hadde hun jevn vekst så ble jeg ikke satt i gang. Fikk tilbudet om å settes i gang på termindatoen men jeg ønsket ikke dette om det kunne unngås. Jeg fikk "kjøpt" ei uke etter termin på betingelse av hyppige kontroller. Hun kom av seg selv på termindagen heldigvis. 2,9kg.
Stolt-mamma-til-to-troll Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2012 Okei. Var på ul når jeg var 35uker og da ble han målt til å være ca 2100gram. Skal på ny ul nå på fredag (37uker) og hvis han da fremdeles la lite på seg så blir det mulig igangsettelse. Vet ikke helt hva jeg skal føle eller tenke. Hvordan satt dem deg igang? Har så mange spørsmål. Får heller bare krysse fingrene for at han har lagt godt på seg. Var liksom ikke helt klar for baby før nyttår :-P
Mini&Meg Skrevet 12. desember 2012 #5 Skrevet 12. desember 2012 Jeg ble ikke, fant ut i uke 36 at hun veide ca 2100g. Siden hun hadde det fint der inne ville de ikke gjøre noe, men blev fulgt opp med UL hver 3. dag. Fødselen startet av seg selv i uke 37+5 og ut kom hun 2100g. Denne gangen er tuppa og liten, men ikke så liten. Så går bare regelmessig UL for å passe på at hun vokser som hun skal.
Februargullet2013 Skrevet 12. desember 2012 #6 Skrevet 12. desember 2012 Ikke jeg,men ei venninne av meg,fikk sønnen sin i uke 32 og han veide bare 1670gram, var et vekstavvik på 30% også.
MamaLadyBug Skrevet 12. desember 2012 #7 Skrevet 12. desember 2012 Okei. Var på ul når jeg var 35uker og da ble han målt til å være ca 2100gram. Skal på ny ul nå på fredag (37uker) og hvis han da fremdeles la lite på seg så blir det mulig igangsettelse. Vet ikke helt hva jeg skal føle eller tenke. Hvordan satt dem deg igang? Har så mange spørsmål. Får heller bare krysse fingrene for at han har lagt godt på seg. Var liksom ikke helt klar for baby før nyttår :-P Jeg hadde åpning på 3cm og var nesten moden den dagen de ville sette meg igang. Derfor ville de bare ta vannet og se hvordan det gikk. Jeg fikk ikke egne rier så jeg ble satt på drypp etter en times tid. Dryppet ble kun økt en eneste gang i løpet av fødselen og hele greia var over på 6 timer fra vannavgang. Det er mange tanker som kverner rundt når det gjelder babyen i magen. Nå var jo ikke min like liten som din men så jeg skjønner hva du mener. Håper babyen din har lagt ekstra godt på seg etter siste sjekk slik at du kan puste litt ut! Heldigvis passer de godt på deg;) Lykke til med alt, håper du får beholde babyen på innsiden ut tiden om det er det som er det beste for han/henne.
Stolt-mamma-til-to-troll Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 13. desember 2012 Ja, hvis man har såpass åpning så venter de vel ikke. Jeg hadde ca.1cm, men var ikke moden. Ekkelt tanke hvis han må ut egentlig. Men alt annet så fint ut som blodgjennomstrømmingen og hjertelyde. Bare magemålene som viker da han ikke vil ta til seg næring. Tusen takk! Håper han har det såpass bra inni her at ham kan bli her ;-)
Stolt-mamma-til-to-troll Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 15. desember 2012 Da har vi vært på ny vekstmåling og alt så strålende ut. Mini var nå ca.2700gram og legen antar det var feilmåling første gang. Nå er vi 1000kg lettere og mini kan være trygt og godt inni magen!:-)
MamaLadyBug Skrevet 15. desember 2012 #10 Skrevet 15. desember 2012 så bra!!! Da er det bare å senke skuldrene og kose seg de siste ukene;) Lykke til videre;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå