Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Hvordan kjennes dette ut? Jeg er gravid, og har siden i går hatt en veldig øm arm. Det begynte med å være ømt nede på underarmen, men nå har jeg en "strek" som er vond fra underarmen og helt opp til under armhulen. Det er ømt på den måten at jeg ikke kjenner det om jeg ikke er borti den, men som om det gjør vondt inni huden. Veldig vondt å ta på. Noen som vet hva dette kan være? Tenkte med en gang blodpropp siden jeg er gravid, men aner jo egentlig ikke... Anonym poster: b5a3c5eae4aef5e794235d19b0e6c154
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Har hatt blodpropp i beinet og begge lungene. Ved blodpropp i beinet måler man tykkelse rundt begge leggene for å sammenlikne. Det er den mest sikre testen. En blodpropp behøver ikke være spesielt vond. Anonym poster: 8f1e34cc726d5080ae427b9c239ba42b
mrsrogaland. Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har hatt. Jeg har leiden mutasjon, lupus antikoagulant OG var gravid så jeg er mere utsatt da. Hadde blodpropp og lå innlagt i nesten en måned. Jeg hadde jo en veldig omfattende blodpropp som var rundt 20cm lang -fra låret og opp i bekkenet. I et par dager hadde jeg hatt vondt i ryggen, foten og bekkenet. Skjønte ikke hva det var og trodde det bare var muskel/ledd smerter. Ble vondere og vondere å gå og til slutt ble foten min veldig blå, veldig fort. På 10 minutter ble foten min kjempeblå og litt større. Var alene hjemme med barnet og ble hentet i ambulanse. Pappan kom hjem fra jobb å passet barnet. Kom inn på sykehuset, måtte vente et døg, tok røntgen og fant ingenting. Hadde sterke smerter og vanskelig for å gå. Fikk paralgin forte. Et par dager etterpå tok de venografi og fant ut at blodproppen satt lengere opp enn de hadde trodd. Ble satt på klexane (blodfortynnende sprøyter) Ble innlagt og gikk på Oxynorm og oxycontin. Ble kjørt i rullestol hele oppholdet ettersom jeg ikke klarte å gå. Etter noen dagers behandling fant de ut at jeg trengte et annen behandling og ble trombolysebehandlet. Mistet mye blod (rant blod ut gjennom ledningen i foten) og fikk 700ml blodoverføring. Måtte ligge strekt ut på rygg konstant - i sykesenga i 5 døgn. Uten å snu meg, røre foten og reise meg. Det var ganske fælt men var ganske sløvet ned så tiden gikk merkelig nok fort. Måtte bruke kateter siden jeg ikke kunne reise meg fra senga å gå på do. 5 døgn senere var behandlingen vellykket og jeg ble skrevet ut. Går fast på maravan enda - et år senere. Må bruke støttestrømpe og sleit den første tiden med krampe i foten. Dette var jo min historie om min blodpropp. Jeg hadde litt mere omfattende blodpropp og behandling enn hva som er vanlig. Desutten utvikler det seg gjerne forskjellig. Om du har blodpropp i lungene så vil du slite med å puste og må kontakte sykehuset fort. Har du blodpropp i foten vil foten din hovde opp og bli blå. MEN det renger ikke starte slik - oftest starter det med litt smerter. Det trenger ikke være vondt før det har gått litt for langt. jeg kom inn med en veldig stor blodpropp - hadde jeg kommet inn så fort jeg hadde kjent litt ubehag/smerter så hadde jeg nok ikke trengt trombolysebehandlingen. Ingen ekspert på blodpropp men jeg er ikke enig med hun over. Det er ikke bare å måle leggene for fastslå at du har blodpropp. Du må ta røntgen/venografi for å finne blodproppen før de kan fastslå at du har blodpropp. Hadde jeg vært deg hadde jeg kontakten legen raskt. Ikke vent. Det høres litt småskummelt ut, det du skriver..
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 Nettopp tilbake fra legen Det var heldigvis ingen blodpropp, men en heftig infeksjon i lymfegangene i armen pga et sår på hånden. Hurra Antibiotikakur nå! Alt man kan få.... Anonym poster: b5a3c5eae4aef5e794235d19b0e6c154
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå