Gå til innhold

Når fikk dere igjen mensen damer?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 3 mnd på fredag. Etter fødsel blødde jeg i 1,5 uke så hadde jeg 1,5 uke opphold før jeg blødde i en uke igjen. Etter det har jeg ikke hatt en dråpe. Bare litt utflod i det siste. Er andregangs, men hadde KS sist. Jeg delammer også om det har noe å si. Har ikke begynt på noe annet prevensjon enn kondom enda. Hvorfor kommer ikke mensen?:S

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer julen inn
Skrevet

Vanskelig å vite hvorfor den kommer når den kommer :)

Fikk mensen tilbake etter kun 9 uker med førstemann, og da fullammet jeg. Og fikk mensen tilbake etter 5 mnd med andremann, og han er flaskebarn. Har også tatt ks med begge to. Så ikke lett å vite hvorfor det varierer sånn.

Skrevet

8,5 mnd etter fødselen, amma fram til då (ho nekta meir då eg fekk mensen).

Skrevet

Ks begge gangene her. Første gang blødde de første 8 ukene etter fødsel, og mensen kom når guttungen var 7 mnd. Denne gangen blødde jeg de to første ukene etter fødsel, så en uke med spotting etter innsetting av spiral når lillemor var 6 mnd, for så å få.mensen tilbake nå i helga (10,5 mnd etter).

Første ammet jeg til han var 10 mnd. Denne gang 9 mnd.

Skrevet

Så rart at det varierer slikt. Med første blødde jeg i 6 uker, opphold i to uker før jeg fikk mensen igjen. Rart at man faktisk kan savne mensen. Blir litt redd når den ikke kommer. Tenker alltid det "verste".

Skrevet

Hvis det er ammingen som holder unna mensen skal jeg amme evig. Haha :) ikke fått den ennå. Lillegutt er 10 uker

Skrevet

1fødsel; 4 uker etter fødsel

2fødsel; i dag faktisk :P Så er 8 uker siden fødsel :)

Skrevet

Nettopp ferdig med den...

Fikk den 7 uker etter fødsel. Vaginal fødsel og fullammer! og går på minipillen.

Jeg som håpte å slippe den en stund til..

Skrevet

tror det var da Ludwig var 7 mnd. Da hadde han begynt å få flere måltider med fast føde i løpet av dagen.

Skrevet

6 mnd, og iikke kommet tilbake enda

Skrevet

For et par dager siden. Poden er 8,5 mnd, og vi slutta med amminga for tre uker siden

Skrevet

Med storebror: da jeg slutte å nattamme ved ca 8-9 mnd. Lillebror er 4,5 mnd, og ingen mens her...

Skrevet

Jeg fikk den i går, å lillegutt er 7 uker. Ammer ikke da.

Skrevet

Dattern min er drøye 4mnd. Jeg blødde i ca 6 uker, etter KS. Så fikk jeg en blødning og menssmerter etter bare en knapp uke. Denne varte vare i 1 døgn. Etter det har de tikke vært noe som helst. Jeg har fullammet frem til for 2-3 uker siden. Jeg var så bekymret for at jeg var gravid på nytt, så jeg tok en test i går. Men den var negativ. Heldigvis egentlig...

Skrevet

Hos meg kom den da jeg sluttet helt med nattamming, ca 8,5 mnd. 3 dager etter siste nattpupp kjente jeg eggløsning, 14 dager etter kom mensen. Ammet fortsatt 10-12 ganger på dagen noen uker etter, så hadde ikke helt stabil syklus. Da det ble amming kun 3-4 ganger om dagen ble den helt regelmessig.

Men som du ser HI så er det store variasjoner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...