Gå til innhold

Hvem vet at dere prøver?

Anbefalte innlegg

Ja, bortsett forumbrukere da :)

Her vet foreldrene mine det, samt mine to beste venner :) Jeg føler at det er viktig å ha noen å snakke med i denne perioden, og ikke minst med tanke på at tårene alltid kommer med èn gang noen snakker om "skal det ikke komme noen baby snart da?", så da vet foreldrene mine at de skal styre unna temaet. Mamma pleier å spørre om jeg har hatt mensen (haha, hun er fullt oppdatert på når jeg forventer det, så), men det er det :)

Og; til de som spør om når det blir baby (bare jeg som blir lei meg av det spørsmålet?) på dere, hva svarer dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143998759-hvem-vet-at-dere-pr%C3%B8ver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stort sett alle hehe, jeg klarer ikke holde kjeft :P Ingen spør vel akkurat om når det blir baby, men etter et forsøk kan jo de som vet om forsøkene bli litt masete. Stort sett har folk, feks på jobb, spurt bare noen få dager etter innsett/ inseminasjon, så da svarer jeg bare : jeg vet nok ikke mer enn deg :P Syns det er greit at man kan prate litt om det, for mange lurer jo litt på hvordan IVF funker, blant annet.

Kjempefint å høre at du er så åpen om det!

Jeg hadde nok ikke klart å si det til hvem som helst, på grunn av sykdom er det naturlig at det vil komme negative reaksjoner rettet mot meg (eks. det er min feil at samboeren min ikke får barn når han vil - på grunn av at jeg har hatt alvorlige spiseforstyrrelser..).

Faktisk lederene min på jobben! Mye fordi de var så støttende og omsorgsfulle når jeg mistet sist i senabort, og ble veldig syk etter utskrapningen. Jeg snufset at jeg ville prøve å lage en til. Det er ikke et tema vi "diskuterer", men de er forberedt på at det kan skje, og de forteller at de håper på et godt utfall snart :) Og min mor, vet det.

Som Kjærepære klarer ikke jeg heller å holde kjeft så de aller fleste er vel klar over det. Publiserer det ikke akkurat på facebook "EL i dag så nå skal det pules" - men er ærlig om noen spør om hvor andremann blir av. Sier at det tar litt lenger tid enn det vi trodde men vi håper på ganske snart :)

Har kanskje vært litt for åpen med bestemoren min for nå spør hun meg om vi treffer på eggløsning og om vi har nok sex ;)

Annonse

Hehe, PeppaPig! Liker sånne bestemødre. Min var nok ikke heeelt der, men husker alle vennene mine syns hun var så kul fordi hun røkte og banna :P Ja, digresjon :D

Noen bestemødre er jo bare kule :D

- men jeg setter grensa ved el slim og sånt snakk haha

Jeg måtte si til henne at jeg ringer henne med en gang jeg har tissa på en pinne og det kommer opp to streker og da var hun fornøyd gitt.

Sist jeg snakket med henne sa hun at hun hadde sendt meg noe babyrelatert til jul men at jeg måtte bruke det før babyen kom - så jeg regner nesten med å åpne en pakke med graviditetstester fra henne :D

Har et par venninner som vet at vi sånn delvis prøver, og 2 som vet at vi prøver, ellers holder vi kjeft foreløbig, pga diverse ting.

Men her også er det et kjent spørsmål "når kommer neste da?", "Burde ikke neste komme snart, så det ikke blir så lang tid mellom barna" osv.

Jeg har 2 barn fra før.. Samboer har ingen..!

Kjøpte oss hus for et års tid siden, så folk begynner nok å vente ;)

Men nå er det bare vår lille hemmelighet.. Ja åsså ei god venninne av meg.. Klarer aldri holde sånt hemmelig til ho ;)

Åsså er det digg som dere sier å ha noen å snakke med det om, det er jo utrolig spennende tid dette her!! :D

Jeg tror det er mange etter hvert som vet at vi har lyst på barn "en eller annen gang i fremtiden", men siden han fremdeles er student så tror jeg nok mange tenker at vi venter til han går ut i turnus. For å være helt ærlig så tror jeg det er derfor vi har unngått mas også - det er svært få som spør i det hele tatt faktisk. Mor har aldri sagt ett ord om barn til meg, men det var fordi hun fikk så j... mye pes selv da hun var ung fra sine eldre søsken.

De eneste som vet at vi aktivt prøver er to venninner av meg hjemmefra. Hun ene måtte i gjennom årevis med IVF (som heldigvis var vellykka da) så hun vet inderlig, inderlig godt hvor frustrerende det kan være å være prøver.

Annonse

Her er det mannen og jeg som vet. Vi koser oss med vår egen lille hemmelighet, og kommer nokctil. Å holde det hemmelig en stund når jeg blir gravid. Vi er for tiden bosatt i utlandet(langt hjemmefra), med en mindre omgangskrets enn vi har hjemme. Hvis vi sier noe her så vil det spre seg fort, derfor har vi valgt å holde det hemmelig. Syns forumet her er en flott mulighet til å lufte litt tanker og spørsmål uten å veive med det rød flagget her vi bor ;)

Svarer her jeg også, selv om jeg for to uker siden testa positivt :) Her er det ingen i familien som har visst at vi har prøvd, ingen har spurt heller... Det er heller ingen venner som har spurt, men jeg har de siste årene betrodd meg til noen få venninner, fordi jeg har hatt et par vanskelige år der jeg gjerne har villet ha barn, men samboeren min har ikke vært klar før nå. Så et par stykker vet at vi skal prøve "snart", men ikke om det er 1 mnd eller 1 år til. Etter at jeg ble gravid har jeg fortalt to venninner at vi prøver, men altså ikke at jeg er gravid. Begge fordi de også har fortalt meg at de vil begynne prøvinga omtrent på samme tid, så synes det er koselig at de vet. Håper begge får barn på samme tida som meg, vet allerede at hun ene er 8 uker lenger på vei, gleder meg så til å fortelle henne at jeg også er gravid! Men venter til etter tidlig UL i uke 12 :)

Da vi prøvde på førstemann var det kun min nærmeste venninne som visste det, og jeg syns det fungerte fint slik. Nå prøver vi på nr 2 og har vært litt mer åpne med flere venner fordi mange forventer søsken til barnet vårt snart. Det har tatt lengre tid å bli gravide denne gangen, så jeg angrer litt på det, men samtidig så er mange av mine venner så åpne om ting, så det føles litt feil å holde det skjult og.

Men jeg ønsket ikke at familien skulle vite det. Svigermor har klart å grave det ut av mannen min og moren min måtte få vite det da de egentlig planla å spandere en sydentur på oss i august/september neste år.. Den er kun en på jobben som vet det. Han fikk vite det i forrige pp. Prøvingen opptar periodevis mange av tankene mine, så det føles godt å ha en på jobben som vet.

Jeg har sagt det til min beste venninne. Søster og mamma.

Dette uten at samboer vet att jeg har sagt det. Men vi har prøvd i 4 år så jeg følte jeg måtte dele det med noen etter 3 år med prøving :-)

Føler meg deppa når andre blir gravide å når folk spør om ikke vi skal lage barn snart :-P

Bortsett fra forumbrukerne er det ei på jobben:) Thats it:) Jeg og min samboer føler ikke for å ha det presset på oss, at folk skal spørre oss om jeg har blitt gravid ennå:) Dessuten er det litt spennde at jeg og sambo har vår egen lille hemmelighet:D Det har vært fristende å si noe enkelte ganger, men jeg har klart å holdt meg:) Er inne i 7pp nå..

Vi har fortalt det til familien, samt mine venninner. Dette fordi jeg aborterte denne uken, og vil derfor ikke ha noe mer mas om når vi har tenkt å bli gravid:) Synes også det har vært godt å snakke med noen etter aborten:)

Fortalte ingen at vi prøvde, og fikk klaff med en gang i begynnelsen av november, men ei på jobb fikk fram smilet mitt da hun sa "snart blir du vel heilt kvit i ansiktet av kvalme" Så hun visste det tidlig. Kun oss tre som visste det helt til forrige helg da ble det gråtesamtaler med søster og mamma. Ble SA i uke 7+3. Sms til sjefen om hjemmedager pga dette og mannen fikk beskjed om å orientere sine foreldre som er våre naboer. Håper på å kunne prøve igjen i februar om syklusen er i lage igjen:)

• 4 uker senere...

Vi har kun fortalt til venner som er i samme situasjon som oss. Har ikke fortalt det til min beste venninne, men ho er ikke så fan av unger så har ikke planer om å fortelle før det evt skjer :P

De fleste kameratene til mannen min har enten barn fra før, eller så prøver de. Det var de vi var sammen med på nyttårsaften så er klart at det ble et tema og da fant vi og ut at det var flere som prøver så er litt moro å ha mange rundt meg som er i samme båt :-)

• 3 uker senere...

Her var det meningen at vi skulle holde det for oss selv, men i sommer fant min søster folsyretablettene jeg hadde glemt å rydde bort, så de fikk vite at "ja, vi prøver, men ikke så hardt". Tror også mamma og pappa mistenker det, uten at det sies.

Svigers har forsøkt å hinte innpå de siste tre årene at de gjerne kunne tenke seg flere barnebarn, men de tror nok ikke vi prøver ennå, pga andre aktiviteter for tiden...

Har ingen barn fra før..

Anonym poster: a52df8f64e1939aa7cab0b565c5c6641

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...