Gå til innhold

NAV og stønad til briller (barn)

Anbefalte innlegg

Hvis hun korrigeres kun på styrke vil jeg si at det er dyre briller. Det er ikke nødvendig å betale så mye for et par barnebriller.

Men nå er kjøpt kjøpt, så lite å gjøre ved dette nå, men til neste brillekjøp er det kanskje greit å ta en samtale om hvor mye man skal legge i brillene, før de kjøpes.

Regner med jenta har fått velge innfatning selv etter eget ønske, og at kostnad ikke hadde noen betydning.

Noe far ikke er informert om, han skal bare betale han.....

Men hun trenger vel ikke ny innfatning på noen år iallefall.

HI

Anonym poster: f4b6563d709d1053557c6f544d1aa7bc

Fortsetter under...

Min sønn får dekket briller av NAV. Han ser nesten ikke noe på ene øyet. Dei kostet 3500,- spesial laget glass i ene øyet. Vi må betale selv men får igjen fra NAV wink.png

Anonym poster: 77271dc2ed7b6efb83cedd3df8400677

OK, skal iallefall oppmuntre samboer om å se brilleseddel og finne ut om optiker har skrevet noe om refusjon fra NAV.

Jeg regner med hun lett kunne fått samboer til å spleise, for deretter å ta hele NAV beløpet selv i etterkant, og selvfølgelig unnlate å si noe.

HI

Anonym poster: f4b6563d709d1053557c6f544d1aa7bc

Mitt barn bruker briller og det er meget sjeldent at brillene kommer på under 5000,- Vi får dekket glass og ca. 400,- av innfatning av NAV, så de velger alltid de dyreste og beste glassene.

Hos vår optiker er det nå sånn at vi kun betaler mellomlegget (altså det resterende beløpet for innfatning) mens optikeren legger ut for resten og får det igjen fra NAV. Dette utgjør for oss rundt en tusenlapp hver gang.

Kan forøvrig nevne at far til dette barnet (mitt særkullsbarn) ikke gidder å betale de usle fem hundre kronene det ville blitt om vi hadde spleiset, maks to ganger i året.. Det er for dyrt mener han.

Så jeg blir ihvertfall glad av å lese at far tar ansvar.

Anonym poster: e9f12fe63c289fe6d9aa4cfdcf0e39df

Barnebriller er kjempedyrt og det er dessverre ikke alle som får dekt noe fra NAV. Etter det jeg har lest her så gjør nok ikke jenta det. Vår gutt får det dekt (veldig skjeve hornhinner), og vi har aldri måtte lagt ut penger på forhånd, øyeklinikken ordner med skjemaer og alt, vi betaler kun egenandelen.

Regn med ett par briller i året. Det er utrolig hvor mye de slites, både innfatning og glass.

Anonym poster: 89985be9673cf84a819b316166db4133

Gutten min har en skjev hornhinne, + 2 på ene øyet og +2,5 på det andre. Vi fant infatning til ca 1700,- og betalte det minus 450,- som NAV dekker, altså ca 1300,- Resten av regningen sendte brillebutikken direkte til NAV. Så enkelt og så genialt :)

Tror nok av hele summen kom seg på rundt fem tusen ja, så ingenting å si på summen dere har fått oppgitt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...