Gå til innhold

Størrelse på dyne til sprinkelseng

Anbefalte innlegg

Vi planlegger å la mini sove i sprinkelseng fra han er nyfødt, de første månedene med teppe rullet rundt ham for ekstra trygghetsfølelse, men hvor stor bør dynen være i en sprinkelseng?

Ser noen butikker selger dyner som er 80x100 til sprinkelseng, mens andre butikker selger 100x120 til sprinkelseng.

Sengene har jo stort sett madrassmål på 100x120.

Blir det snaut med 80x100 når han blir større, eller bør vi heller tenke på at han drukner i en 100x120 dyne?

Fortsetter under...

Jeg hadde kjøpt en 65X80 dyne til vogna og en 80X100 til senga. Det er de mest standardmålene, og det er jo greit ift sengesett.. Neste str er 100X140 som er "junior"..

Regner med du får baby i februar pga nicket ditt, så da vil jo h?n ligge i vognbagen til hvertfall august/september, så da trenger du jo en dyne i vogna og..

vi planlegger lammeullspose i vognen og tepper, så det er primært dyne til sprinkelsenga som blir kjøpt i første omgang. Sitter og ser på nettet nå og da finner jeg dyner i alle mulige størrelser, fra 65x80, 80x100, 100x120, 110x125 osv, men basert på utvalget av dynetrekk så antar jeg at vi ender opp med 80x100cm dyne.

Er 80x100 grei størrelse i sprinkelsenga?

Annonse

tror vi skal ha 80x100 fra fødselen av, har ikke helt bestemt meg, men vi har denne dynen, og ikke den minste, så det er evt ikke verre enn å handle en mindre dyne etter fødselen, 80x100 vil du få bruk for uansett :) jenta vår er tre nå, og har vært gjennom alle str på dyne, 65x80, 80x100, 100x140, og nå vanlig voksen dyne. det går fort, men om det er en av str jeg ville kuttet ut er det evt den minste. så lenge du bruker sprinkelsenga vertfall, blir noe annet om man ligger i korg, da den ofte er kortere i seg selv :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...