Gå til innhold

Hva trenger en januarbaby?

Anbefalte innlegg

Venter jente nr 3 og har en masse babytøy på loftet, men siden de to andre er født i juli/august er det lite varmt tøy. Går mest i bomullsbodyer med kort og lang arm, bukser og gensere. Det meste i bomull. Har en ullfleecedress og en strikket dress men de er i str 74. Luene jeg har er sånne tynne i bomull, har noen litt tykkere, men de er fra str 68. Så jeg regner med at det jeg har av "varmt" er for stort. Men hvor mye trenger en januarbaby, hva kjøper dere inn? Tenkte å kjøpe lammeskinn, lue og ullfleecedress fra Nøstebarn (eller den dressen fra Sparkjøp...har ikke bestemt meg enda). Tenkte strikke sokker og votter selv. Har flere helsetepper, strikker et babyteppe i ull samt har et tykt ullpledd. Har også Voksi classic, men blir ikke den fryktelig stor for en nyfødt? Trenger man ullbodyer? De to andre hadde litt eksem og tørr hud så er litt usikker. Regner med at jeg kommer til å ha det godt og varmt inne, og er vel ikke så mye ute og farter den første mnd.

Noe jeg ikke har tenkt på? Noen med gode tips?:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143998587-hva-trenger-en-januarbaby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt litt ullbodyer siden min sin første også er august unge... så ull body og stømpebukse og en ullflees dress. Har strikka ei lita lue, og har to kjøpt. En i ull, og en som er fora med flis. Alt fra storebror er jo bomull, så jeg tenkte jeg måtte ha litt, men er jo lov å ønske seg også ;) Kanskje besteforeldre vil gi noe ull? Jeg kjøpte i 56, for da har jeg fra starten ved behov. Så får jeg bruke bomull når vi har innedager, eller det er milt ute... er jo veldig variert vær her jeg bor, så det er godt mulig med plussgrader, så da bruker jeg alle de fine bodyene fra storebror ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...