Gå til innhold

julekalender og stebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med julekalender og stebarn som bare er her annenhver helg? Her lagde vi pakke til de siden det er pakkekalender de har hos mor. de fikk hver sin lille pakke på lørdag og søndag. hadde kjøpt en liten ting og godteri, verdi ca 20-30kr. felles barnet her har en sånn 10kroners sjokoladekalender, med andre ord så fikk stebarna høyere verdi enn minste felles. hun er så liten så hun merket ikke det. alle var fornøyde. eller nesten alle da, moren til stebarna var ikke fornøyd. samboeren fikk verdens sureste telefon i går om hvor urettferdig det var at fellesbarnet hadde julekalender hver dag og de andre to bare fikk de dagene de var her. møkkakjærring, kjenner jeg går rundt og irriterer meg over det nå! så til neste år så får stebarna få hver sin 10kroners sjokoladekalender så får de åpne luker for to uker når de er her. tror vel egentlig at de ville vært mer fornøyd med pakke men men. nå har jo moren deres fortalt dem at de blir urettferdig behandlet så nå er de også misfornøyde. hurra. Jeg mente virkelig bare å gjøre det beste.

Anonym poster: 6f3d5ba34b94fe26b3fdc9754bb5145a

Skrevet

Fars barn får da vitterlig pakke hver dag, bare ikke hver dag hos far

Skrevet

Her er mor til barna veldig urimelig...ser nesten ut som hun er det på trass....?

Deres kalendergaver vil da erstatte det dem ikke får hos mor, dem skal vel ikke ha dobbelt opp?

Er det rart det er krig i verden, og ikke minst MYE stress med de "nye familiene" som skal fungere.

(er stemor selv)

Skrevet

Herregud, noen bare MÅ lage kvalme av ingenting...Kjenner til sorten...

Her har jeg laget pakkekalender til stebarna, selv om de bare er her annenhver helg og en dag i uka, men de får ikke mye, jeg har puttet noe godt i de fleste pakker, så når de åpner i helgene har de helgegodt. Men likegreit de får en tikroners kalender neste år da, så får barna selv bestemme for hva de likte best, pakker eller kalender.

Skrevet

Tror moren mener at de skal få dobbelt opp eller noe ja. mest det at fellesbarnet ikke skal få noe mer fra meg og pappaen enn de to andre. Og vi har ikke hatt noe sjalusi fra de to eldste, er så redd moren deres skal påvirke de til å tenke som henne!

Skrevet

Eldste har pakkekalender annenhver dag hos meg uavhengig om hun er eller hos han (og minsten annenhver dag, så de deler) også har hun pakkekalender de dagene hun er hos faren

Anonym poster: d89de454f0920d569ff93d438971bb7f

Skrevet

Mine trekker annen hver dag. Alle trekker på lørdagen. Da får også stebarnet de 2 lørdagene h*n er her i desember.

Anonym poster: 3101c61bc0f794cb8239d100819ec0b2

Skrevet

Jeeses.. og du bryr deg?! Hva hu ekle mora måtte mene om hvaa hennes barn får hos deg og faren burde jo være deg revnende likegyldig.. ;p..be hun klappe igjen smella si å passe på seg sjøl!!!!

Skrevet

Ja jeg bryr meg ja. hun ødela hele søndag kveld med sure sms til mannen, det påvirker naturlig nok at vi ikke hadde en hyggelig avslappet kveld. og nå har hun fått stebarna til å være misfornøyde, misfornøyde stebarn er da også noe jeg bryr meg med for det påvirker meg og hjemmet mitt.

Skrevet

Her har vi pakkekalender.

Alle 3 barna får når de er her.

Det betyr hver dag til minstingen, 20 pakker til min datter og 5 til min sambos datter.

Ingen har sagt noe om at det skulle väre urettferdig -for det er det jo ikke.

Min datter har en kalender hos sin pappa, så hun får jo hver dag.

Sambons datter aner jeg ikke. Men hun kan jo uansett ikke få når hun ikke er her?!

Skrevet

I fjor hadde vi pakkekalender til stebarna annenhver uke, det er da de er her. Fellesbarnet fikk hver dag. Tull å gi stebarna kalender de ukene de ikke er her. I år har ingen fått pakkekalender! Alle har sjokoladekalender. Både stebarn og fellesbarn. Hvis moren til stebarna hadde brydd seg med hvordan vi gjør det i vår familie, skulle hun fått passet sitt påskrevet! Heldigvis er det ikke noe tull mellom oss og henne, alt fungerer veldig bra!

Anonym poster: 3fc96c17d34537c4cf47c263d2471655

Skrevet

Fars barn får da vitterlig pakke hver dag, bare ikke hver dag hos far

Så du mener jeg skal lage en pakke kalender med 24 gaver til et barn som er her annenhver helg? Altså da 6 dager i desember. Pluss at dette barnet skal ha egen kalender hos moren sin.

Mens våre barn skal bare ha en kalender? Jeg skjønner ikke selvfølgen med det altså.

Stebarnet får de dagene h*n er her, ikke ellers..

Men mulig jeg missforsto innlegget ditt.

Anonym poster: 3101c61bc0f794cb8239d100819ec0b2

Skrevet

Jeg synes ikke mors reaksjon var fornuftig - men vi løser dette likevel annerledes hos oss.

Vi har to av barna annenhver uke, men de har likevel full kalender. Vi ønsker ikke å understreke at de ikke er her hele tida, og på en måte "spare" kalendergaver (det gjør derimot moren, hun kjøper kun de dagene barna er hos henne).

Nå er ikke økonomi et tema hos oss, så vi har kjøpt "full pakke" til alle. Mitt forslag for neste år hos dere er å kjøpe en rimelig sjokoladekalender til alle barna - så kan du f.eks i tillegg ha en ekstra pakkekalender for de helgene barna er der (hvis de er store og skal få litt ekstra i forhold til fellesbabyen)?

Jeg merker at mine "stebarn" er ekstremt vare for enhver markering av at de ikke er full tid hos oss, f.eks om vi bruker et av rommene til å henge opp tøy på e.l. Vi er opptatt av å vise at de er fullverdige medlemmer, uansett antall dager.

Anonym poster: 220b6e88cb9270b420bb3e53f59cc99f

Skrevet

Forts. fra over. Vi mener altså at ungene har nok av ulemper med å ha to hjem - reise frem og tilbake med pikk pakket sitt pga våre voksne valg. Vi synes derfor det er helt ok om de får litt dobbelt opp med kalender i jula. Vi pleier å "feire" de litt og si at vi setter pris på at de finner seg i situasjonen på en så fin måte. Men det er hos oss, og de er her som sagt annenhver uke.

Skrevet

Jeg tror hun mente at stebarna fikk totalt like mange pakker som ditt barn, selvom de ikke fikk 24 x hos dere; altså det er ikke noen urettferdigheter på gang. Det er tross alt ikke noe flere dager i måneden hos skilsmissebarn! ;)

Skrevet

Store bokstaver etter punktum, værsåsnill! Det er jo nærmest umulig å lese det du skriver!

Anonym poster: bc37e019065716826ff7f3d2b15384bb

Skrevet

Til neste år er fellesbarnet 3år og hun vil da skjønne om de andre får mer enn henne, det blir da urettferdig om de skal ha både pakke og sjokoladekalender hos oss. synes det blir feil om hun alltid skal få minst og de skal få dobbelt eller trippelt opp. nå er hun liten, men hin får jo med seg mer og mer ting.

Skrevet

Jeg synes at skilsmissbarn har så mange ulemper som det er, at det bare er rettferdig om de får dobbelt opp en gang i blant. De har aldri bedt om å reise annenhver helg, eller å forholde seg til nye familiekonstellasjoner. Hver og en av disse barna ville trolig valgt å ha en familie, selv om det innebar bare en kalender. Synes det er smålig å lage halve kalendere.

Skrevet

Beklager. Mobilen min velger små bokstaver selv etter punktum,tar litt tid å gjøre det manuelt

Skrevet

Da kan du vel bare lage fulle kalendere til alle? Det koster ikke all verden - og så kan du pakke inn lørdagsgodtet som kalendergave? Hvorfor skal man på død og liv "spare" inn disse få gavene? Rettferdig er ikke nødvendigvis likt. Skilsmissebarna fortjener all ekstra kos de kan få.

Skrevet

Det er ikke snakk om halve kalendere her, det er bare 4 dager. skal de få 48gaver i kalender hver da? Og fellesbarnet en 10kroners kalender.

Skrevet

Julekalender har bare blitt noe mas. nei til neste år så får de flaks kalender eller sjokoladekalender. så får de alle dagene. trodde gavekalender var mer stas, disse 4 gavene koster jo mer enn 10kroners kalender. Og det er ikke pengene det står på, men alt er bare mas og moren deres prøver alltid å lage kvalm!

Skrevet

Det er ikke snakk om halve kalendere her, det er bare 4 dager. skal de få 48gaver i kalender hver da? Og fellesbarnet en 10kroners kalender.

Du kan da gi fellesbarnet akkurat så mye du vil? Vi også har fellesbarn - og de får like mye som de barna som ikke er her hver dag. Du kan jo selv sette standarden mht pris og hva du putter oppi?? At de får kalender i to hjem, er vel en av få fordeler de har med å ha delt bosted. Skal vi liksom "spare" inn til og med der? Jeg synes det er helt unødvendig å lage så markerte skiller - men jeg synes også denne moren høres helt håpløs ut. Reaksjonen var unødvendig.

Skrevet

Julekalender har bare blitt noe mas. nei til neste år så får de flaks kalender eller sjokoladekalender. så får de alle dagene. trodde gavekalender var mer stas, disse 4 gavene koster jo mer enn 10kroners kalender. Og det er ikke pengene det står på, men alt er bare mas og moren deres prøver alltid å lage kvalm!

ikke la ditt forhold til ungene påvirkes av den dumme mora. Jeg synes du skal fortsette å gjøre det du tenkte var en hyggelig gest, og kos deg med å lage hyggelige kalendere til både ste-og fellesbarn. Mitt poeng er at erfaringen jeg har med egne stebarn er at de er ekstremt vare på å blir forskjellsbehandlet/føle seg utafor, ikke være fullverdige medlemmer - av den grunn strekker vi oss ekstra for å vise at vi inkluderer. Jeg synes det er revnende likegyldig om barna får dobbelt opp - det synes jeg de faktisk fortjener. Fellesbarna våre får så mye av oss alle de dagene vi bare er kjernefamilien.

Skrevet

Hehe, ser jeg et oppfølgingsinnlegg?

Svarte ikke i andre tråden da det var 'mor' som skrev hvor urettferdig dette var.

Men jeg synes ikke de trenger kalender for de dagene de ikke er hos far. Da får de jo hos mor :)

Min sønn får annenhver uke hos meg og annenhver hos far. De to minste får selvsagt hver dag siden de bor hos oss hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...