Lulle_06_09_13 Skrevet 10. desember 2012 #1 Del Skrevet 10. desember 2012 Har fått dato og alt, hele familien er innstilt på at det blir KS den 02.januar. Barnevakt ordnet osv. KS først og fremst p.g.a. foranliggende morkake, men også pga tidligere totalruptur første gang, og fødsel andre gang som gav problemer i etterkant. Var på kontroll i dag, og morkaken ligger ikke lenger foran (marginalt, 0,4mm) Grensen er visstnok 1 cm, så jeg er ikke helt klarert enda, men den ligger ikke og dekker foran mormunnen, men ligger langt nede. Skal tilbake på kontroll 27.12, og kan da ende opp med ny dato. Syns egentlig det var litt sent å endre dato så tett opptil den dato som foreløpig er fastsatt. Er 37+5 den 02.01. Har allerede uttrykket misnøye hvis de forskyver den. Har en sønn som fyller 4 år den 11.01, og jordmoren nevnte kanskje et sted mellom 10-12.01. Helt uaktuelt så tett opp mot storebror sin dag. Vil gjerne han skal ha sin egen dag, og vil også kunne stelle i stand bursdag til han. Sliter også med bekkenet, og ser ikke synet på å måtte gå lenger, er så mentalt innstilt på den datoen jeg har fått. Hva hadde dere sagt/gjort, hvis de sier den 27, at det blir ny dato? Jeg har forskjøvet permisjonen min, slik at den starter 3 uker før inngrepet, tanken på at det kan bli et par uker ekstra til med perm ergrer meg. Skal gå hjemme uten lønn en periode, så i utgangspunktet hadde jeg jo ikke engang tatt høyde for at permisjonen min skulle starte så lenge før, alle beregninger er jo gjort med utgangspunkt i termindato... (19.01). Nå ble alt bare tull, skikkelig deppa. Og jeg som ble fortalt at den ikke kom til å rikke på seg... Var inne med blødning for 1 mnd siden, og de stod fortsatt fast på dette.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143998536-planlagt-ks-blir-plutselig-kanskje-forskj%C3%B8vet-med-2-uker-hva-hadde-dere-gjort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AO3 Skrevet 10. desember 2012 #2 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg tok ks 38+0 med andremann, og for å være helt ærlig - jeg tror det var for tidlig for min gutt. Han var tynn og lite sugevillig og hadde store ammeproblemer. Jeg tror han skulle vært i magen litt til. Jeg ville egentlig ønsket meg et ks tett opp mot termin hvis mulig. Det er bra for barnet å være i magen så lenge som mulig. Jeg vil tro du kan unngå å få akkurat storebrors fødselsdato hvis du spør, og angående barnevakt så er det jo det et problem som alle som føder vaginalt har - i mye større grad, siden det da vil skje på kort varsel. Så jeg vet ikke hvor mye vekt de vil legge på det argumentet, egentlig. Jeg vet ikke om to ulike bursdagsfeiringer vil veie spesielt tungt i legens øyne, hvis det er medisinske årsaker for å ønske å flytte keisersnittet. Du har jo i utgangspunktet fått en veldig tidlig dato. Mulig jeg er farget av egne dårlige erfaringer med relativt tidlig planlagt ks, men... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143998536-planlagt-ks-blir-plutselig-kanskje-forskj%C3%B8vet-med-2-uker-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-144821457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jomfru1964 Skrevet 10. desember 2012 #3 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg har fått innvilget KS når jeg er 39+0.Hadde vel først et ønske om noen dager tidligere, pga at det er rett før julaften.Og familien ønsker å ha oss hjemme da.Men KS blir tatt 7-10 dager før termin her.De ønsker det så nærme termin som mulig,slik at babyen er mest mulig klar,og en unngår komplikasjoner.Så da har jeg slått meg til ro med det.Vil ha babyen i best mulig form:-) Mine to sønner som nå er voksne har tette fødselsdager.Da de var små feira de det hver sin dag.Nå slår vi de sammen,svært praktisk og helt ok for de! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143998536-planlagt-ks-blir-plutselig-kanskje-forskj%C3%B8vet-med-2-uker-hva-hadde-dere-gjort/#findComment-144821896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå