Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har begynt såvidt med tilvenning av fast føde til babyen på 4mnd. Har fått litt grøt på formiddagen nesten en uke nå, og de har gått kjempe fint, han blir helt vill av begeistring når jeg kommer med grøten.

Vi begynte gradvis, men en skje første dagen, to-tre neste dag osv. Idag begynte han å gråte når han ikke fikk mer, så jeg lagde litt mer grøt og gav han til han ikke ville ha mer, ca 1/2 porsjon tilsammen, da var han blid og fornøyd.

Hvor lenge gav dere fast føde, før dere flyttet grøtmåltidet til kvelden? Og hvor lenge spise ett måltid før man begynner med neste? Skal man øke til to grøtmåltider eller begynne med grønnsaker til middag isteden?

Mange spørsmål, men husker ikke fra sist :-P

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143998408-tilvenning-av-fast-f%C3%B8de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pupp and go

Jeg har flyttet grøtmåltidet til frokost/formiddagsmat, så prøver vi grønnsaksmos til middagstid (5 mnd nå, har gjort det sånn 1-2 uker). Men det er fordi babyen er for trøtt på kvelden, etter kl 18.00 blir det bare tull med fast føde.

Det er vel ingen fasit, men dette er vår tilnærming:)

Flyttet grøten til kvelden etter en ukes tid med tilvenning på formiddagen, nå er det grøt før leggetid. Med litt melk ved siden av. Var oppe i full porsjon etter 3 uker ca, men ikke alltid hun spiser hele. Har begynt med litt grønnsaker på formiddagen nå, hun spiser som bare det! Spiser vel litt over et halvt glass. Men jeg er også usikker på hva jeg skal gjøre videre nå og hvor fort jeg skal gå frem. Hun har tålt både grøt og grønnsaker helt fint, ikke hatt noen mageproblemer. Foreløpig får hun melk når hun vil i tillegg til det som er beskrevet over, noe som pleier å være hver tredje time ca. Men kanskje hun skal få litt grøt om morgenen også? Hun er 5mnd og får mme.

Jeg gir grøt både morgen og kveld til min snart 5 mnd gamle tulle. Det er fordi jeg ammer, men hun legger ikke på seg nok. Grøt er det eneste som funker, grønnsaker og annet blir bare tull=)

Funker meget bra, nå soves det hele natta. mmm mmm mmm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...