Gå til innhold

Når burde vi fortelle at vi skal ha baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er første gangen jeg har kommet så langt i en graviditet, første gangen mistet vi i uke 4-5.

Nå er vi 10+2, og tenkte at vi snart skal fortelle det, men er det "trygt" når vi hverken har hørt hjertelyden eller fått noen andre bekreftelser på at alt er ok? Mitt største mareritt er jo MA, men vi satser jo selvfølgelig på at alt er greit med den lille :)

Jeg føler meg gravid, vondt i puppene, kvalm, brekninger, trøtt, osv osv...

Er det vanlig å miste symptomene hvis man har en MA?

Burde vi kanskje vente til vi har fått bekrefta at det er liv?

For det kan jo gå lang tid i og med vi ikke har privat UL-klinikk her jeg bor, må reise ca 4-5 timer med bil :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi valgte å vente til vi hadde vært på tidlig ultralyd i uke 12 :) Jeg synes det er en god "regel" å vente til man har kommet til den "sikre" perioden, men det velger man jo såklart selv.

Vi viste de kommende tanter og onkler og besteforeldre ultralydbildet når vi fortalte det, stor stas ;)

Skrevet

Det går helt sikkert bra med din lille, men ei vennine hadde en ma og hun mistet ikke symptomene ihvertfall, fikk vite det på tidlig ul.

Skrevet

Man mister ikke nødvendigvis symtomene ved MA, så sånn sett er man aldri helt trygg. Men i de aller fleste tilfellene så går det jo bra, så her må man bare velge det som blir rett for akkurat dere.

Skrevet

Vi har sagt det tidlig alle ganger. Denne gangen blir det ca når jeg er 9 uker. I min vennekrets har vi alltid sagt det tidlig har jeg lagt merke til. Vi har alle hatt våre oppturer og nedturer og delt på gleder og sorger

Skrevet

Jeg fortalte det med en gang til min søster og ei venninne, de får vite alt:). Så fortalte jeg det til familien etter tidlig ul da jeg var 8 uker. Barna mine fikk vite det da jeg var ca 10 uker. Nå er jeg 12 uker i morgen, så da kan resten av verden få vite det:).

Skrevet

Jeg fortalte det med en gang jeg visste det til noen venner og familie.

Jeg sa det også på jobben i uke 6 til min sjef og et par andre, men det viste seg at de var litt slappe i munnen, så etter julebordet visste helte jobben min det. Da var jeg i uke 8.

Om to uker, er jeg i 2.trimester så da slipper jeg også bomben for resten. Har vært på UL å sett at alt er i orden. Hører selv hjertelyden med dopler hjemme og skal på privat ultalyd neste uke. Må bare sørge for at alt er iorden både med tvilling 1 som jeg kan høre selv og tvilling to som leker gjemmeleken bak tvilling 1.

Skrevet

tror det er så individuelt som det kan bli.

har man prøvd og slete med å bli gravid er man overlykkelig når det klaffer og vil rope det ut til hele verden, mens andre er redd for at det ikke skal gå veien selv med positiv test at de ikke vil si det før den "sikre" perioden er over.

Vi har prøvd et halvt år og endelig satt den. Har fortalt det til to venninner av meg som også er kollegaer for å få litt opp backing for å slippe å fortelle det til sjefen enda, der vil jeg vente en stund.

Men som en god venninne sa til meg en gang (dette er nr tre) så er det fantastisk godt å fortelle det til de som står deg nærmt for om det skulle skje noe (som det gjorde med henne) så hadde hun en utrolig god støtte i dem og mye hjelp i tiden etter. For hun falt helt i do når hun mistet. (de hadde prøvd lenge).

Så vi har fortalt det til hans foreldre og brødre og jeg mine to kollegaer og en venninne til . pluss ungene siden jeg er så veldig kvalm. Og det lettet så pass på trykket at jeg ikke føler en stor trang eller vilje til å fortelle det til flere enda. men kommer nok den trangen igjen.

så fortell det når du føler det er riktig å fortelle det.

Skrevet

Fortalte det til de nærmeste allerede etter 4uke. Samme dag som jeg selv fikk vite det. Og fortalte til sjefen og kolleger ca 11+3. Men jeg har aldri hatt sa/ma. Men nå er dere jo snart over i den mer trygge fasen :-) lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...