Gå til innhold

<3 IKM uke 1 <3

Tredjemann på vei :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oj, ja det var tidlig å skulle være så dårlig allerede nå :P Men går seg sikkert til :) Gratulerer med positiv test!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan går det med dere andre da? Vi er ikke så mange i denne IKM-gruppa, men dere som har testet eller fått TR på besøk kan jo oppdatere på lista? Håper å få med flere over på 1.tri og September-gruppa!

Skrevet

Testet idag.. tror det er litt ønsketenkning men skimtet en svak svak strek. Trodde først at IKM er 6. januar men tror den er 8. januar. Får bare fortsette å krysse fingrene for at lørdagstesten blir sterkere. Er den like svak så blir det ikke testing før om ei uke hvis ikke mens har dukket opp. Da blir det testing med digital CB. Denne ventingen er til å bli gal av :)

Skrevet

Her går det ikke denne mnd, negativ test igjen i dag 15 dpo. Tanta ser heller ikke ut til å komme. Æsj! Hadde så innmari håp om at det skulle gå fort nå, føler jeg har venta så lenge med å pøve igjen etter S.A. i juni og oktober 2011...

Skrevet

Har det akkurat som svirremirre. Ingen TR, men heller ingen positiv test. Lurer på om jeg i det hele tatt har hatt el denne perioden. Isåfall kom den ikke når jeg trodde... Kjipt.

Skrevet

Testet tydelig positiv med billigtest i dag 12 Dpo, ikke en gang morgen urin!! Så regner meg som gravid nå :) :) :) Er så glad, jeg trengte virkelig at det gikk min vei denne gangen. Skriver fra mobil, er på nyttårsbesøk i en annen by, kan noen skrive meg opp på listen?

. Gratulerer så mye. Det var en god start på det nye året:) masse lykke til! :)

Tusen takk:) :) :)
Skrevet

Hei jenter!!

Synes virkelig det kunne blitt delt ut litt flere streker på testene for jentene i IKM uke 1. Men det må jo bare bety en ting, at det RAUSER på med masse doble streker i neste pp!!! :)

Jeg kommer til å sniktitte her inne og heie på dere, men har virkelig troen på at mange får positivt resultat i neste runde;)

Har nesten glemt å gratulere "Tobarnsmamma - ønsker nr.3" som også er smelt på tjukka ! Håper alt går på skinner og at formen er god!

Store klemmer fra meg

Skrevet

Heisann,

Gratulerer til de som er gravide! Jeg går rundt å tror jeg er gravid selv om jeg ikke har testa enda. Skal teste i morgen tidlig så det blir spennende. Hadde det sånn med de forrige også, var temmelig sikker på at jeg var gravid når jeg har testet noen dager over IKM.

Skrevet

Oj, ja det var lenge.. Har du prøvd noe "ekstra" i syklusene da? Sånn som Damiana (eggløsn.stimulerende), Wild Yam (for å feste egget), slimløsende hosesaft, eggløsningstester eller lignende?

Nei vi har ikke prøvd så mye annet enn eggløsningstester. Så vi har lagt inn aksjer på riktige dager ihvertfall. Snakket med legen idag, så jeg skal ta blodprøve ved neste eggløsning for å sjekke hormonene så da er vi vel ett steg nærmere litt hjelp kanskje :)

Skrevet

Hei jenter!!

Synes virkelig det kunne blitt delt ut litt flere streker på testene for jentene i IKM uke 1. Men det må jo bare bety en ting, at det RAUSER på med masse doble streker i neste pp!!! :)

Jeg kommer til å sniktitte her inne og heie på dere, men har virkelig troen på at mange får positivt resultat i neste runde;)

Har nesten glemt å gratulere "Tobarnsmamma - ønsker nr.3" som også er smelt på tjukka ! Håper alt går på skinner og at formen er god!

Store klemmer fra meg

Takk for det :D I dag testet jeg igjen, bare for å se om streken ble sterkere, og da var den like sterk som kontrollstreken! Så dette går nok veien ja ;)

Formen er så langt veldig bra, MEN i dag kjenner jeg den store trøttheten har kommet for fullt. Kjenner også at bekkenet/høyrehofta ikke tåler så mye stillesitting eller fysisk hardt arbeid, så kan bli noen slitsomme uker fremover da :P Men det er jo verdt det! Får bare ta noen styrkeøvelser hver dag, også skal jeg sjekke om kommunen her har basseng tilgjengelig for kommunale ansatte, for mener å ha hørt noe om det.. Og det skal jo være veldig bra for bekkenet og kroppen generelt!

Gruer meg veldig til kvalmen da, som sikkert kommer snikende mot slutten av neste uke, kjenner jeg meg rett :P Men i de forrige to svangerskapene kasta jeg opp bare 3-4 ganger tilsammen, så satser på det ikke blir noe verre denne gangen ;)

Håper formen din er fin også :) Har du kjent noen av "plagene" enda du eller?

Skrevet

Hei hei Tobarnsmamma - venter nr 3!

Satt akkurat her i stad og lurte litt på hvordan du hadde det! Jeg ser at vi er kommet ca like langt (eller like kort).

Jeg blir ikke klok på termindatoen jeg.. Får så mye forskjellig på div. nettsider. Jeg vet EL var den 20 des, men får opp termindatoer fra 12 til 16 september. Vet det ikke er mange dagene det er snakk om, men akkurat nå i starten vil jeg vite hvor mange dager jeg er..:) Tror jeg er 4 uker pluss 1 dag i dag (regnet ut i fra EL)? Hva med deg?

Jeg kjenner også på dette bekkenet som skrangler allerede og tåler lite belastning. Vi har kjøpt ny bil som har kriminelt god sete/ryggvarmer som man kan regulere setevarmen på, og jeg stønner nesten høyt når jeg sitter i den og ønsker at jeg skulle på langtur hver dag. Forstår ikke helt dette her, jeg venter nr 4 og jeg har kun hatt et snev at bekken-vondter mellom uke 14 og 18 før. Nå fikk jeg det en uke etter EL. Tenker også at trening er tingen, her må bekkenet styrkes, og svømming høres ut som en god ide.

Jeg har med de andre 3 hatt lett hypermenesis, og vært innlagt på sykehus og gått svært lite opp i vekt. Med minstemann testet jeg fordi jeg var blitt kvalm. Når jeg hadde en kjemisk forrige måned ble jeg kvalm leeenge før jeg testet positivt. Denne gangen kjenner jeg knapt at den er der. Tenkt hvis jeg skal få slippe unna? Kanskje det endelig er min tur til å bli rund og deilig;) På krykker? Haha

Har dessuten de siste 2 dagene hatt smerter i et spesifikt punkt nede i livmoren, regner med at det kanskje er lille frøet som graver seg ned. Kjennes ikke ut som voksesmerter.

Bestiller meg en time til tidlig UL om en liten måned for å se om det er en eller to, har gått med tvillinger før men mistet. Min far er to-egget tvilling så vi er naturlig nok spente:)

Skrevet

Nå fikk jeg faktisk svak svak rosa strek her, men tror jeg dreit meg ut litt. For tok en el-test samtidig og la stripsa helt inntil hverandre, så tror el-testen rett og slett farga av på graviditetstesten. Går det an? Jeg er så tett i hodet av og til. Jaja, testomane meg står opp i mårra til ny test om ikke tanta kommer først...

Skrevet

Btw: Gratulerer til dere med to streker! Krysser fingrene for dere. :)

Skrevet

Svak positiv test på meg også i dag, men klarer ikke helt å slippe jubelen løs da jeg hadde forventet et tydeligere resultat. Må nok teste en gang til om noen dager. Arg jeg pleier jo ikke å teste så mye.

Gjest To små ♥
Skrevet

Hei! Melder meg inn her jeg og. Jeg har gått på p-piller siden forrige fødsel for 1 år siden. Men i går kjente jeg en velkjent metallsmak i munnen og kaffe har jeg ikke hatt lyst på på et par dager. Skulle hatt "mensen" idag, den er ikke kommet, så jeg tok en test i morges, og der kom det opp en skyggestrek/strek etter 2 min var gått. Streken vises godt, men er ikke så rosa som kontrollstreken. Er jeg gravid igjen? Vi har to barn fra før, en på 2,5 og en som akkurat fylte 1. år. Ikke akkurat planlagt dette, siden jeg har gått på pillen og tatt den hver dag til samme tidspunkt. Men skulle jeg være gravid, blir vi selvsagt veldig lykkelig:) Må bare brette opp ermene og stå på litt ekstra for med 3 barn på 3 år, blir det nok hektisk og gøy:)

Ut å kjøpe cb digital nå! Må få det i klartekst:)

Gratulerer så mye til dere andre som har testet positivt, og lykke til dere som ikke har testet og dere som har fått mensen.

Skrevet

Svak positiv test på meg også i dag, men klarer ikke helt å slippe jubelen løs da jeg hadde forventet et tydeligere resultat. Må nok teste en gang til om noen dager. Arg jeg pleier jo ikke å teste så mye.

Drister meg til å gratulere deg jeg!! Jeg hadde også forventet mye sterkere teststrek på IKM, men den var kjempesvak. I går, 3 dager over IKM var den imidlertid veldig sterk (nesten like sterk som kontrollstreken), så du er nok gravid du også så lenge du har to streker der :)

Skrevet

Hei hei Tobarnsmamma - venter nr 3!

Satt akkurat her i stad og lurte litt på hvordan du hadde det! Jeg ser at vi er kommet ca like langt (eller like kort).

Jeg blir ikke klok på termindatoen jeg.. Får så mye forskjellig på div. nettsider. Jeg vet EL var den 20 des, men får opp termindatoer fra 12 til 16 september. Vet det ikke er mange dagene det er snakk om, men akkurat nå i starten vil jeg vite hvor mange dager jeg er.. :) Tror jeg er 4 uker pluss 1 dag i dag (regnet ut i fra EL)? Hva med deg?

Jeg kjenner også på dette bekkenet som skrangler allerede og tåler lite belastning. Vi har kjøpt ny bil som har kriminelt god sete/ryggvarmer som man kan regulere setevarmen på, og jeg stønner nesten høyt når jeg sitter i den og ønsker at jeg skulle på langtur hver dag. Forstår ikke helt dette her, jeg venter nr 4 og jeg har kun hatt et snev at bekken-vondter mellom uke 14 og 18 før. Nå fikk jeg det en uke etter EL. Tenker også at trening er tingen, her må bekkenet styrkes, og svømming høres ut som en god ide.

Jeg har med de andre 3 hatt lett hypermenesis, og vært innlagt på sykehus og gått svært lite opp i vekt. Med minstemann testet jeg fordi jeg var blitt kvalm. Når jeg hadde en kjemisk forrige måned ble jeg kvalm leeenge før jeg testet positivt. Denne gangen kjenner jeg knapt at den er der. Tenkt hvis jeg skal få slippe unna? Kanskje det endelig er min tur til å bli rund og deilig;) På krykker? Haha

Har dessuten de siste 2 dagene hatt smerter i et spesifikt punkt nede i livmoren, regner med at det kanskje er lille frøet som graver seg ned. Kjennes ikke ut som voksesmerter.

Bestiller meg en time til tidlig UL om en liten måned for å se om det er en eller to, har gått med tvillinger før men mistet. Min far er to-egget tvilling så vi er naturlig nok spente:)

Oj, så spennende! Tenk hvis det er tvillinger da! Da har dere plutselig 5(!) barn! Jeg var selv toegget tvilling, men mamma mistet den andre rundt uke 8.. Håper i grunnen det bare er 1 inni her da, for akkurat nå føles 3 barn som evig nok ;)

Hvor gamle er de andre barna deres da? Vi har en gutt på 7 og ei jente på 4,5 år fra før, så blir veldig stas med småsøsken nå tror jeg! Håper jeg greier å vente med å fortelle dem det til jeg er 12 uker..

Jeg skjønner heller ikke noe av disse terminkalkulatorene! Får opp alt fra 6.-11.september... Men hvis jeg skal ta utgangspunkt i EL (hvis den var 16.desember) og ta med 2 uker før der igjen, så er jeg vel 4 + 5 nå! Så straks fullgåtte 5 uker ;) Vet ikke om man skal regne fra første mensdag, eller starte 2 uker før EL jeg da... EL-testen var i hvert fall positiv KUN den 15.desember, så hvis noen her har mer peiling enn meg blir jeg glad for litt hjelp :P

Skrevet

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid!! Jeg har nettopp tatt en CB test og det står "Gravid 1-2 uker" på displayet. IKM er i morgen. Dette er absolutt ikke planlagt, vi har fire skjønne barn og min mann vil nok ikke egentlig ha flere.. Heldigvis er det han som har hatt ansvar for prevensjon den siste tiden.. Jeg ble utrolig glad da jeg så resultatet selv om dette ikke passer i det hele tatt!

Skrevet

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid!! Jeg har nettopp tatt en CB test og det står "Gravid 1-2 uker" på displayet. IKM er i morgen. Dette er absolutt ikke planlagt, vi har fire skjønne barn og min mann vil nok ikke egentlig ha flere.. Heldigvis er det han som har hatt ansvar for prevensjon den siste tiden.. Jeg ble utrolig glad da jeg så resultatet selv om dette ikke passer i det hele tatt!

Nr.5 ja, det får'n si! Får håpe mannen din tar nyheten litt pent da :) Han har i hvert fall ingen angrerett når han har stått for prevensjonen helt selv ;) Om dere har plass og økonomi til en til, så går det helt sikkert bra :)

Gjest To små ♥
Skrevet

Da har cb digital talt; Gravid 1-2 uker. Oj oj oj! 3 unger på 3 år:) Som sagt, ikke planlagt, men gu som vi gleder oss allerede! Fantastisk at man kan omstille seg så fort:)

Skrevet

Så gøy med alle dere gravide! Gratulerer! Selv blir det ny pp på meg da TR dukket opp idag. Lykke til videre, alle!

Skrevet

Her skjer det jammen mye! Grattis til dere med positiv test i dag. :) Er så deilig følelse! Jeg er fremdeles ikke blitt klok på testene mine, tok en ny en i dag og den så svakt svakt rosa ut den og, men den er så svak at jeg absolutt ikke føler meg trygg på at jeg ser riktig. Dessuten forsvant den igjen etter ca. 15 min. Den fra i går har en synlig rosa sytrådstrek igjen og den viser ekstra godt når en lyser på den fra baksiden, resten av streken har falma. Men livmortappen er lukka og ikke antydning til hverken spotting eller mens. Føler egentlig at det ikke går veien, men er godt med et lite håp. ;)

Skrevet

Her skjer det jammen mye! Grattis til dere med positiv test i dag. :) Er så deilig følelse! Jeg er fremdeles ikke blitt klok på testene mine, tok en ny en i dag og den så svakt svakt rosa ut den og, men den er så svak at jeg absolutt ikke føler meg trygg på at jeg ser riktig. Dessuten forsvant den igjen etter ca. 15 min. Den fra i går har en synlig rosa sytrådstrek igjen og den viser ekstra godt når en lyser på den fra baksiden, resten av streken har falma. Men livmortappen er lukka og ikke antydning til hverken spotting eller mens. Føler egentlig at det ikke går veien, men er godt med et lite håp. ;)

Det er så irriterende med tvetydige tester, men en kan jo ikke annet enn å vente. Jeg tenker at alle andre med rare tester sikkert er gravid, men er ikke like sikker på egne vegne.

Skrevet

Kjøpte meg en test på kiwi ikveld, klarte ikkje å la vær.. Sånn rfsu test, men den var veldig negativ.. :( burde vel helst venta til i morra tidlig, men sånn er det jo når en ikkje klara vente ;) TR har endå ikkje komt, men så er eg jo litt usikker på syklusen min og, da.. Så går eg med konstant stikkende smerter helt nederst imagen, har hatt det ca ei veke no, og vore litt kvalm på kveldane.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...