Gå til innhold

Brudd i halebeinet...

Anbefalte innlegg

For 6 uker siden brakk jeg halebeinet når jeg fallt når jeg gikk tur med hunden. Jeg datt skikkelig på rumpa når jeg var gravid for noen år siden og legen mente det var brukket når han kjente på det. Denne gangen har jeg vært på røntgen og fått påvist brudd i overgangen mellom bekkenben og haleben. Jeg har slitt med smerter siden første gang men ikke i nærheten så smertefullt som nå!!! Nå er det 6 uker siden og smertene har ikke minsket i det heletatt! Føler at jeg knekker halebeinet hver gang jeg reiser meg opp og kan bare glemme å sitte rett på rumpa. Jeg avlaster med puter og alt som skal til og gjør det jeg skal men det blir asså ikke bedre! Har søkt litt om det på nett og funnet ut at noen faktisk har fått operert bort halebeinet men da etter smerter i 2 år!! Jeg klarer ikke å gå sånn her lenger :-( Smertene er grusomme! Er det i det heletatt vits i å snakke med legen ang operasjon eller vil det bare bli blankt avvist mon tro? Kan ikke risikere å gå sånn her i så mange uker og mnd!

Anonym poster: d1318bad808659258ba9c90728be8506

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143998351-brudd-i-halebeinet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville bedt om å bli henvist til en spesialist som kan gi deg en ordentlig undersøkelse.

Problemet med halebenet er jo at det aldri får helt ro til å gro, og dermed kan ta veldig lang tid ift noe som f.eks. blir lagt i gips.

Jeg har vært borti pasienter som har fått et helt nytt liv etter sånn operasjon som du snakker om. Man har også sett en som ikke fikk det noe som helst bedre.

Undersøk litt rundt og se hvem som er dyktigst på dette i landet. Jeg husker dessverre ikke sykehusene/legene som har vært best på dette. Sjekk litt rundt og be så om en henvisning.

God bedring!

Anonym poster: 0504e4e7c6a0c06119f3c7e1c33dc424

Jeg brakk halebenet da jeg var barn og det grodde skjevt. Da jeg fødte for syv år siden, fikk jeg en brist igjen og var veldig plaget en stund. Det gikk over, men legen mente at det ikke var noe problem å operere det bort om det ble for vondt. Vi trenger ikke halebenet til noe.

Snakk med legen og be om en vurdering fra de som driver med dette.

Anonym poster: 25da949b8440305943cfcd251ee67df9

Au da.. Jeg brakk av halebeinet mitt under fødselen i fjor. Jeg kan enda ikke sitte på hardt underlag, og det gjør vondt når jeg løfter tungt. Har aldri hørt om at man kan fjerne halebeinet, men hvis det går ann er jeg virkelig interessert i å finne mere ut om det altså :o Tok et halvt år, før jeg klarte å sitte normalt etter bruddet, så jeg gjetter at du har laaang vei igjen før det blir normalt igjen..

Takk for svar dere smile.png Da skal jeg ta det opp med legen min og håper på å ikke få et svar som at dette er noe man ikke får gjort noe med og at det må gå over av seg selv sad.png

Hvis legen din mot formodning skulle si det så be om en second opinion fra en annen lege. Kan da evt være en mulighet å gå til en som driver privat.

Hvis du går til en kiropraktor så mener jeg at de også kan henvise videre til spesialist, så det er også en mulig vei å gå.

Men med så store smerter som du har så tviler jeg på at legen er vanskelig med deg.

Anonym poster: 0504e4e7c6a0c06119f3c7e1c33dc424

Annonse

Har fått et brev fra legen der det sto at det ikke var noe å gjøre med et sånt brudd bortsett fra avlasting men det står at jeg skal ta kontakt ved sterke smerter over tid. Bruddet står forresten ikke i feilstilling. Håper virkelig at legen kan hjelpe meg! Hi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...