Gå til innhold

For oss som har passert termindato.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har gått en dag over termin. feiret min 30-års dag idag og har gått rundt på shopping senter. søndagsåpent.. hohoho :P

er helt gira og har vært det de siste 10 dagene. får sove bedre om nettene men føler meg ikke spesiell trøtt. har pappa og søster på besøk og må gå å rydde etter dem i tillegg til sambo og vanlig rydding. er litt små irritert pga det, men det tar tankene bort fra fødsel. tror jeg hadde blitt gærn om jeg bare hadde lagt på sofaen og venter. men samtidig så vet jeg at jeg må ta det med ro. men hva skal man gjøre. :P

Jeg har vært noen runder ute på tur jeg også men nå begynner det å bli så mye mas og tjas på disse kjøpesenterene at jeg nesten trives best hjemme... Er nå 1 uke siden termin og håper virkelig at ting skjer snart... Har sett mye film, lagd litt middagsmat som er fryst ned og bakt litt. Får se hva morgendagen bringer :-) Lykke til jenter.

jeg hadde termin på torsdag og er bare hjemme å pusler litt for meg selv om dagen. sover nesten ikke om natten og har veldig bekkenløsning fra h.... så det begrenser seg veldig hva man kan gjøre. Skak jeg ut på kjøpesenter så må jeg bruke rullestol.

Er dritt lei hele graviditeten

Annonse

Høres generelt ut som de fleste er ved godt mot her. Jeg er 5 dager på overtid, og gikk en uke over med førstemann, så dette er ikke uvant.

Håper jo selvfølgelig at noe skjer snart, så får vi bare se. Har overtidstime på Ahus på tirsdag, så får vi se om jeg kommer så langt at jeg møter opp der.

Formen er generelt bra, bortsett fra at det er tungt. Ikke noe bekkenløsning, og jeg sover stort sett natten i gjennom. På dagtid blir det mye sofa, PC og TV, men siden sambo har ferie og er hjemme så får mini kortere dager i barnehagen, så har bakt litt pepperkaker og sånn med han. Og vi har rydda og satt opp hyller i kjelleren. Greit med alt som er gjort :) Går nå en ny natt i møte, og håper at noe skjer :P

Formen er på topp (som den har vært hele svangerskapet) og merker absolutt ingenting til at fødsel er i anmarsj.

Har brukt de siste dagene til å synge julekonserter med koret mitt. Planen var å vaske huset i morgen, men mannen gjorde det overraskende mens jeg var og sang i kveld ("så er vi liksom litt mer skuls siden du skal gjennomgå fødsel snart", sa han).

Så da tenker jeg at neste uke blir foran sofaen med sesong 1 av Homeland.

8 dager over her.. Her går det i turgåing, baking, rydding, tv-titting, data. Så må jeg ha meg en time på puten om ettermiddagen. sover såpass dårlig om nettene at jeg er helt avhengig av denne timen.. er så leeei nå!!

Endret av Happypregnant

Samme her, men prøver å holde motet oppe. Som samboeren sier til meg hver dag "i dag er vi en dag nærmere".... Men det føles ikke alltid sånn dessverre. Vi får krysse fingerne for at det skjer i natt :-)

8 dager over her.. Her går det i turgåing, baking, rydding, tv-titting, data. Så må jeg ha meg en time på puten om ettermiddagen. sover såpass dårlig om nettene at jeg er helt avhengig av denne timen.. er så leeei nå!!

8 dager over? har du vært hos føden? hva sier de?

jeg er livredd for å gå så mange dager over.

Jeg er også 8 dager over nå som vi har passert midnatt. Har overtidskontroll på tirsdag. Ingen grunn til panikk enda - like vanlig å føde 14 dager før termin som 14 dager etter termin. Man er først på overtid når man har passert 14 dager etter termin...

Annonse

Her er menstermin og ultermin den samme, så for hver dag jeg går over blir jeg mer og mer frustrert.

Jeg synes det er imponerende å se hvor flinke dere er til å holde motet oppe og til å holde dere positive! Jeg er fire dager over nå og har faktisk gitt opp.

Etter x-antall falske alarmer på kveldene tror jeg at jeg bare innser at min kropp ikke har tenkt å starte dette selv.

Sist gikk jeg nesten 14 dager over før jeg ble satt i gang, barnet var da nesten 4,5kg og det ble en tøff fødsel.

Jeg blir mer og mer deprimert av å sitte og bare vente. Jeg vasker hus (så langt formen tillater det), jeg baker litt og prøver å la hverdagen gå så normalt som mulig, men jeg kommer ikke unna at jeg faktisk bare går og venter! Og for hver dag blir babyen større der inne og det går mot en igangsatt fødsel igjen....

Mens og ul-termin er samme, men har lange sykluser og ut i fra eggløsning/befruktningstidspunkt er ikke termin før 11./ 12. desember.

Eneste som plager meg er søvnen. Uansett kanskje bedre å bare venne seg til lite og oppstykket søvn først som sist?

Var på kontroll på sykehuset på fredag. Alt stod bra til med barnet og meg. Hadde 1 cm åpning så ble strippet, men det har ikke skjedd noe. Håpet på å få noen rier eller vannavgang, men neida. denne ungen er sta og vil ikke ut. Skal tilbake på onsdag. Ifølge JM jeg snakket med på fredag, vil de starte fødselen på onsdag enten ved å ta vannet, modningstabletter eller ballongkateter..Krysser fingrene for at han kommer før det. gruer meg til å bli satt i gang. er 9 dager på overtid.

Endret av Happypregnant

Var på kontroll på sykehuset på fredag. Alt stod bra til med barnet og meg. Hadde 1 cm åpning så ble strippet, men det har ikke skjedd noe. Håpet på å få noen rier eller vannavgang, men neida. denne ungen er sta og vil ikke ut. Skal tilbake på onsdag. Ifølge JM jeg snakket med på fredag, vil de starte fødselen på onsdag enten ved å ta vannet, modningstabletter eller ballongkateter..Krysser fingrene for at han kommer før det. gruer meg til å bli satt i gang. er 9 dager på overtid.

Hva slags undersøkelser ble gjort på overtidskontrollen? Jeg skal i morgen og vet ikke helt hva som skjer.

Hva slags undersøkelser ble gjort på overtidskontrollen? Jeg skal i morgen og vet ikke helt hva som skjer.

Først ble jeg plassert i en stol med to bånd rundt magen som måler barnets hjertelyd og bevegelse. I hånden fikk jeg en bryter som jeg skulle trykke på hver gang barnet sparket /beveget seg. Tar ca. 20-30 min. I tillegg avga jeg urinprøve og de målte blodtrykk.

Etterpå var jeg inne hos en JM som tok ultralyd. Da målte hun barnet, sjekket fostervann, hjertebevegelse, gjennomstrømnig fra navlesnoren. Noen sjekker en nedentil om man er moden og har åpning. Min JM hadde ikke tenkt å gjøre det, men jeg spurte om hun ikke kunne sjekke meg. Hun sjekket nedentil og så strippet hun meg i tillegg..

jeg er livredd for å gå lenge over tiden da jeg har lest om en del negative utfall fordi de har ventet for lenge med å sette igang folk.

snakket med jordmor om det idag og hun sa at jeg skulle lukke ørene for sånt. for det er alltid noen som har hørt fra noen som har hørt fra andre. og man får aldri med seg hva som faktisk har skjedd og skaper negative illusjoner i hodet sitt.

hun sa at i Norge er det "nye" lover som sier at man ikke skal vente lenger enn 10 dager maks.

hun skulle prøve å skaffe meg time hos føden denne uken. altså fredag sikkert. da er jeg 40+6. syns d var i seneste laget og har lyst til å bestille time hos privat hvis de ikke kan se meg før mandag.

men så gikk jo deler av slimproppen nå nettopp og jeg har gått rundt i byen i 3 timer og kynnene var både vonde og slitsomme og jeg klarte ikke mer. nå er jeg hjemme og med engang jeg satt meg i sofaen så ble de borte. så jeg håper all denne gåingen de siste dagene har vært til STOR hjelp.

Er 5 dager over nå, og er litt lei, utålmodig, men ikke ille ennå.

Har time på sykehuset på fredag (41+2) for vurdering av å bli igangsatt da eller etter helga. Vil jo gjerne få dette gjort, og komme hjem igjen før jul :P

Merker jo at noe er på gang, men det kikker liksom ikke igang. DET er frustrerende. Å sove om natta er jo fremmedord, det er da alt skal skje og man øyner håp for at noe skjer... Men nei da.

Prøv å sov nå da jenter, det er det alle sier til meg, at man må sove og sove. Blir vi igangsatt så blir det visst noe mer intenst enn om kroppen selv får bestemme.

Lykke til alle sammen :) Babyen kommer ut, før eller siden <3

Forrige svangerskap så gikk vannet mitt 5 dager over termin, og jeg ble satt i gang et døgn etter det. Stemmer nok at det er mer intenst å bli igangsatt, uten at jeg har så mye å sammenligne med. Men jeg hadde mye maserier, og fra jeg fikk drypp til nan var ute tok det 10-11 timer.

Spent på overtidskontrollen min i morra nå, og hva de har å si. Da er jeg lenger på overtid enn jeg var med førstemann.

Forrige svangerskap så gikk vannet mitt 5 dager over termin, og jeg ble satt i gang et døgn etter det. Stemmer nok at det er mer intenst å bli igangsatt, uten at jeg har så mye å sammenligne med. Men jeg hadde mye maserier, og fra jeg fikk drypp til nan var ute tok det 10-11 timer.

Spent på overtidskontrollen min i morra nå, og hva de har å si. Da er jeg lenger på overtid enn jeg var med førstemann.

Hvordan gikk det på overtidskontrollen? Jeg var også i dag og må antagelig inn med ballongkateter på fredag da livmorhalsen ikke var moden i det hele tatt. Var så lite moden at hun klarte ikke å foreta stripping en gang. Litt rart når jeg er 9 dager på overtid. Men,men om ikke det fungerer blir det keisersnitt her i gården.. Lykke til :-)

Hvordan gikk det på overtidskontrollen? Jeg var også i dag og må antagelig inn med ballongkateter på fredag da livmorhalsen ikke var moden i det hele tatt. Var så lite moden at hun klarte ikke å foreta stripping en gang. Litt rart når jeg er 9 dager på overtid. Men,men om ikke det fungerer blir det keisersnitt her i gården.. Lykke til :-)

Jeg troppet opp på overtidskontroll i dag tidlig. De sjekket først ctg og babyen hadde høy og fin puls, og i tillegg hikke oppi det hele. Så de var fornøyd med det. Masse aktivitet. Så tok de ultralyd og sjekket navlestrengen og morkaka hvor alt så helt fint ut. Ligger i øvre sjiktet for fostervann, noe jordmor sa for en uke at hun trodde jeg gjorde også. De sleit med å finne hjertet, så måtte finne ei anna dame som prøvde, og hun fant det. (Vi visste jo at det slo etter ctg registreringa, men han bare ligger litt vanskelig til). De klarte ikke å måle magen for å sjekke størrelse på baby, så vi må vente på størrelse til han er ute. Hun sjekket modning, og mormunnen var fin og moden og jeg hadde 3 cm åpning. Hun var overbevist om at fødselen starter før torsdag morgen, og om den ikke gjør det så har jeg time til igangsetting 9.30 torsdag. Så da blir det baby før helgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...