mamma til s@lma Skrevet 9. desember 2012 #1 Del Skrevet 9. desember 2012 Da er minstemann blitt syk for første gang , og jeg mistenker ørebetennelse . Når det er på det verste blir han desperat og histerisk når jeg legger han ned , uansett om det er seng, stellebord eller på fanget . Og så roer seg ned etter et par minutter når jeg tar han opp igjen . Trykket i ørene ..? I dag har han til og med feber , foreløpig 38,7 , han fikk paracet i 08:30 tiden , så jeg venter litt før han får mer . Det må gå 8timer mellom hver stikkpille , han er ikke så veldig sutrete ennå , så vi drøyer det litt til , men lar han ikke ligge med over 39 jeg . Vi skal jo egentlig på 6 mnd kontroll hos lege i morgen , tenker at de kan undersøke han da , men har de oftalmoskop og sånt på HS ? Det er jo ment for friske barn , øresjekk inngår jo ikke i vanlig kontroll . Tenker litt om vi skal bestille time hos fastlegen istedenfor .. Han er i god allmentilstand , noe sutrete forståelig nok men ellers ok . Lite matlyst , det bekymret meg litt for han har aldri vært flink til å drikke ( skrev om det et par innlegg her ), og nå når det et extra viktig ved feber , så er det jo enda verre .. Hva synes dere ? Satse på HS i morgen eller fastlege ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143998278-har-de-utstyr-til-%C3%B8resjekk-p%C3%A5-hs/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. desember 2012 #2 Del Skrevet 9. desember 2012 Siden det er 6 mnd kontroll er det med lege og ikke bare helsesøster, så da kan dere sikkert få vurdert hans eventuelle ørebetennelse der og få resept dersom det trengs skulle jeg tro?. Helsestasjonen skal jo i utgangspunktet kontrollere friske barn/forebygge helseproblemer, men akkurat øreverk er vel ikke så smittsomt at det gjør at dere må avlyse kontrollen hans i morgen. Ville ringt dit i morgen tidlig og spurt hvis jeg var i din situasjon, så får du vite det tidlig på dagen hvis de synes han bør til legekontoret og ikke til helsestasjonen. Så vidt jeg har forstått er det ikke så ofte de gir antibiotika mot øreverk lenger, men bruker nesedråper, paracet og elevert hodeleie som behandling i de fleste tilfeller. God bedring til gutten din. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143998278-har-de-utstyr-til-%C3%B8resjekk-p%C3%A5-hs/#findComment-144816094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkesåallerværst Skrevet 9. desember 2012 #3 Del Skrevet 9. desember 2012 Vi fikk øresjekk på 6 mindrs kontroll. Og resept på øredråper ettersom han da var på sin tredje ørebetennelse.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143998278-har-de-utstyr-til-%C3%B8resjekk-p%C3%A5-hs/#findComment-144816346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til s@lma Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 13. desember 2012 Hei igjen jenter ! Jeg må slutte gå inn på forum via iPhone, flere ganger skrev jeg ting som ikke ble med. Takker dere som svarte her, skrev tilbakemelding dagen etter og den er så klart borte :-( Vi gikk til HS og jeg hadde rett, høyre øret var litt rødt, så vi fikk resept på antibiotika som gutten skulle få hvis han hadde fortsatt feber eller var utilpass. Men det var han ikke. Siden mandagen hadde han ikke mer enn 37,6-37,8 i temp, han virker blid og ser ikke ut som det er vondt , så vi gav han ikke antibiotika . Men har er ikke som han pleier. Sover veldig mye, spiser lite og drikker overhodet ikke. Han tisser også mindre . Vi brukte en stund pampers som var blå inne og man ikke kunne se eller kjenne om babyen har tisser, så dem tok vi pause fra, jeg må ha litt oversikt. Nå er det snart 5 dager siden det hele begynte og jeg blir bare mer og mer bekymret. Selv om han leker og pludrer som han pleide, så er det noe som ikke stemmer. Som for eks i går, spiste han melk kl 08, så var det grøt og litt banan kl 11:30, ingen vann eller melk til det ( vi har prøvd ). Så var det melk igjen kl 16, og etter dette ville han ikke ha noe. Sovnet i 21-tiden , vi prøvde først gi han melk igjen men ville ikke drikke. Jeg trodde at han kom til å våkne av sult på morgenkvisten eller noe, men nei da, ikke det. Da jeg kom hjem fra Bhg kl 09 da lå han fortsatt og sov. Vekket han da, fikk melk igjen ( prøvde meg med 180 ml , men han drakk bare 150 som han pleier). , sovnet kl 11:45, våknet igjen litt før 14. Fikk melk igjen da, så prøvde jeg på nytt få han til å drikke noe. Vann,vann på tutekopp, til slutt drakk han husholdningsaft fra teskje, ja , jeg var desperat. Er fullstendig klar over at det ikke er greit med saft , men han må jo da få i seg væske.. Og siden det ville han ikke ha noe. Vi prøvde nå isted med melk igjen, men nei da. Jeg var litt i tvil, for han var jo godt i gang med både grøt og middag, men siden han har så dårlig matlyst nå , så tenkte at det viktigste var å få i han væske, da ble det nan. Men han drikker jo uansett ikke. Jeg går og tenker om jeg skal ta han til lege i morgen. Er bare redd for at han blir dehydrert, det kan jo være farlig . Mannen min synes jeg overdriver og at gutten har bare dårlig matlyst, og synes vi skal bare avvente og se. Han er jo upåvirket ellers, men det er jo ikke normalt at barnet på 6 mnd sover 13 timer i strekk og spiser /drikker nesten ingenting.? Søkte på nettet og fant at barn under ett år skal ha 1 l væske i døgnet, har tar jo ikke halvparten en gang. Er litt i tvil , for han ser jo på ingen måte syk ut, men hvorfor i all verden vil han ingenting ? Er dette normalt ? Kan det være ørebetennelse som henger igjen uten at han har feber eller smerter eller andre symptomer, burde vi kanskje ha gitt han antibiotika allikevel ? Eller lege burde se på øret en gang til ? Vet ikke jeg, men jeg føler meg veldig, veldig engstelig. Man sier alltid at allmentilstand er utgangspunktet til vurdering hvor alvorlig ting er, men hvor lenge skal jeg stole på det da ? Blir veldig takknemlig hvis noen gidder å svare. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143998278-har-de-utstyr-til-%C3%B8resjekk-p%C3%A5-hs/#findComment-144830649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå