Gå til innhold

Dere som har barn som ikke sover om natta....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kira bjeffer julen inn

Hehe, det har jeg lurt på til tider også, men det er utrolig hvor lite søvn man klarer seg med.

Førstemann her hadde kolikk i nesten 3 mnd, og da trodde jeg virkelig at jeg skulle kræsje rett i betongveggen. Heldigvis var mannen flink til å avlaste meg på kveldstid, men det var utrolig tungt.

Og ettersom vi glemmer fort, så fikk vi flere barn ;) Yngste sover fortsatt ganske dårlig, men han hadde heldigvis ikke kolikk. Han likte derimot å være våken fra ca 02-05 HVER natt. Gjesp!

Heldigvis går det over, men det er fryktelig tungt når det først står på. Søvn er undervurdert, og forstår at det kan brukes som en torturmetode. Jeg hadde røpet enhver statshemmelighet hvis jeg hadde blitt vekket hver gang jeg sovnet ;)

Trøster meg med at det går over :) Men det tærer på humøret og hukommelsen :( Mannen min er ikke flink til å avlaste. Jeg har ikke sovet en natt siden tuppa kom til for 10,5 mnd siden. Er våken masse om natten. Nr 1 var også sånn ei stund. Men man glemmer fort. Man er jo så utrolig glad i disse barna sine ;)

Overlever ettersom jeg har funnet ut at man tydeligvis ikke dør av søvnmangel.. Siden fødselen for sju måneder har jeg sovet fire timer sammenhengende en gang. De siste fire månedene har jeg stort sett sovet en time i slengen bortsett fra kanskje seks sju netter hvor jeg har fått to timer. Det er jo helt jævlig. Jeg har vært veldig hissig og sint i perioder, til og med mot ungene. Men jeg har funnet ut at det er bedre å forsøke ta meg sammen og/eller se mellom fingrene med ting. Da føler jeg meg hvertfall ikke så råtten. Jeg griner ganske mye og over idiotiske ting. Jeg gjør minimalt og bortsett fra barseltreff har jeg ikke noe sosialt liv. Jeg prøver å sove på dagen, men jeg sliter med det -stort våkner jeg i det jeg har sovnet av mini, storebror, naboen eller drømmer.. De siste dagene har jeg klart å sovne i nitida, og det hjelper. Men de siste nettene har vært værre enn værst med feber og smerter på mini. Jeg har sluttet å lese, strikke og ha noe særlig sosialt med mannen, fordi jeg rett og slett ikke orker.. Orker bare ting som krever minimalt med hjernevirksomhet -se litt tv og sjekke dib og Facebook.

Jeg får ikke avlastning på natta. En kombinasjon av at mannen har søvnproblemer, han står opp dersom storebror våkner og at mini rett og slett ofte blir hysterisk når faren tar han om natta..

Jeg sliter mest med å holde motet oppe. Eldste var våken 3-8 ganger natta gjennom helt til han var to år. Med mini virker det som om det bare blir værre og værre, og jevne jo regne med at han minst blir sånn til han er to.

Devå: så dere hatt fått frem en tann; det ble ikke noe bedre?? Vi venter veldig på tenner og håper at det kan bli bedre da, men har vel egentlig mista trua..

Overlever ettersom jeg har funnet ut at man tydeligvis ikke dør av søvnmangel.. Siden fødselen for sju måneder har jeg sovet fire timer sammenhengende en gang. De siste fire månedene har jeg stort sett sovet en time i slengen bortsett fra kanskje seks sju netter hvor jeg har fått to timer. Det er jo helt jævlig. Jeg har vært veldig hissig og sint i perioder, til og med mot ungene. Men jeg har funnet ut at det er bedre å forsøke ta meg sammen og/eller se mellom fingrene med ting. Da føler jeg meg hvertfall ikke så råtten. Jeg griner ganske mye og over idiotiske ting. Jeg gjør minimalt og bortsett fra barseltreff har jeg ikke noe sosialt liv. Jeg prøver å sove på dagen, men jeg sliter med det -stort våkner jeg i det jeg har sovnet av mini, storebror, naboen eller drømmer.. De siste dagene har jeg klart å sovne i nitida, og det hjelper. Men de siste nettene har vært værre enn værst med feber og smerter på mini. Jeg har sluttet å lese, strikke og ha noe særlig sosialt med mannen, fordi jeg rett og slett ikke orker.. Orker bare ting som krever minimalt med hjernevirksomhet -se litt tv og sjekke dib og Facebook.

Jeg får ikke avlastning på natta. En kombinasjon av at mannen har søvnproblemer, han står opp dersom storebror våkner og at mini rett og slett ofte blir hysterisk når faren tar han om natta..

Jeg sliter mest med å holde motet oppe. Eldste var våken 3-8 ganger natta gjennom helt til han var to år. Med mini virker det som om det bare blir værre og værre, og jevne jo regne med at han minst blir sånn til han er to.

Devå: så dere hatt fått frem en tann; det ble ikke noe bedre?? Vi venter veldig på tenner og håper at det kan bli bedre da, men har vel egentlig mista trua..

Klem til deg Ikkesåallerverst!

Vet akkurat hvordan du har det. Jenta mi er 6,5 mnd og våkner for tiden ca hvert 20 min natta gjennom og sover max 30 min på dagen. Er heeelt forferdelig. Rekker jo ikke å sovne mellom øktene engang. Hun hyler heldigvis ikke, men gråter og nekter å sove.

Mannen prøver å hjelpe til, men han skal jo på jobb og det er jo helst mat hun vil ha, så det hjelper lite. Det ender med krangling med mannen siden han får sove hele natten, blir jo litt misunnelig. Jeg er så trøtt at jeg går rundt og sipper hele tiden.

Dette er første barnet mitt og hun blir enebarn!!!! Uten tvil. Nå har det gått 6 mnd siden jeg sov godt (+ 9mnd, for sover jo ikke godt under graviditet heller...) og vi ser ikke lys i tunnelen.

Det dukket opp en tann i går, men siden det ikke høres ut som smertegråt tror jeg ikke det er det som er problemet. Hun kan rett og slett ikke sove selv...

Phuuu, var godt å tømme seg litt. Bra det er noen som forstår hvordan det er, føler alle andre helst skryter av hvor flinke barna deres var å sove når de var på hennes alder....og det hjelper IKKE. Og sosialt liv....det finnes ikke :-(

sånn hadde vi det også, men de tre siste nettene har hun sovnet av seg selv på natta.Begynner dagen kl 5 da, men det tar jeg! Vi har ikke gjort noe veldig voldsomt, men rutiner funka, ikke mat for sent, bade i god tid før senga, og...vi har brukt "skrike-kuren" (fysjamei). Vi lar henne bare holde på i 3 min, og somregel sovner hu etter 2....hu er nå 8 måneder, men jeg var oppe hos hu minst 10 gagner om natten... hver natt... og kl 4/5 tida var det slutt! da var det morgen...*grøss og gru*

Men klemmer til dere alle

Annonse

Min dypeste medfølelse til dere som har det så ille! Min yngste sover i det minste 2-3 timer i strekk på natta og av og til fire. Vi gjør det sånn at alt som skjer før klokka 6 er mitt ansvar (pappaen sover med ørepropper eller inne hos storebror), etter det overtar pappaen fram til han drar på jobb 7.30. Er jeg heldig får jeg 1,5 time alene i senga, og det er gull!

Devå: har du mulighet til å sende mannen din ut på en lengre trilletur på ettermiddag og i helga så du får sovet litt da?

Du sier hun sover maks 30 min om i strekk på dagtid. Jeg leste et sted at god dagsøvn (over en time) er viktig for god nattesøvn. Jeg har også en liten fyr (4,5 mnd) som sjelden sover mer enn 45 min på dagtid om jeg ikke går tur med vogna. Derfor prøver jeg å legge inn en lengre trilletur midt på dagen så han får i alle fall en lang lur. Kanskje har det en positiv effekt. Jeg vet ikke...

Det er vel kanskje uansett tid for å søke hjelp på helsestasjonen eller liknende.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...