Gå til innhold

Har småen vannkopper eller munn og fot syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten på 2,5. som i dag fikk masse røde prikker på lårene og nedover beina. noen av de såg litt mer utstikkende ut på en måte, enn de andre. Men ikke blemmeaktig og væskende. såg også noen få på armene, svake røde prikker, da han skulle legge seg.

Har prøvd å lese litt på nettet, men klarer liksom ikke helt finne ut hva det er han har likevel. Må vel bare se i morgen hvordan det ser ut da, men er likevel litt nysgjerrig på noen ting.

Det står at inkubasjonstiden på vannkopper er 10-20 dager. Går det ikke an å få de tidligere enn det etter man er smittet? eller varierer det?

Blir alle prikker væskende ganske fort, eller kan det gå en stund det også?

Hans var ikke væskende i kveld før vi la han. Hvor mange timer kan det gå evt? oppdaga de i 14 tiden da vi byttet bleie. La ikke merke til de på den tidligere runden. Kan man få slike prikker av munn og fot syke også? Eller er de mer konsentrert i munn, og inni hånd og under fot?

Det går næmlig begge deler i bhg hans for tiden. Og han har bare vært tilbake i bhg denne uka, alstå fem dager, etter å ha vært hjemme tre uker pga annen sykdom.. Har litt dårligere immunforsvar enn andre.

Ska da alltid være noe..;) Virka som han hadde ubehag i munnen i dag også.. Prøvde flere ganger å spise, men begynte bare å grine stakkar liten. Og er desverre ikke altid like lett å skjønne hva som plager han.

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her så skjønte jeg at det var hånd-munn fotsyken ved at han hadde masse røde prikker rundt munn og rødprikket på hånden med litt feber.

Vannkopper kan du finne ut at det er om det også er prikker ved armhulen og bleieområdet var det noen som sa til meg. Er utbredt med vannkopper-epidemi i bhg hos lillegutt, dog på en annen avdeling men var visst 8 unger som fikk vannkopper likt!

Enn så lenge ikke noe vannkopper i hus enda. Mannen vet ikke om han har hatt det så han må få sjekket det nå :P

Skrevet

Høres ut som vannkopper. Da mini hadde m h & f syken, var det illrøde blemmer inni munnen med en liten gul prikk(dårlig forklart Google bilder). Legen kikket også inni hånden. Ikke alle som får utslett på hender/føtter.

Du kan eventuelt få tatt en virusprøve hos legen.

Anonym poster: 3c59fe67ef0044abb77034ab82584235

Skrevet

Dette har sønnen min på 2 også nå, var sikker på at han hadde vannkopper for noen mnd siden. Men jeg lurer også på hvor kan tid før det evt begynner å veske? Min har hatt siden onsdag og ikke noen væskende blemmer ennå.

Skrevet

Er ikke komt noe mer i dag hos småen, enn det var i går. En prikk på ene kinnet eneste. kanskje noen som ser litt større ut, buler litt mer på en måte, men kan ikke se at de er væskende. ellers bare små røde prikker på lår og bein, mangen i bleiekanten, og en på ene håndleddet..:)

Kan det være vannkopper likevel?

Skrevet

Såg nettopp en video der de viste en gutt som hadd munn og fot syken.. såg jo nesten ut som de prikkene småen har det jo... og man kunne få i bleie området og på knær og føtter å sånn også.. som han har.. Så det kan vel like gjerne være det han har fått... får se om det popper frem noe mer kakakteristiske prikker i løpet av dagen eller morgendagen... :) At det skal være så vankelig..;)

Han er jo igrunn i helt fin form også.. bortsett fra når han prøver å spise, da begynner han å klage og gjerne grine, for det er noe so er ubehagelig, tydeligvis..

Bør han holdes hjemme fra bhg i morgen likevel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...