Gå til innhold

Lurer på hva dere ønsker dere i julepresang fra foreldrene deres, besteforeldre etc??

Anbefalte innlegg

Ønsker ikke noe fra svigers da vi hvert år får konfekt og 1000 kroner som i år skal brukes på nytt gulvteppe til stuen! Fra mine foreldre vet jeg at jeg får en personlig gave som jeg selv har ønsket og vet er innkjøpt!

Har dessverre ikke besteforeldre i live lenger, men samboers er i live og de får vi bare billig bug som er kjøpt på Europris!

Anonym poster: 2322e3a16d2e27a5153eba2970c05da2

Fortsetter under...

Jeg har ønsket meg minnekort til kamera :) Jeg har en tendens til å brekke de i stykker, og nå har jeg bare et på 1 GB. Jeg ønsker et på 32 GB nå. Ellers kjøper moren min alltid noe fint i tillegg :)

Anonym poster: dc2511584636fd5f278b3fc039cb597e

Fra mine foreldre ønsket vi oss en sengegavl, denne fikk vi for en måned siden. Og så får vi noe småtteri på julaften i tillegg (mamma synes vi måtte få noe å pakke opp også). :)

Fra svigers har vi ikke ønsket oss noe, så får se hva som dukker opp. Fikk Ipad2 av de i fjor:)

Anonym poster: eea1cb2ca7f7d777558b91f7fe1b13fd

Annonse

Ønsker ikke noe fra svigers da vi hvert år får konfekt og 1000 kroner som i år skal brukes på nytt gulvteppe til stuen! Fra mine foreldre vet jeg at jeg får en personlig gave som jeg selv har ønsket og vet er innkjøpt! Har dessverre ikke besteforeldre i live lenger, men samboers er i live og de får vi bare billig bug som er kjøpt på Europris! Anonym poster: 2322e3a16d2e27a5153eba2970c05da2

Billig bug? Nå ble jeg litt satt ut her. Du virker veldig utakknemlig.

Anonym poster: c4297aacb8d58d53fdc808a91bbf9b0a

Av mine herlige svigerforeldre så får vi alltid 1000,- hver, det søskene til mannen. Alle barna får også penger med leker og klær.

Det første året jeg feiret med svigers så fikk jeg i tillegg en eske med ting jeg trengte til huset; julepynt/duker osv.

Av mine foreldre vet jeg alltid hva jeg får da jeg har sagt til min mor eksakt hva vi ønsker oss og hun ikke liker å gi ubrukelige gaver. I år vet jeg faktisk ikke hva vi får så det blir spennende :)

Jeg ønsker meg egentlig ikke så veldig mye, for har alt vi trenger. Kunne tenkt meg et juleløfte av min mor; at hun skulle blitt flinkere på å bli kjent med mine sønner og prioritert oss også. For jeg ser hun favoriserer mine andre søstre og ikke viser tegn til å ville bli kjent med sine barnebarn hun har her, som er to herlige gutter!

Av mine svigerforeldre ønsker jeg ikke å få noen ting for de gir oss så mye utenom. De blir nesten oppgitt over at vi ikke vil ha mer :P De ønsker å overøse oss alle med alt! :)

Jeg ønsker meg faktisk en nicer dicer plus fra tvshop, tøffler, muffinsbrett til store muffins, klær.

Fikk fryser og skatoll før jul, da disse er litt store til å ha under treet.

Veldig snille foreldre!!

Gjest Julia1984

Jeg ervoksen og håper ikke svigerforeldre/foreldre bruker mye penger på oss, bruk heller penger på barns. Vi skal ha familie på besøk både julaften, 1 dag og senere jula og ønsker meg mest bare hyggelig jul sammen med god mat og drikke!!

Annonse

Ønsker meg ikke noe spesielt fra den ene eller andre. Jeg gir samme "ønskeliste" til alle, så får hver enkelt vurdere hva som passer.

I år ønsker jeg meg

dyne (eller penger til dyne)

vintersko

bøker

gavekort på interiørbutikk

gavekort på Indiska

jeg ønsker meg privat praksis sesong,varmruller til håret og en varm utesdress som jeg kan bruke ute i vinter når det er snø.

Anonym poster: ac60fc5a7e3f2224ce29551d35d90d6a

fra svigers har vi fått spisestueestoler, mannen får penger til verktøyskrin. Om jeg får noe ekstra er jeg ikke sikker på, men så var vel stolene egentlig mer til meg enn til mannen :)

med mine foreldre får jeg interiørting til kjøkkenet, og mannen får skistaver og noe mer jeg tydeligvis har glemt. De bruker ca en tusenlapp iår pr barn, ingen forskjell på oss og svigerbarna :)

Ønsker meg en allværsjakke med foreldrene mine, og skrev en liste til svigers da de ba om det.

Får ikke julegave med besteforeldre lenger, og det synes jeg er helt greit.

I år ønsker vi oss faktisk penger, tidligere har vi ønsket oss til feriekassen. Men i år går det nok med i regninger og slikt. Tidligere år har vi fått ting vi trenger men ikke har råd til å kjøpe selv, som gode sko, jakker, uteklær, kjøkkenmaskin, dyner osv :)

Mamma har lovd meg bilen sin når jeg fikk lappen, noe jeg forhåpentligvis gjør nå før jul. Dermed blir bilen julegave :) Storfornøyd. Mamma er i rauseste laget, så hun kom her i forrige uke og spurte hva jeg ønsket meg.., i tillegg til bilen, liksom.

Ble litt forundret da, og måtte be henne glemme å kjøpe noe i tillegg. Kjenner jeg henne rett, gjør hun det allikevel.. :P

Anonym poster: f07dae8073695adb2385e8ea661b4bc8

Mamma får ønskeliste fra meg og min mann gjennom året når det er noe vi kommer på. Og den lista krysser hun av og jeg sier ifra om jeg har kjøpt eller får noe på. Den fortsetter jul og bursdag år etter år. Nye tovede tøffler ønsker jeg hver jul og bursdag siden jeg sliter de ut. Og mamma lager så mange kule, jeg kan lage selv men er så koselig å ta på seg nye hver julaften. Nå husker jeg ikke hva som står på den for øyeblikket, men er noen deler til ett service hvertfall. Et står også på ønskelista min søster har fått (som hun fikk for mange år siden.)

Pappa har vi får vi varmepumpe av denne uka, så de er igrunn mer enn juelgave for oss. Men det er vist ikke nok julegave, for når jeg så den gavehaugen mamma kom med så er det tydelig at hun liker å gi gaver. Hun elsker å pakke inn, gjøre den ene gaven finere enn den andre. Men det er veldig mye hjemmelaget i gavene. Jeg vet det er tøffler der blandt annet. Og jeg vet det er noe som er sydd, for hun måtte låne symaskinen min siden hennes gikk i stykker. Og jeg fikk ikke vite hva hun skulle sy. Men det skal sies at vi aldri har fått en så dyr gave som en varmepumpe.

Av svigermor pleier vi å ønske oss penger. Vi måtte låne penger av henne for litt siden for en reprasjon på bilen, hadde ikke nok siden det var rett før lønning. Men nå sier hun at det ble julegaven vår. Det er mer enn hva pleier å få, men ikke veldig mye.

Min mann skal gi henne en dyrere gave enn hva hun pleier å få i år.

Av mine ex-svigerforeldre og ex-svigerbestemor får jeg alltid penger med streng beskjed om å bruke de på meg selv. Jeg har mye kontakt med de, og de regner jeg som min familie. Faren til barna er lite inne i bildet, og jeg syns ikke det skal være ett hinder for at ungene ikke får se sine besteforeldre og oldeforeldre. Dette setter de stor pris på, så jeg er enda på julegavelista deres. Får igrunn mye mer penger fra ungenes oldeforeldre enn hva jeg og min mann får tilsammen fra våre foreldre. Noen herlige mennesker, og veldig godt at vi har ett like godt forhold selv om jeg har fått meg en ny mann. I fjor fikk min mann også gave fra de. Han kan ta med seg ungene på besøk til de om han kjører forbi de også. Vi bor ikke i samme by så det blir jo ikke like mye kontakt som vi vil.

Av min mormor får jeg ikke noe. Hun enser ikke at det er jul engang lenger, så for henne er alle dager like. Når vi prøvde å feire litt jul med henne for noe år siden ble hun helt utavseg, så vi fant ut det er best å bare gjøre som vanlig og ikke gjøre noe utav jul.

Anonym poster: 102ec912d9c8b2442ed4e434dc8b70f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...