Gå til innhold

2 cm åpning, moden, stoppet helt opp!

Anbefalte innlegg

Åårh, jeg må få ut litt frustrasjon. Og forhåpentligvis få noen råd eller tips eller erfaringer delt. Onsdag 05.12 begynte det ved ettermiddagen å komme regelmessige rier med maks sju minutters mellomrom. Dette varte i ca tretten timer, og klokka halv sju neste morgen ringte jeg føden, og fikk beskjed om at det sikkert var noe på gang, og at jeg skulle komme så de fikk sjekke.

Jeg dro dit og ble koblet opp på den maskina som registrerer både barne- og rieaktivitet, og etterpå sjekket jordmor meg. Jeg var flat og moden, og hadde ca 1-2 cm åpning. Ble anbefalt å dra hjem igjen og slappe av, for nå kunne det skje når som helst. Jeg takket og ble glad og spent, og dro hjemover igjen. Utover dagen ble det noen ganger kraftigere og mer regelmessige rier, men ikke nok til at jeg trodde at det var noe ordentlig på gang, så jeg holdt meg hjemme.

Så begynte det å avta. Og den 07.12 rundt klokka 09:00 ringte jeg igjen føden og sa at jeg hadde vært der for et døgn siden, men ingenting mer skjedde og at jeg nesten begynte å bli bekymret. Jeg ble bedt om å komme på sjekk, slik at jeg skulle slippe å være urolig. Da jeg kom dit var det det samme som ble gjort, men denne gangen var det også mindre rieaktiviteter.

Ved sjekken kjente hun at det var ca 2 cm åpning (hvis hun la godviljen til), og modent, som sist. Men denne jordmoren var litt mer negativ til fødsel i nærmeste framtid. "Alt fra 15 minutter til 14 dager"...

Og nå er jeg så lei!! Ikke har jeg vondter, og ikke skjer det noe som tilsier at en fødsel snart er i gang. Hva kan jeg forvente nå? Kan jeg risikere å faktisk gå over så langt at jeg blir satt i gang elleve dager over termin, selv om det er både åpent og modent nå? Erfaringer? Tips? Har hatt sex og gått turer og prøvd å vært i litt aktivitet. Blir nok å gjenta det utover kvelden..

Jeg har UL-termin på tirsdag 11.12.12.

Åh, jeg er så skuffa! Både jeg og mannen var jo en stund helt sikre på at vi kom til å være foreldre IALLFALL i løpet av helga!

Fortsetter under...

Hei

Jeg snakket med jm om dette, og hun sa at det er dessverre normalt..mange blir lurt, pg det er jo mange som har det slik i mange uker. Men skuffelsen den er og forblir stor!?

Har hatt masse modningsrier selv, men dabber og av, men kjipeste svaret, men eneste er at sånne episoder kan skje opp til flere ganger! Håper det smeller skikkelig til da:) Legg deg i badekar, lev normalt og ikke slit ut kroppen, det kan lett ha motsatt effekt..:(

Oh yes føler med deg. Er i ca samme situasjon selv. Har termin neste lørdag med nr 2 (15.12) og var hos jordmor på kontroll på torsdagen. Hun sjekket meg og sa jeg var moden med 1-2 cm åpning. Hun spurte om jeg ville strippes så jeg takket gladlig ja, hun røsket og rev og sa hun fikk tatt gode tak inni der. På vei hjem og i løpet av dagen kjente jeg tak i rygg og mage, det dabbet av på kvelden. Hoppet en tur i høyet og det tok seg opp igjen litt, for å dabbe av igjen!

Igår kveld tok vi en ny runde, enda en gang kjente jeg noen tak, men svakere enn torsdags kvelden. Da jeg gikk på do gikk slimproppen så noe har det hvertfall vært godt for. Kjente det murret og knurret litt resten av kvelden og våknet i natt enkelte ganger av litt vondter, men aldri skikkelig vondt og regelmessig. Idag har jeg igrunn ikke kjent annet enn kraftige kynnere, litt småvondt i ryggen men heller ikke nå regelmessig eller skikkelig vonde.

Skikkelig kjedelig å bli lurt hele tiden...merker jeg blir litt småsur. Men bedre enn med 1.mann hvor hun kom 10 dager over termin, og det var INGEN tegn til verken modning eller murring i det heletatt før 9 dager over terminen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...