Gå til innhold

Jerninjeksjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som har erfaring med jerninjeksjoner? Fikk telefon fra legen som mente det var godt gjort at jeg i det hele tatt funker, for har alvorlig jernmangel. Har tatt jerntabletter en stund, men er visst ikke nok. Han skal gi meg resept på jerninjeksjoner så jeg kommer meg igjen. Noen som har erfaring med dette? Hvor mange trenger man for å komme seg? Hvor ofte kan man ta de? Bivirkninger?

Anonym poster: 8baf457464ec63805b2bece7174445bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde ikke de gjorde dette lenger jeg?

Har også alvorlig jernmangel og legen min vil heller sende meg til sykehuset for blodoverføring enn disse jerninjeksjonene, på grunn av det store antallet som får alvorlige allergiske reaksjoner (De må visst stå klar med adrenalin?)

Men jeg ville uansett gjort det.

Anonym poster: 7a479f10c621063f218cd5be73629496

Skrevet

Gjør tydeligvis det fremdeles, jeg snakket med legen om det i dag. Har tidligere hørt at det skal mye til før man får noe sterkere enn vanlig jerntilskudd (tabletter/flytende), men tydeligvis har jeg behov for det nå. Ble litt satt ut av at han faktisk ringte på en lørdag, så fikk ikke spurt om det jeg lurte på, for det kom jeg på først etter vi hadde lagt på!

Skrevet

Vanlig behandling med jerninfusjon. Gis på sykehus, gjerne to-tre ganger i uken, ofte fem behandlinger.

Skrevet

Har fått jerninfusjoner på sykehus da jeg hadde jernmangel-anemi. Fikk også 2 poser blod + folat og b-vitaminer intravenøst da.

Anonym poster: 22f1959560a17e0994444da387ccbc71

Skrevet

Takk for svar jenter, men nå var det jerninjeksjoner som var spørsmålet mitt, for det var det legen sa vi skal prøve :) Det er vel ikke det samme som det dere skriver om som gis på sykehuset? Noen som vet hvor mange injeksjoner man må ha for å merke bedring? Om om disse har noen bivirkninger?

HI

Skrevet

Shit, det var dyrt!! Vet ikke om det er det jeg får resept på, får den på mandag. Takk for link :)

HI

Skrevet

Regner med det er på blå resept.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...