Smil123 Skrevet 8. desember 2012 #1 Skrevet 8. desember 2012 Snuppa her er to år tredje januar og har vel aldri hatt så veldig godt sovehjerte, men har hatt gode lange perioder innimellom.. Siste par ukene nå har hun begynt å våkne om nettene igjen.. Hun har alltid hatt natt fra kl 19 til 07 (i gode perioder til 08 osv) men med oppvåkninger innimellom. Men nå kan hun godt våkne i seks tiden på morgenen og nytter ikke å få henne til å sove mer.. Hun har som regel sovet 75- 90 min på dagtid men nå vurderer jeg å vekke henne etter en time i første omgang for å se om dette hjelper på bedre nattesøvn. Noen erfaringer og tips??
Gjest peacock Skrevet 8. desember 2012 #2 Skrevet 8. desember 2012 Kl 6 er vel ikke unormalt? Da sover hun jo 11 timer i strekk.... Men prøv å begrense søvnen på dagtid, mange i barnehagen min gjør det.
beccis'en Skrevet 8. desember 2012 #3 Skrevet 8. desember 2012 Det høres jo ganske bra ut:) her våknes det også Kl 06, og har aldri sovet til 08. Men hun våkner kanskje flere ganger om natten? Ville prøvd å redusere på dagsovingen, men ikke sikkert det fungerer. Vi prøvde det og det resulterte bare i trøtte/ overtrøtte barn som omtrendt sovnet stående Kl 18, og våknet Kl 05. Hehe. Men det er som sagt bare til å prøve:).
Foccacia Skrevet 8. desember 2012 #4 Skrevet 8. desember 2012 Gutten min blir også to i januar, og har aldri sovet mye. Vi har kutta ned til 1t pga mye tull på kvelden og mye oppvåkninger på natta. Blitt litt bedre, men frykter at vi må kutte ned til 1/2 t snart.
Madolyn Skrevet 8. desember 2012 #5 Skrevet 8. desember 2012 (endret) Du kan jo prøve å kutte ned på dagsøvnen. 1,5 t er jo relativt rikelig og verdt et lite "forsøkskutt" med 15-30 min over en to ukers periode. Men kl 06 er jo ganske vanlig for mange barn å våkne. Som nevnt ovenfor så har hun jo da sovet 11 gode timer i strekk. Muffin våkna fast kl 05 fra han var 7-15 mnd gammel (9 t netter). Fra 15-17 mnd sov han til kl 06 (diiigg med 10 timers netter!!)) og etter bhg-start så sover han til kl 0630-07 (11,5-12 t netter, halleluja). Vi syns altså at vi lever et skikkelig luksusliv for tida Endret 8. desember 2012 av Madolyn&Muffin
Smil123 Skrevet 8. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 8. desember 2012 Takk for inspill til dere alle! Vet at mange barn vil stå opp i 05-06 tiden, og blir det sånn fremover er det jo bare å innfinne seg med det;-) MEN siden lillemor til nå ikke har pleid og ville starte dagen før etter kl 0630 ++ så kan jeg ikke noe for at jeg lengter tilbake til det.. Og derfor er jeg ute etter erfaringer og tips for å ihvertfall prøve å se om noe kan hjelpe henne tilbake til å ville stå opp i 07 tiden.. Må legge til at hun i de gode soveperiodene sine kunne ligge lenge i senga og synge/leke/kose når hun våknet på morgenen, men nå er det grining med en gang.. Føler det har med at hun er uthvilt eller ei å gjøre men ikke sikker.. Vil heller ha en litt trøtt unge på dagen hvis den sover godt uten oppvåkninger om natten;-))) I går og i dag har jeg vekket henne etter en times dagsøvn ca og i natt sov hun for første gang hos hennes tante og onkel.. Sov da fra kl 1855 til kl 0705 -SAMMENHENGENDE sukk;-) Så er spent på denne natten hjemme igjen.
Håpefull77 Skrevet 8. desember 2012 #7 Skrevet 8. desember 2012 Vi flyttet leggingen 15 min om kvelden fra 18:30 til 18:45. Da sov hun en time til en og en halv time lengere om morgenen. Før kunne hun våkne fem halv seks. Nå våkner hun seks halv sju. Vet at dette ikke hjelper for mange. Men for oss gjorde det susen. Hun er litt over 19 mnd og vi gjorde dette ved 19 mnd alder. Hun sover 1-1, 5 time i barnehagen og 45-60 min hjemme. Følte at hun tenkte den søvnen om dagen.
Lirest Skrevet 9. desember 2012 #8 Skrevet 9. desember 2012 Her sover mini alt fra til kl 06 til kl 08.30, legger han kl 19. Har satt maks grense til 1,5 time søvn på dagtid ellers så er han vanskelig å legge på kvelden.
abella Skrevet 10. desember 2012 #9 Skrevet 10. desember 2012 Da gutten min var på den alderen vekket vi han etter 1 times dagsoving ellers ble legginga bare tull. Kuttet all dagsoving da han var 2,5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå