Gå til innhold

Legevakta med sterke smerter i mellomgulvet.. Noen som har hatt dette? 23 uker gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare så det ikke blir noen misforståelser.. Jeg har ringt legevakt og de vil ha meg inn. Venter på samboer som skal komme å kjøre meg. Så mens jeg ligger her og vrir meg tenkte jeg jeg kunne høre om noen hadde lignende erfaringer og evt hva det var?

Er 23 uker på vei. Begynte med et veldig stikk i mellomgulvet akkurat der ribbeina går sammen. Så begyte det å stråle kraftige smerter nedover i magen og oppover i brystet. Dette var intenst i ca 30 minutter. Nå er det fremdeles vondt, men ikke på langt nær så vondt som tidligere. Men må ligge for jeg greier ikke fungere. Blir litt bekymra kjenner jeg..

Fortsetter under...

Skrevet

Er ganske så sikker på at det er mellomgulvskolikk. Det er utrolig vondt.. Forbered deg på at det kan ta noen dager før det går over. Når man har hatt mellomgulvskolikk får man en pekepinn på hvordan kolikkbabyer har det..:(

Håper det går bra med deg!

Anonym poster: 6fbc2ba4464b68b4f53c5d3a35e6f1be

Skrevet

Gallesteinsanfall er vel et annet ord...

Skrevet

Ble mye skriving dette, men leser på nett at om du legger en varmeflaske så kan det hjelpe mot smertene

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Uffda, håper det går fort over! God bedring :

Skrevet

Uff! Da er det ikke rart de gråter :) hehe.. Takk for svar! Beroliget meg litt.. Er vel en evighets ventetid når jeg kommer ut nå da.. Det gleder jeg meg til sånn det er nå kjenner jeg :P

Takk for fin mld :) (hormonell og syns synd på meg selv..)

Annonse

Skrevet

Magekatar, brystbrann/halsbrann er det første som slår meg. Gallesten gir vel mer smerter i ryggen sier de jeg kjenner som har det.

Skrevet

Huff, aner ikke hva det kan være. Vil bare ønske deg lykke til! Det går nok så fint!

Håper du oppdaterer oss senere, for jeg kommer til å tenke på deg ;)

Klem

Anonym poster: 8e2fa787b83b6382c119f5ccbf3c7a94

Skrevet

Takk for flere fine svar :) varmeflaske ligger allerede godt planta på magen :) gallesteinanfall?

Håper samboer kommer straks..

Skrevet

Huff, aner ikke hva det kan være. Vil bare ønske deg lykke til! Det går nok så fint!

Håper du oppdaterer oss senere, for jeg kommer til å tenke på deg ;)

Klem

Så søt du er :) skal oppdatere ja.. Regner med/håper alt er ok og at det har ei fin naturlig forklaring.

Stefaren min fikk gallestein.. Og de trodde det var hjertet. Pga smerter i mellomgulv..

Skrevet

Jeg lever!!! :) og det var fint med lillegutt . Jeg blir helt stressa av å være på legen, så er ikke flink å gjenfortelle det han sa. Men det var noe med overgangen mellom spiserør og magesekk.. At det ble ofte slappere med en graviditet.. Og at det kunne gi kraftige kolikklignende smerter. Jeg var seriøst kjemperedd da jeg fikk så vondt tidligere og er helt øm i øvre mage og brystregion. Skulle ta gaviskon ved neste tilfelle og kontakte om det ikke gikk over.

Takk for god bedring og fine ord :)

Skrevet

Blir visst en form for brokk i lukkemuskelen mellom magesekk og spiserør tror jeg. Hadde det jeg også, skikkelig pyton. Ikke ligg helt flatt, men ha hodet hevet, det blir verre om magesyren kommer oppover i spiserøret...

Anonym poster: f34a2fa5cb392669a6f4ced020421048

Skrevet

Da er det ikke noe rart at det ikke ble bra da jeg la meg ned :P ja, det var skikkelig pyton..

Annonse

Skrevet

Jeg lever!!! :) og det var fint med lillegutt . Jeg blir helt stressa av å være på legen, så er ikke flink å gjenfortelle det han sa. Men det var noe med overgangen mellom spiserør og magesekk.. At det ble ofte slappere med en graviditet.. Og at det kunne gi kraftige kolikklignende smerter. Jeg var seriøst kjemperedd da jeg fikk så vondt tidligere og er helt øm i øvre mage og brystregion. Skulle ta gaviskon ved neste tilfelle og kontakte om det ikke gikk over.

Takk for god bedring og fine ord :)

Godt å høre! Hilsen meg som ønsket oppdatering

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...