Gå til innhold

noe som allerede har begynt å handlet til den lille? ;-)

Anbefalte innlegg

Jeg er 11+6 idag. Og har enda ikke handlet noe ;-)

Men skal gjør ferdig siste rest av julegavene i byen idag. så har så lyst til å kjøpe noe!!!! ;-)

Har termin på slutten av juni...

Hva trenger man da av klær til den lille?

Mange bodyer og slike ting en kan få i nøytralt tenker jeg!! ;-)

Fortsetter under...

Gjest UndrendeUllteppe

De bruker ofte bare strømpebukser og body den første tiden, det er mest praktisk, så det er lurt å ha noen skift. Alt etter hvor ofte du ønsker å vaske. ;) De er også ofte dårlige på å regulere kroppstemperaturen selv, så min begynte med ullstrømpebukser nesten umiddelbart etter fødsel i begynnelsen av september (2010), han ble iskald på beina i vanlige bomullsstrømpebukser :( så jeg kommer nok til å kjøpe inn et par i ull også, selv om jeg har termin i juni :P

Selv kommer jeg nok til å vente med å handle, må først få oversikt over hva vi har fra storebror ;)

Bare et lite tips på veien: Kjøp omslagsbodyer - de er så mye enklere til de bittesmå og da slipper man å styre så mye med å få bodyen over hodet :)

Hvis jeg trenger å kjøpe noe i det hele tatt denne gangen blir det kun omslagsbodyer.

Takk for svar ;-)

Skal handle en body eller 2 jeg tenker jeg. Er så fristende! men resten skal vente med å handle inn til 2013 jeg tenker jeg.. :-)

Blir litt mere reelt når en har vært på ordinær UL. og forhåpentligvis får vite kjønn.

Gjest peacock

Omslagsbodyer og alt som ikke sklir opp/ned. Dvs sparkebukser/strømpebukser/bukser med fot og boder og heldrakter. Vanlige bukser, kjoler, gensere og disse settene med bukse og jakke som ser så fine ut er bare penger ut av vinduet. Om du har termin i juni går det helt fint med bomull :) vi hadde litt ullsokker og, det var fint å ha utenpå.

Anbefaler å kjøpe fra str 56. Vi måtte ut å kjøpe noe i 50 etter fødsel, men det er ikke alle babyer som trenger det.

Vi hadde mange av disse buksene fra Cubus: http://cubus.com/no/Barn/Baby/Baby-50-86/Underdeler/70918621/70918623111/ ... De var gull verdt!

Jeg var ute å kjøpte en hvit omslagsbody, en supersøt bukse og sokker rett etter at vi på ultralyd på sykehuset fikk vite at alt så bra ut :) vi hadde da gått i 4 dager og trodd at alt gikk galt..var ikke mer enn 6 uker på vei, men det var min måte å glede meg på :)

Annonse

Åh, har ikke kjøpt noe enda. Tror nok ikke jeg gjør det før mot slutten heller, selvom det er koselig å gjøre det nå. :) ! Kos deg med babyshopping.

Jeg så de hadde mye fint på kappahl (omslagsbodyer, økologisk bomull)

http://www.kappahl.n...86/newbie_4474/

Edit: Whops, ser jeg postet i feil forum ;) Men linken fikk du nå uansett :D

Endret av Blomstogbier

Den dagen vi satte inn embryoene kjøpte jeg litt i håp om at det skulle bli en liten... Og en liten bor det inni der! Nå er jeg 9+5 og har handlet noen flere bodyer og bukser, strikket et vognteppe og er i gang et pledd til, og tenker å strikke og hekle massevis av ullsokker, har fått tips om at det er slikt som definitivt vil bli mye brukt :) Har tidligere strikket ulldress til vinteren, et babyteppe med hjerter på og to babysett. De ble strikket i håp om å få baby, eller som barselgaver til venner og kjente :) Og sengekant, softbag og litt babytøy har vi fått allerede, avtale om å få bilstol, og kjøpe lekegrind og stellebag og vippestol, samt at vi har stellebord og sprinkelseng etter storebroren på 3, så kan jo trygt si at vi er veldig godt i gang!

Endret av Håperpåønskebaby

Ikke kjøpt noe egentlig. Driver med innflytting. Og vi er allerede på jakt etter ny kjøp av større leilighet.. STØØØØNN.! Så har ikke hatt tid til å se på ting til "pokemon" enda. Blir vel ikke før jeg føler magen blir større og det virker mer virkelig :)

Vi har begynt så smått med div ting. Jeg tenker at om vi tar litt etter litt, så blir det ikke så dyrt :-) kjøpt kommode, stellematte, sengebeskytter og litt klær. Og min mor har også kjøpt en sparkebukse og en body, hun er helt gal etter å få kjøpt noe. Men er jo litt vanskelig når man ikke vet hva det blir også. Syns det er koselig jeg :-) er 11+5

Jeg kjøpte 3 bodyer i nøytrale farger et par dager etter å ha fått bekreftet med blodprøve at jeg var gravid :)

Vi hadde nok kjøpt mer siden da hvis vi hadde hatt overskudd med penger, men akkurat nå så blir det bare å spare opp til barnevogn og bilsete..

Unntatt når vi skal avsløre til alle at vi venter baby - vi har har blitt enige om at vi skal kjøpe en body på turistkontoret her som det står Vossakryp på, som vi kommer til å legge ut bilde av på fb.. så får vi se hvor mange som tar den siden det har aldri vært noe babygreier på fb til noen av oss to :D

• 2 uker senere...

Annonse

kjøpte faktisk bilstol og base idag. har i flere år vært bestemt på maxicosi.. og idag fannt jeg mexicosi cabriofix m base til bare 1999kr. på juletilbud.. har aldrig sett tilbud under 2500kr. stol og base koster jo 3600kr på barnas hus.. så da måtte jeg slå til. er jo bare 9+4 idag.. men om "bank i bordet" spiren ikke klamrer seg fast kan den jo selges eller spares på.

det var rett og slett et tilbud man ikke kan si nei til, så da ble dagen idag en merkedag. første utstyr kjøpt :)

Jeg testet positivt i dag, og er 3+4, og tenker faktisk å kjøpe et eller annet lite i morgen. Bare for "markeringens" skyld, eller hva jeg nå skal si :) Det hele er så uvirkelig, og dette blir vår første, så det føles på en måte riktig.. :)

Jeg har hamstra litt inn fra før graviditeten som seng, tepper og småting. Måtte også kjøpe noe da jeg testet positivt. Jeg forventer egentlig at det blir en liten shoppingtur med mamma i jula når jeg forteller henne nyheten =) er da ca 9 uker på vei. Jeg vil tenke positivt å dermed starte å handle litt inn allerede nå. Unge blir det jo uansett på ene eller andre måten, så det skal bli brukt =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...