Ccpiah Skrevet 8. desember 2012 #1 Skrevet 8. desember 2012 Har nå fått bekreftet av legen at lille frøkna mi på 3,5uker har kolikk.. Syns så synn på henne, hun er utrøstelig, holder på i timesvis vær dag. Å sover kjempe lite til å være baby. Å Våkner med en gang hun sovner. Er det noen som har noen goe tips som kan hjelpe på den lilles kolikksmerter...? Må ringe å bestille time hos kiropraktor på mandag, håper bare det ikke er lang ventetid:(
katha90 Skrevet 8. desember 2012 #2 Skrevet 8. desember 2012 miniform, sukkervann ammer du eller gir flaske?
Ccpiah Skrevet 8. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2012 miniform, sukkervann ammer du eller gir flaske? Sukkervann funke ikke...Kan jo prøve minifom, kjøpes det på helsekost elr apotek?? Jeg ammer henne...
katha90 Skrevet 8. desember 2012 #4 Skrevet 8. desember 2012 jeg kjøpte på aboteke har du forska på om det er noe du spiser og hun ikke tåler feks? jenta mi tåler ikke brus, noe jeg fikk erfare igår..
Madolyn Skrevet 8. desember 2012 #5 Skrevet 8. desember 2012 (endret) Sykle med beina hennes for å få ut luft. Press knærne forsiktig opp mot magen og stryk henne forsiktig over magen MED klokka. Hold deg unna mat som kan gi henne mer luftsmerter, som løk, kål, større mengder sukker osv. Gi henne mye nærhet og varme, kjøp gjerne et bæresjal/sele da kroppskontakt virker smertelindrende og gjør at du kan få gjort unna andre ting samtidig. Og pass på at du ikke blir utslitt, slipp faren og evt andre til. Pleier forøvrig ikke å være lang ventetid hos kiropraktor da de er privatpraktiserende Men pass på at kiropraktoren har spesialisering innen småbarn da voksne og barn krever vidt forksjellig behandling. Vi har veldig god erfaring med kiropraktor hos vår gutt. Endret 8. desember 2012 av Madolyn&Muffin
Ccpiah Skrevet 8. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 8. desember 2012 Sykle med beina hennes for å få ut luft. Press knærne forsiktig opp mot magen og stryk henne forsiktig over magen MED klokka. Hold deg unna mat som kan gi henne mer luftsmerter, som løk, kål, større mengder sukker osv. Gi henne mye nærhet og varme, kjøp gjerne et bæresjal/sele da kroppskontakt virker smertelindrende og gjør at du kan få gjort unna andre ting samtidig. Og pass på at du ikke blir utslitt, slipp faren og evt andre til. Pleier forøvrig ikke å være lang ventetid hos kiropraktor da de er privatpraktiserende Men pass på at kiropraktoren har spesialisering innen småbarn da voksne og barn krever vidt forksjellig behandling. Vi har veldig god erfaring med kiropraktor hos vår gutt. Ja kjenner jeg sku ha kjøpt sånn sjal idag, eneste som hjelper delvis er at vi bærer henne, å det hr jeg gjort nesten helt siden hun ble født, kjenner det godt på kroppen etterpå at man går å bærer på henne nesten hele tia.. Å at hun får ligge å sove oppå oss når hun endelig sover litt... Sånne småting ser man hjelper på litt... Å takk før råd om kiropraktor, er ikke helt inne på det:)
cici83 Skrevet 18. desember 2012 #7 Skrevet 18. desember 2012 Kjøp fenikkelte på apoteket. kok opp te og kjøl av .. gi jenta te før hvert måltid ca 3-5 ml for eks i sprøye.. det fikk vi til lillegutt når han var innlagt med feber og måtte få antibiotika .. som gir mye luft i magen.. det hjalp.. spurte sykepleierene om det var noen begrensninger på å gi det men det var det ikke. ble gitt til nyfødte og premature for å lindre magesmerter så det var bare å gi
SvettLama Skrevet 18. desember 2012 #8 Skrevet 18. desember 2012 Når min lille har mye luft, legger jeg henne i badebalja (har badesete). Da får hun ligge i det varme, gode vannet og sprelle med kroppen. Pleier å sette i gang systemet :-)
Oktoberbarnetmitt Skrevet 19. desember 2012 #9 Skrevet 19. desember 2012 Innen babymassasje har de noe som kalles kolikkmassasje. http://www.klikk.no/foreldre/helse/article422641.ece Men det dumme med dette er at du må massere før barnet begynner å gråte - man skal ikke massere når de gråter. Og det kan jo være vanskelig å finne en tid der barnet hverken gråter eller sover...
Ccpiah Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #10 Skrevet 20. desember 2012 Takk for gode råd, mn hittil er det ingenting som funker, å det har pågått nå i 6uker.. prøvd i tillegg koropraktor og akupunktur.. syns så synn på henne som har så vondt, hver dag:( Mn skal prøve massasjen.. merker godt på henne før hun får skrikeanfall!
Madolyn Skrevet 21. desember 2012 #11 Skrevet 21. desember 2012 Hva med den der "badebøtta", er det tummy tub det heter? Ellers har jeg god erfaring med å ta med veslegutt i badekaret om han er fortvila. Varm/lunkent vann er smertelindrende og avledende. Mange velger å føde i vann og jeg tror vann er en god måte å gi smertelindring på. Ellers er vel kolikk noe man bare må "holde ut" frem til tarmene blir mer modne Sikker på at snuppa ikke har noen allergier? Kanskje verdt at du prøver melkefri diett i en måned for å se om det kan hjelpe? Og ellers er det lurt at du holder deg unna alt som gir luft i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå