Gå til innhold

Hva slags frittstående varmekilde som går på strøm er mest og minst brannfarlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oljeovn

Vifteovn

"Panelovn på bein"

Hva annet finnes.

Anonym poster: 9f3aeaa167e3e485c581702b90f68bdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vifteovn tror jeg er mest farlig. Både hvis noe blir stående for nær, og ved støv o a i vifta.

Minst farlig aner jeg ikke. Men de oljeovnene som ser ut som trekkspill kanskje?

Anonym poster: 3633ff5773fe6215141b70e0ab72e076

Skrevet

Gassovn. blir veldig fort varm. kan sikkert ta fyr ved feil bruk

Skrevet

Jeg har sittet i ett rom der oljeovnen eksploderte og sprutet ut olje. Fikk kastet den ut før det tok fyr. Så det kjøper vi ALDRI. De skal absolutt ikke stå på uten at man er i rommet!

Skrevet

Men hva et minst fatlig da?

Skal stå på et soverom de dagene det er skikkelig skikkelig kaldt, og hsr ikke plass til å montere på veggen.

Skrevet

Du får kjøpt slike frittstående varmeelementovner-husker ikke helt hva de heter- som er beregnet på.å stå på hele tiden. Vi leide en leilighet før vi kunne flytte inn i nåværende bolig som hadde kjellerstue, og der hadde huseier kjøpt en slik ovn som trygt kunne stå.på hele tiden.

Skal se om jeg husker akkurat hva en slik type ovn heter... men.om du spør på feks Elkjøp vet de det sikkert!

Skrevet

Konvektorelement kalles de! Fins mange merker. Noen er oljefylte, ville jeg styrt unna, men det fins konvektor varmevifter med termostat. Er visst det beste alternativet om man ikke kan ha vegghengt ovn.

Skrevet

Konvektorelement kalles de! Fins mange merker. Noen er oljefylte, ville jeg styrt unna, men det fins konvektor varmevifter med termostat. Er visst det beste alternativet om man ikke kan ha vegghengt ovn.

Takk for svar, da vet jeg hva jeg skal se etter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...