Gå til innhold

Fetaost!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vi spise det? Det er den fra Apetina.. Jeg ble plutselig veldig i tvil...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fetaost er litt usikkert, tror man kan spise det hvis den er pasteurisert, men er selv litt småhysterisk, og velger å varmebehandle alt jeg er usikker på;) fetaost på pizza er kjempegodt, og funker også som fjell i kjøttboller/ hamburgere. Bare å blande inn i kjøttdeigen før man steker den:)

Skrevet

Min jordmor i forrige svangerskap sa nei:(

Skrevet

Jordmora mi sa at fetaost ikke er pastaurisert på høy nok temperatur

Skrevet

Har lest at fetaost er usikkert.. Spiser ikke feta jeg i allefall :)

Skrevet

Står pasteurisert på apetinaen så trodde det var greit jeg da, har nå spist endel av det jeg.

Skrevet

Pasteurisert... Står på matstilsynet linken at en ikke skal spise Upasteurisert.. Så da kan en spise pasteurisert da eller??

Skrevet

Det står at skal du være på den sikre siden så skal en unngå å spise feta.. :) Ikke vet jeg, men jeg for min den unngår feta i tilfelle :) Jeg synes det blir tristere å måtte holde seg unna fenalår...X/ Fenalår er for meg julesnack nr 1! Men..må man så å man ;)

Skrevet

Er egentlig ikke så glad i fetaost. En elsker nøkkelost. Og på den står det pasteurisert.. Så når det står at en ikke skal spise Upasteurisert, ble jeg usikker på om jeg kan spise pasteurisert nøkkelost.. :/

Skrevet

Oj, jeg har spist fetaost, trodde den var pasteurisert. Har hørt at man kan ta en blodprøve hos fastlegen for å sjekke om man har er immun mot bakterien eller hva det nå er, dersom man er det er det ikke farlig å få listeria i svangerskapet.

Skrevet

Ja i utgangspunktet skal du kunne spise pasterurisert, da er osten behandlet.

nøkkelost kan du spise det er jo vanlig ost

Skrevet

Jeg har spist både pasturisert feta og parmesan. Har aldri lest noen plass at man ikke kan det? Er det kommet siste året?

Skrevet

Jeg spiste fetaost i forrige svangerskap.. Fikk da beskjed om at det var greit.

Skrevet

toxoplamose er det vel du tenker på ? Har man toxo. fått før du blir gravid så vil man se det på blodprøver og trenger heller ikke å være redd for smitte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...