lille trollungen Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 Kan vi spise det? Det er den fra Apetina.. Jeg ble plutselig veldig i tvil...
TLK Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 har forstått det slik at man ikke kan spise den...?
1+1 blir 3 Skrevet 7. desember 2012 #3 Skrevet 7. desember 2012 Fetaost er litt usikkert, tror man kan spise det hvis den er pasteurisert, men er selv litt småhysterisk, og velger å varmebehandle alt jeg er usikker på fetaost på pizza er kjempegodt, og funker også som fjell i kjøttboller/ hamburgere. Bare å blande inn i kjøttdeigen før man steker den:)
Nurk er velkommen Skrevet 7. desember 2012 #4 Skrevet 7. desember 2012 Min jordmor i forrige svangerskap sa nei:(
Håperpåønskebaby Skrevet 7. desember 2012 #5 Skrevet 7. desember 2012 Jordmora mi sa at fetaost ikke er pastaurisert på høy nok temperatur
LykKeFisK Skrevet 7. desember 2012 #6 Skrevet 7. desember 2012 Har lest at fetaost er usikkert.. Spiser ikke feta jeg i allefall
sonja77 Skrevet 7. desember 2012 #7 Skrevet 7. desember 2012 Står pasteurisert på apetinaen så trodde det var greit jeg da, har nå spist endel av det jeg.
LykKeFisK Skrevet 7. desember 2012 #8 Skrevet 7. desember 2012 http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/kan_gravide_spise_fetaost Sjekk denne linken (Mattilsynet i samarbeid med Helsedirektoratet, Nasjonalt folkehelseinstitutt, Veterinærinstituttet, Bioforsk, Nasjonalt institutt for ernærings- og sjømatforskning (NIFES), Vitenskapskomiteen for mattrygghet (VKM) og Statens strålevern.)
Thie88 Skrevet 8. desember 2012 #9 Skrevet 8. desember 2012 Pasteurisert... Står på matstilsynet linken at en ikke skal spise Upasteurisert.. Så da kan en spise pasteurisert da eller??
LykKeFisK Skrevet 8. desember 2012 #10 Skrevet 8. desember 2012 Det står at skal du være på den sikre siden så skal en unngå å spise feta.. Ikke vet jeg, men jeg for min den unngår feta i tilfelle Jeg synes det blir tristere å måtte holde seg unna fenalår...X/ Fenalår er for meg julesnack nr 1! Men..må man så å man
Thie88 Skrevet 8. desember 2012 #11 Skrevet 8. desember 2012 Er egentlig ikke så glad i fetaost. En elsker nøkkelost. Og på den står det pasteurisert.. Så når det står at en ikke skal spise Upasteurisert, ble jeg usikker på om jeg kan spise pasteurisert nøkkelost.. :/
Julibaby 2013 Skrevet 8. desember 2012 #12 Skrevet 8. desember 2012 Oj, jeg har spist fetaost, trodde den var pasteurisert. Har hørt at man kan ta en blodprøve hos fastlegen for å sjekke om man har er immun mot bakterien eller hva det nå er, dersom man er det er det ikke farlig å få listeria i svangerskapet.
Frufluffy Skrevet 8. desember 2012 #13 Skrevet 8. desember 2012 Ja i utgangspunktet skal du kunne spise pasterurisert, da er osten behandlet. nøkkelost kan du spise det er jo vanlig ost
81-Mamma<3<3 Skrevet 8. desember 2012 #14 Skrevet 8. desember 2012 Jeg har spist både pasturisert feta og parmesan. Har aldri lest noen plass at man ikke kan det? Er det kommet siste året?
Svale <3 Skrevet 8. desember 2012 #15 Skrevet 8. desember 2012 Jeg spiste fetaost i forrige svangerskap.. Fikk da beskjed om at det var greit.
Frufluffy Skrevet 8. desember 2012 #16 Skrevet 8. desember 2012 toxoplamose er det vel du tenker på ? Har man toxo. fått før du blir gravid så vil man se det på blodprøver og trenger heller ikke å være redd for smitte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå