Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 Han skjuler posten sin, regningene sine, meldingene sine osv.. Hvordan gå frem på en varsom måte å si at jeg vet mer enn hva han tror? Han fikk en regning i går, som han ventet med og åpne til jeg dro på butikken. Fant den i dag da han var på jobb, og det var en inkassovarsel fra lindorff.. Irriterer meg at han ikke kan fortelle meg ting som dette.. Ser for meg at når jeg kan begynne å drikke igjen så blir dette tatt opp i fylla, for vi er ikke gode på å kommunisere sammen, og det beviser det jo bare nok en gang siden han skjuler ting. Blir gal av å bli holdt ting skjult for. Anonym poster: 79a24b8d5b78404c6f1c6cb820a19cb2
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 ? Anonym poster: 79a24b8d5b78404c6f1c6cb820a19cb2
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #3 Skrevet 7. desember 2012 Du kan evt begynne med å spørre om regningen du fant mens han var på jobben. Bare spør på en rolig og fin måte, hva regning det er, hvorfor han ikke ville fortelle deg osv. Du kan jo gjøre det når han kommer hjem fra jobben. Eller imorgen. Anonym poster: 73d45baf7b40a775e5540e316bea75bd
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #4 Skrevet 7. desember 2012 Du kan evt begynne med å spørre om regningen du fant mens han var på jobben. Bare spør på en rolig og fin måte, hva regning det er, hvorfor han ikke ville fortelle deg osv. Du kan jo gjøre det når han kommer hjem fra jobben. Eller imorgen. Anonym poster: 73d45baf7b40a775e5540e316bea75bd Men jeg snoket på en måte i hans ting. Er ikke noe som lå fremme på et tilfeldig sted liksom.. Høres sikkert helt teit ut dette.. åhh, bekymret for at det kan balle på seg og/eller at det er flere ting han skjuler.. :/ Anonym poster: 79a24b8d5b78404c6f1c6cb820a19cb2
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #5 Skrevet 7. desember 2012 Samboeren min var også slik. Han hadde hastverk med å komme hjem før meg hver dag for å komme først i postkassen. Han åpnet brevene etter jeg hadde lagt meg. Han trodde jeg sov. Jeg snoket som besatt i tingene hans når han ikke var hjemme. Prøvde jeg å ta opp ting nektet han. Han ble etterhvert mer stresset for han visste at jeg visste mye mer en jeg fortalte. Han ble redd og usikker. Jeg begynte å gi faen i alt. Orket ikke å værr noe særlig hjemme. Etterhvert tæret det sånn på han at han la alle kortene på bordet. Han hadde ikke sjans til å få ordnet opp selv. Vi klarte å få orden på hans økonomiske kaos i sammen og har det i dag veldig bra. Jeg har full innsikt på alt jeg vil. Kan be om å få se alt så får jeg det. Det tok en stund å bygge opp tillitten igjen, men i dag har vi det fint. Jeg hadde aldri klart å presset dette ut av han, han var nødt å komme til meg når han var klar. Før det var det bare løgn og unnskyldninger når jeg tok det opp. Beklager men har ingen gode råd, men vet så alt for godt hvordan du har det. Det viste seg at her var det spillegalskap som skapte alt rotet. Ønsker deg uansett masse lykke til. Anonym poster: 61ed34a4080e6df2ad02bc9c7b562637
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #6 Skrevet 7. desember 2012 Samboeren min var også slik. Han hadde hastverk med å komme hjem før meg hver dag for å komme først i postkassen. Han åpnet brevene etter jeg hadde lagt meg. Han trodde jeg sov. Jeg snoket som besatt i tingene hans når han ikke var hjemme. Prøvde jeg å ta opp ting nektet han. Han ble etterhvert mer stresset for han visste at jeg visste mye mer en jeg fortalte. Han ble redd og usikker. Jeg begynte å gi faen i alt. Orket ikke å værr noe særlig hjemme. Etterhvert tæret det sånn på han at han la alle kortene på bordet. Han hadde ikke sjans til å få ordnet opp selv. Vi klarte å få orden på hans økonomiske kaos i sammen og har det i dag veldig bra. Jeg har full innsikt på alt jeg vil. Kan be om å få se alt så får jeg det. Det tok en stund å bygge opp tillitten igjen, men i dag har vi det fint. Jeg hadde aldri klart å presset dette ut av han, han var nødt å komme til meg når han var klar. Før det var det bare løgn og unnskyldninger når jeg tok det opp. Beklager men har ingen gode råd, men vet så alt for godt hvordan du har det. Det viste seg at her var det spillegalskap som skapte alt rotet. Ønsker deg uansett masse lykke til. Anonym poster: 61ed34a4080e6df2ad02bc9c7b562637 Dette var en bomregning han ikke har betalt som bare har forfalt og forfalt.. Og en annen gang så ble vi plutselig fri for tv. Da viste det seg at han ikke hadde betalt canal digital, og måtte ut med 5000 kr for å åpne det igjen. Sto på denne inkassoregningen at hvis han ikke betalte så ville han få betalingsanmerkning, og det igjen går jo utover oss dersom vi skulle søke lån eller noe.. Er skikkelig usikker på han nå altså.. Anonym poster: 79a24b8d5b78404c6f1c6cb820a19cb2
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #7 Skrevet 7. desember 2012 Samboeren min var også slik. Han hadde hastverk med å komme hjem før meg hver dag for å komme først i postkassen. Han åpnet brevene etter jeg hadde lagt meg. Han trodde jeg sov. Jeg snoket som besatt i tingene hans når han ikke var hjemme. Prøvde jeg å ta opp ting nektet han. Han ble etterhvert mer stresset for han visste at jeg visste mye mer en jeg fortalte. Han ble redd og usikker. Jeg begynte å gi faen i alt. Orket ikke å værr noe særlig hjemme. Etterhvert tæret det sånn på han at han la alle kortene på bordet. Han hadde ikke sjans til å få ordnet opp selv. Vi klarte å få orden på hans økonomiske kaos i sammen og har det i dag veldig bra. Jeg har full innsikt på alt jeg vil. Kan be om å få se alt så får jeg det. Det tok en stund å bygge opp tillitten igjen, men i dag har vi det fint. Jeg hadde aldri klart å presset dette ut av han, han var nødt å komme til meg når han var klar. Før det var det bare løgn og unnskyldninger når jeg tok det opp. Beklager men har ingen gode råd, men vet så alt for godt hvordan du har det. Det viste seg at her var det spillegalskap som skapte alt rotet. Ønsker deg uansett masse lykke til. Anonym poster: 61ed34a4080e6df2ad02bc9c7b562637 Dette var en bomregning han ikke har betalt som bare har forfalt og forfalt.. Og en annen gang så ble vi plutselig fri for tv. Da viste det seg at han ikke hadde betalt canal digital, og måtte ut med 5000 kr for å åpne det igjen. Sto på denne inkassoregningen at hvis han ikke betalte så ville han få betalingsanmerkning, og det igjen går jo utover oss dersom vi skulle søke lån eller noe.. Er skikkelig usikker på han nå altså.. Anonym poster: 79a24b8d5b78404c6f1c6cb820a19cb2 sånn var det her også. Jeg overtok huslånet da det holdt på å gå til inkasso. Tlf ble stengt flere ganger. Strømmen ble truet med å stenge. Grunnen var jo at han brukte pengene på spill og ikke regninger. Tenker at dersom ham har lønn og plutselig ikke betaler regningene bruker han pengene på andre ting. Anonym poster: 61ed34a4080e6df2ad02bc9c7b562637
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #8 Skrevet 7. desember 2012 Om dere måtte betale 5000kr for å åpne igjen var det ikke bare en regning han ikke hadde betalt for å si det slik. Ærlig talt du må ta det opp med han og få en ordning på dette. Ja du snoket i hans post men han juger til deg/holder ting skjult. Og dette er ting som ikke bare påvirker han men også deg. Hva om han plutselig ikke betaler husleie/huslån på flere mnd og dere står der uten bolig? Hva om han roter til økonomien så ille at han får så mye av lønn i tvangstrekk at du må bære hele økonomien. Hva om han blir så desperat at han går til det steget at han tar opp lån eller kreditter i ditt navn. (og ja det er flere som gjør det en du tror.) Anonym poster: 81b1c62a5820768053afdaeeefd4262e
Elsker livet Skrevet 7. desember 2012 #9 Skrevet 7. desember 2012 Uff, dette hadde jeg ikke taklet. Hadde tatt det opp så fort så mulig så fikk det bare stå til med både reaksjoner og dårlig kommunikasjon.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. desember 2012 #10 Skrevet 7. desember 2012 Uff, dette hadde jeg ikke taklet. Hadde tatt det opp så fort så mulig så fikk det bare stå til med både reaksjoner og dårlig kommunikasjon. Enig her, for med en slik måte å vanstyre økonomien på, kan man ende opp husløs også. Jeg forventer faktisk at min mann er åpen med meg om alvorlige ting som økonomi osv, noe annet er uakseptabelt.
Countess Skrevet 7. desember 2012 #11 Skrevet 7. desember 2012 Du må være ærlig med han. En av dere må sørge for å være det iallefall. Si til han som det er, at du har merket at han skjuler det for deg og siden dette er noe som kan gå ut over deg også var du nødt å finne ut av det. Vær rolig og forståelsesfull. Jeg hadde selv økonomiske problemer når jeg var 20. Jeg åpnet ikke regninger til slutt. Da bodde jeg alene, og det var mamma som fant ut av det og tvang meg til å ordne opp. Jeg skydde henne som pesten i den tiden, for jeg trodde jeg ikke kom til å få orden på ting igjen. Det gjorde jeg enkelt med litt oppmuntring og hjelp fra henne. Si at du vil gjerne se på det sammen med han, og at du ønsker å hjelpe han (hvis du ønsker det). Blir han sint er det nok fordi han skjemmes, det er sårt og han føler seg maktesløs. Dette er en flau svakhet som du må ta litt forsiktig. Iallefall hos menn vil jeg tro. Han trenger å ordne opp..ikke bare for dere men for han selv også! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #12 Skrevet 7. desember 2012 Uff, dette hadde jeg ikke taklet. Hadde tatt det opp så fort så mulig så fikk det bare stå til med både reaksjoner og dårlig kommunikasjon. Enig her, for med en slik måte å vanstyre økonomien på, kan man ende opp husløs også. Jeg forventer faktisk at min mann er åpen med meg om alvorlige ting som økonomi osv, noe annet er uakseptabelt. Jeg betaler husleie og strøm så husløs blir vi ikke Anonym poster: 79a24b8d5b78404c6f1c6cb820a19cb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå