Gå til innhold

Svigerinnen min plager ungen sin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerinnen min pirker så mye på babyen sin. Hun pirker hele tiden på disse skorvene hun har i hodebunnen, og når babyen var nyfødt satt hun og nappet av løs/tørr hud i ansiktet mens hun ammet.

Som ikke det var ille nok bruker hun å "grave" etter buser i nesa til babyjenta med sanne små fliseklemmer(!)...babyen skriker og skriker, mens moren er opptatt av at babyen skal se perfekt ut...

Jeg vet at svigermor har snakket til henne flere ganger om at hun må slutte å plage babyen sin slik, men hun blir bare sur og forsetter..

Får så vondt inn i meg når hun plager ungen slik :(

Anonym poster: d49676fee6052e697e7e2654811ab051

Fortsetter under...

Skrevet

Svigerinnen min pirker så mye på babyen sin. Hun pirker hele tiden på disse skorvene hun har i hodebunnen, og når babyen var nyfødt satt hun og nappet av løs/tørr hud i ansiktet mens hun ammet.

Som ikke det var ille nok bruker hun å "grave" etter buser i nesa til babyjenta med sanne små fliseklemmer(!)...babyen skriker og skriker, mens moren er opptatt av at babyen skal se perfekt ut...

Jeg vet at svigermor har snakket til henne flere ganger om at hun må slutte å plage babyen sin slik, men hun blir bare sur og forsetter..

Får så vondt inn i meg når hun plager ungen slik sad.png

Kontakt helsestasjonen på hennes vegne og uttrykk din bekymring.

Anonym poster: 9db064c104fee1faa11fadd75e9f385a

Skrevet

Syns ikke det hørtes så rart ut.

Anonym poster: e9f2727155ea01a6ed554e952da0c98a

Skrevet

Slik busesuger eller hva det heter bruker vi på våres barn,som er mye plaget med tett nese.

Skrevet

Mine barn hylte (ene hyler fortsatt) når jeg skulle tørke nesen deres for snørr. Og jeg kan love deg at det ikke var vondt. :) Prøvde jeg å fjerne buser fra nesen (fordi de var så store at de pustet dårlig gjennom nesen), var det nærmest verdens undergang. ;)

Å pirke av død hud er da vel heller ikke så farlig?

Barna mine hadde aldri skorver i hodebunnen, så jeg vet ikke helt hvordan de skal håndteres, men så vidt jeg husker skal man helst la dem være i fred? Du kan jo evt. bare nevne til svigerinnen din at hun ikke burde pille på dem?

Hvis dette er det eneste hun gjør mot babyen sin, tror jeg det er du som er litt hysterisk, jeg, ikke hun som "mishandler" barna sine... ;)

Skrevet

Herlighet, så hysteriske enkelte er! Skurv kan man helt fint forsøke å få bort med babyolje og en børste, og hvis det løsner greit går det jo fint å plukke det vekk med neglen! Løs hud tørker jeg alltid bort hvis det er løst. Det med busene hørtes jo litt spesielt ut, men ofte er det vanskelig for de små å puste gjennom nesa, da kan det være lurt å få bort busene, ikke grave langt inn, selvsagt, med det gjør hun nok ikke!

Annonse

Skrevet

Herlighet, så hysteriske enkelte er! Skurv kan man helt fint forsøke å få bort med babyolje og en børste, og hvis det løsner greit går det jo fint å plukke det vekk med neglen! Løs hud tørker jeg alltid bort hvis det er løst. Det med busene hørtes jo litt spesielt ut, men ofte er det vanskelig for de små å puste gjennom nesa, da kan det være lurt å få bort busene, ikke grave langt inn, selvsagt, med det gjør hun nok ikke!

Jeg har ikke sagt noe om hvorvidt det er hysterisk eller ikke, men om hun er bekymret så får hun gjøre noe med det da!

Skrevet

Man må jo få ut busene hvis babyen er tett i nesen, ikke bare for at den skal se perfekt ut, men det er jo plagsomt for den å ha buser i nesa... Min også hyler når vi pirker ham i nesa :P

Skrevet

Når hun nappet vekk tørr hud fra ansiktet på den nyfødte begynte faktisk babyen og blø flere ganger. I tillegg gjorde hun det når hun ammet så babyen fikk ikke fred til å spise maten sin.

Jeg syns personlig det er spesielt og grave fliseklemmer langt opp i nesen på en baby. Tenk viss babyen rykker til å får klemmen langt opp i nesen??

Jeg syns hun plager ungen sin, men viss andre mener det er normalt så er det vell bare jeg som er i overkant hysterisk :P

Skrevet

Når hun nappet vekk tørr hud fra ansiktet på den nyfødte begynte faktisk babyen og blø flere ganger. I tillegg gjorde hun det når hun ammet så babyen fikk ikke fred til å spise maten sin.

Jeg syns personlig det er spesielt og grave fliseklemmer langt opp i nesen på en baby. Tenk viss babyen rykker til å får klemmen langt opp i nesen??

Jeg syns hun plager ungen sin, men viss andre mener det er normalt så er det vell bare jeg som er i overkant hysterisk :P

HI

Skrevet

Sånn gjorde jeg også, og det var ikke på grunn av at ting skulle være så himla perfekt....ang. busene så MÅTTE de ut, da nesa var så tett at han ikke fikk til å suge.

Skurven var jo enkel å fjerne etter å ha bløtgjort hodebunnen litt da....

Og i dag er han så vant til det at han pusser nesa veldig frivillig, og elsker når jeg skal rense ørene. Jeg får rett og slett lov til å dille med han slik jeg vil (nesten).

Anonym poster: 01da60f601e5ccca581c1acce05351b2

Skrevet

Skurv i hodebunnen skal fjernes. Jeg var på helsestasjonen i dag og spurte om dette faktisk. Det er ingen krise om det ikke fjernes, men kan klø veldig, så for barnets del er det best å ta det bort.

Men kan være vanskelig å få bort bare ved å pirke bort. Så gni litt babyolje på hodet til babyen, då løsner det. (Jeg gjorde det for femten min siden på min baby)

Så du kan jo tipse henne om babyolje.

Når det gjelder nesa, så vil jeg tro det er ekkelt for babyen å ha nesa full av snørr/buser. Vanskelig å både puste, amme og smokke da. Jeg bruker nesesuger fra apoteket. Tar litt saltvannsløsning i nesa først, dersom det er harde store buser- for da blie de myke og kommer ut.

Anonym poster: 6313b7aafe470bfc27d2ad13ecf26a32

Skrevet

Jeg syns hun plager ungen sin, men viss andre mener det er normalt så er det vell bare jeg som er i overkant hysterisk tongue.png

Hva er en fliseklemmer?

Annonse

Skrevet

Jeg syns hun plager ungen sin, men viss andre mener det er normalt så er det vell bare jeg som er i overkant hysterisk tongue.png

Hva er en fliseklemmer?

Hårspenne. Disse små, tynne. ;)

Skrevet

Her har vi og en baby som sliter med mye snørr og buser. Hun hater at jeg kommer nær nesa fordi jeg har vært så mye bort i den. Men busene må ut! Du kan ikke kjøpe en nesesuger til henne da, så kanskje slutter hun med fliseklemmer. :)

Skrevet

Skurv i hodebunnen skal fjernes. Jeg var på helsestasjonen i dag og spurte om dette faktisk. Det er ingen krise om det ikke fjernes, men kan klø veldig, så for barnets del er det best å ta det bort.

Men kan være vanskelig å få bort bare ved å pirke bort. Så gni litt babyolje på hodet til babyen, då løsner det. (Jeg gjorde det for femten min siden på min baby)

Når det gjelder nesa, så vil jeg tro det er ekkelt for babyen å ha nesa full av snørr/buser. Vanskelig å både puste, amme og smokke da. Jeg bruker nesesuger fra apoteket. Tar litt saltvannsløsning i nesa først, dersom det er harde store buser- for da blie de myke og kommer ut.

Jeg har selv brukt både nesesuger mot snør og buser og babyolje+grovt håndkle mot skurv.

Tingen jeg reagerer på (og svigermor) er at hun bruker fliseklemmer i nesen og at hun HELE tiden pirker på barnet. I tillegg pirker hun barnet til blods i ansiktet!

HI

Skrevet

Syns nå det høres litt spesielt ut ja :S høres ut som at hun kjeder seg, så hun må drive å pirke. Som de som biter negler. Trenger vel ikke å pirke sånn når barnet spiser nei. Kan vel ta sånt under kveldstellet feks. Og såklart ikke pirke så mye at ungen får vondt :(

Anonym poster: a00f3eb2ac4d96aa940da22e0b71beb8

Skrevet

Var på helsestasjonen i går med lege og da fikk jeg beskjed om at man ikke skulle røre skurvet. Det skulle dette av av seg selv...

Så hva som er riktig vet jeg ikke, men jeg velger å la det være da baby ikke ser ut til å plages av det.

Men å pelle ungen til blods er jo grusomt og samme med det å stappe noe opp i nesen og grave. Bruk heller saltvann eller brystmelk for å mykgjøre det og sug det ut. Enig med deg hi. Hun er litt ekstrem i pillinga si. Litt er ok, men ikke så mye du beskriver.

Anonym poster: 8605004f85fea5a7e299d33976346856

Skrevet

Var på helsestasjonen i går med lege og da fikk jeg beskjed om at man ikke skulle røre skurvet. Det skulle dette av av seg selv...

Så hva som er riktig vet jeg ikke, men jeg velger å la det være da baby ikke ser ut til å plages av det.

Men å pelle ungen til blods er jo grusomt og samme med det å stappe noe opp i nesen og grave. Bruk heller saltvann eller brystmelk for å mykgjøre det og sug det ut. Enig med deg hi. Hun er litt ekstrem i pillinga si. Litt er ok, men ikke så mye du beskriver.

Anonym poster: 8605004f85fea5a7e299d33976346856

Er slett ikke alt disse legene har så god peiling på. Dette må være en av de tingene.

Skurv detter ikke av av seg selv. Jeg har en treåring som fremdeles får det innimellom.

Og jeg har også brukt slike hårspenner på buser som sitter fast, men da rett innenfor og umulig å pirke bort med fingrene. Bruker bare den "løkka" som blir i ene enden for å fiske den ut.

Anonym poster: 5faf2216f310fef6faa2fd794129a989

Skrevet

Jeg synes ikke det høres som om hun plager barnet sitt. Hun mener nok ikke noe vondt med det hun gjør, men det er selvsagt ikke noe kjekt å høre på en baby som gråter fordi mor eller far evt andre plukker buser, fjerner flass og skorper.

Skrevet

Hva er en fliseklemmer?

Hårspenne. Disse små, tynne. ;)

Eller Sjingelnål som mange kaller det ;)

Anonym poster: 8727232b1dce8d9835aba9cf79ad34e6

Gjest Antarctica
Skrevet

Man skal IKKE inn i babyers kroppsåpninger, annet enn å putte puppen i munnen deres! Hårspenner i nesen høres direkte risikabelt ut. Det er på linje med "såpeklyster" og Q-tips i ørene, med andre ord BIG NO-NO.

Å plukke skorver er jo fristende fordi de ser "løse" og døde ut, men hvis det blør er det jo åpenbart levende hud hun plukker vekk. Vi fikk råd om å bruke babyolje og ta på lue så den fikk virke, og deretter bare få vekk det som naturlig kom av under hårvask/børsting.

Jeg syns svigerinna til HI høres ut som en skikkelig plagsom og invaderende mor....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...