Gå til innhold

Gruer meg til natten,trenger tips/råd for 5 uker gammel baby som ikke vil sove

Anbefalte innlegg

Det er ikke like ille hver natt,men nå har vi hatt 2 netter på rad hvor jeg har fått 3 timer søvn, og jeg fryktet en 3.natt av samme type.. Han sovner ikke før 2-3-tiden,og han gråter mye,han sover et par timer til etter mat og bleieskift og byssing, men da sover han bare i armene mine,så jeg får ikke noe søvn.. På dagen sover han bare på meg eller i vogna,så jeg får ikke tatt igjen noe da heller..

Noen som har tips,råd eller trøst??

Fortsetter under...

Hørtest kjent ut.. Har du vært hos manuell terapeut/ kiropraktor å skjekket for låsninger?

Ammer du? Kanskje babyen reagere på noe du spiser?

Har babyen reflux?

Jenta vår var akkurat lik, hun hadde låsning i nakken fra en veldig kjapp fødsel. Og nå når hun er 15 mnd har hun fått påvist kumelk allergi, og våkner nå bare 2-3 ganger om natten, sammenligninget med 1 gang i timen,,, hun hadde sikkert sovet bedre når jeg ammet, dersom jeg unngikk melk, og melkeprodukter.

Har du vært på helsestasjonen? Hadde de noen gode råd?

Hørtest kjent ut.. Har du vært hos manuell terapeut/ kiropraktor å skjekket for låsninger?

Ammer du? Kanskje babyen reagere på noe du spiser?

Har babyen reflux?

Jenta vår var akkurat lik, hun hadde låsning i nakken fra en veldig kjapp fødsel. Og nå når hun er 15 mnd har hun fått påvist kumelk allergi, og våkner nå bare 2-3 ganger om natten, sammenligninget med 1 gang i timen,,, hun hadde sikkert sovet bedre når jeg ammet, dersom jeg unngikk melk, og melkeprodukter.

Har du vært på helsestasjonen? Hadde de noen gode råd?

Jeg ringte helsestasjon og manuelteterapeut i dag,men de hadde bare telefonmodell til kl 13,så jeg må prøve igjen på mandag.. :-/

I mellomtiden kan jeg jo prøve å unngå melkeprodukter,ja! Hva er reflux?

Sånn har det vært noen dager her og, han er også 5 uker. Det er jo vanlig at de er urolige på kvelden. Men når det har vært krise har jeg sitti i gyngestolen(noe alle burde ha hehe) da sover han fort oppå meg også legger jeg meg med han oppå magen i senga, så får vi begge sovi litt. I går holdt vi på mange timer og misstenkte han var mer sulten, så tinte 20 ml med melk å ga han flaska for første gang, han slukte det og sov hele natten helt til halv 6.. Det trengte han virkelg.. Hadde håp om å ikke bruke flaske men i kriseillfeller så vet jeg nå at det fungerer:) hver natt er forskjellig så får se hva neste bringer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...