*Lucky-Baby* Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 Vi har ei datter på 4 år, og hun har jo mast ganske lenge om ikke hun kan få en lillebror /lillesøster snart, i følge henne har alle de andre barna i bhg blitt storesøsken. Jeg gleder meg slik til å fortelle henne at vi har en pitteliten baby i magen, men det er jo altfor tidlig enda synes jeg (er 5+3). Når har dere tenkt å fortelle det til storesøsken og hvor gamle er de?
LykKeFisK Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 Vi har fortalt det til den vordende storesøster, men hun er 13år..Hun ser at mamma ligger helt utslått på sofaen og hadde nok sett tegninga på egenhånd Hun visste også at vi ønsket oss en liten, så det kom absolutt ikke som ett sjokk! Derimot tror jeg hun syntes at det var stas at hun var den første som fikk vite det )
Snellamedto Skrevet 7. desember 2012 #3 Skrevet 7. desember 2012 Vi snakker om det hele tiden, men vår er ikke fylt 2 enda så han skjønner jo ingentingen av det.. ;-) Han hermer etter og sier mamma bebi, men der stopper det. Vi kommer til å bruke en del tid på å snakke om det og forberede ham når magen blir stor og det nærmer seg utover våren og sommeren. Er 9+2 nå.
Zora-okt10+jun13 Skrevet 7. desember 2012 #4 Skrevet 7. desember 2012 Vi snakker om det hjemme ogsaa. Mini er litt over to aar, og skjönner nok pent lite av hele greia. Haaper aa naa frem til han naar magen blir större. Men han er veldig opptatt av babyer naa om dagen, og det at han er större...
Håperpåønskebaby Skrevet 7. desember 2012 #5 Skrevet 7. desember 2012 Våre er 12 & 14 og de fikk vite det samme dagen som oss:) Minstemann på 3 har ikke noe språk, og forstår nok heller ikke hva det vil si at han skal bli storebror før babyen har kommet for å bli...
Lille blå fugl Skrevet 7. desember 2012 #6 Skrevet 7. desember 2012 Hvis spiren har lyst til å kose seg i 8 mnd til (blør litt i dag..) så forteller vi det nok når "verden" får vite det! Mine to troll er 3 og 5 år, så tror alle hadde fått vite det hvis de fikk vite det:) med nummer to fortalte vi det når jeg var ti uker... Ikke sjans til å skjule det lenger! Så får se denne gangen:)
Snupi27 Skrevet 7. desember 2012 #7 Skrevet 7. desember 2012 Vi kommer ikke til å fortelle det før vi absolutt må. Minstemann på 2 skjønner sikkert ikke så veldig mye av det med engang, Men jenta vår på 5, er av den utålmodige sjelen og vil helst at ting skulle ha skjedd i går. Derfor drøyer vi så lenge som mulig så ventetiden ikke blir så lang =)
Liljeduft Skrevet 7. desember 2012 #8 Skrevet 7. desember 2012 Vi kommer å fortelle det rett før jul etter UL som jeg skal ha når jeg er 12+4 så vi vet at det ser bra ut da. Det er tidligere enn planlagt men siden vi hadde det tøft så fortalte vi det til våre foreldre, og dessverre så skjønte ikke stefaren min at å holde det for seg selv betyr å ti stille om det. Så nå vet hans slekt samt. mine stesøsken om det så derfor regner vi med at vi får gratulasjoner etc. når vi kommer opp dit til jul. Han er 6 år og har ei lillesøster hos sin mor som kom i sommer, så han har vel kjent igjen en del tegn siden jeg har vært mye dårlig når han har vært her. Siden han har begynt å spørre om han skal snart bli storebror her og, samt. lagt inn en bestilling på en lillebror ..
pip pip Skrevet 7. desember 2012 #9 Skrevet 7. desember 2012 Vi fortalte det med en gang. Vi har ikke sett noe grunn med å vente med nyheten. Samme gjorde vi sist gang også. Vesla er litt over 2,5 år og skjønner ikke helt hva som skjer. Når vi snakker om at mamma har baby i magen, kom det fra henne også jeg også baby i magen:) Hun har sluttet å si det nå, men regner med hun kommer til å skjønne litt mer når magen blir stor. Er bare 11 uker nå
♥Madam Mim♥ Skrevet 7. desember 2012 #10 Skrevet 7. desember 2012 Fortalte det når jeg var 13 uker. Da fikk hele familiene våre vite det.. Hu er 2.5 år og skjønner ikke stort av det. Når jeg sier jeg har baby i magen drar hu opp genseren min og sier få seee!, hehe
prøver1gang Skrevet 7. desember 2012 #11 Skrevet 7. desember 2012 Ste datteren min på 4 fikk vite det av faren sin da jeg var ca 8 uker. Jeg syns det var litt dumt, fordi hun antagelig ville si det til sin mor og alle hun møter. Og hennes mor er av den sure typen som ikke liker meg og sladrer om alt. Men det har gått overraskende bra trur jeg, bortsett fra at hun fortalte alle i barnehagen om det! Hehe. Men er koselig å se at hun gleder seg og skjønner at hun blir storesøster selvom pappaen hennes skal ha baby med en annen dame enn hennes mor. Er 11+4 og ingen plager, så syns ikke det er så farlig lenger nå.
mammantiltrulte Skrevet 8. desember 2012 #12 Skrevet 8. desember 2012 fortale det noen dager etter vi fant det ut. hun er 6 år og har ønsket seg søsken leeenge. vi har vært gjennom en lang proses for å komme hit 4 år med prøving ,sa, utredning og 3 inseminasjonsbehandlinger. vi har vært åpen med henne hele veien siden vi har mått ha en del barnevakt i forbindelse med behandlingen på riksen. er 7+3 i dag
81-Mamma<3<3 Skrevet 8. desember 2012 #13 Skrevet 8. desember 2012 (endret) Jeg planlegger å fortelle min da nesten 31/2 åring det etter ul i uke 12. Da skal hun få gleden av å fortelle det til familien og barnehagen og slikt Men jeg kommer til å bli kvalm.. Så får se hvor lenge det går å holde det skjult (lillesøster på 1 år skjønner nok uansett ikke noe enda, men kanskje når det nærmer seg termin)? Endret 8. desember 2012 av 81-Mamma<3<3
Frufluffy Skrevet 8. desember 2012 #14 Skrevet 8. desember 2012 Vi skal fortelle det på tirsdag siden jeg da skal på ul. Jeg vil vente fordi jeg vet de ikke ville klare å holde tett. Så nå skal vi fortelle barna det på tirsdag og så pappa og svigers. Sånn at familien får vite det før venner som kommer til å få vite det i løpet av førjulens sosiale anledninger.,
Lille Ollebolle Skrevet 9. desember 2012 #15 Skrevet 9. desember 2012 Vi fortalte det til guttene på 6 og 8 år da jeg var 8 uker på vei. De var de første vi fortalte det til og de ble kjempeglade for nyheten! De har nok skjønt at vi har begynt å planlegge familieforøkelse for de har spurt mye om søsken det siste året :-) Minstegutten min går å snakker til til babyen og koser med magen :-) Nå er jeg 11 uker på vei og vi har fortalt det til "alle".
Liljeduft Skrevet 15. desember 2012 #16 Skrevet 15. desember 2012 Idag fortalte vi det til guttungen. Det ble et stort glis og et yes, samt to tomler opp!! *smelt!* Så han stor gleder seg men synes det er veldig lenge å vente til sommeren.. Noe jeg er helt enig med han i! Er 12+0 i dag
Venterpå#2 Skrevet 15. desember 2012 #17 Skrevet 15. desember 2012 Vi har ei på 2,5, og da må vi nok vente helt til vi skal fortelle det til resten av familien, for hun kommer til å "sladre"..hehe. Har tenkt å holde det "hemmelig" helt til uke 12 denne gangen. Er bare 5 uker nå, så det blir en prøvelse for oss å holde tett. Men så er det jo veldig koselig og at vi har denne lille hemmeligheten vår <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå