*Lucky-Baby* Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 Jeg skal på et lite "intimt" julebord med 10 stk, hvor alle har snakket om i flere uker hvor god vin de har og at alle må smake den osv. Så det er et tydelig "drikkepress" innad i avdelingen her. Jeg er jo bare 5+3 i dag, så det er leeeeenge til jeg har tenkt å fortelle folk nyheten Hvilken unnskyldning kan jeg bruke for å ikke smake på den "ultimate" vinen? Og servitørene kommer jo sikkert bort til bordet for å ta imot bestilling, så kan liksom ikke hviske "alkoholfri vin" til han heller, når alle hører på hva de andre bestiller... Ikke kan jeg være sjåfør, for vi skal dra rett etter jobben... Noen som har tips?
Cmyk Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 Ta i mot et glass vin og be om å få et glass vann til. Så nipper du til samme glasset hele kvelden - om stemningen er god rundt bordet, er det ingen som merker at du ikke faktisk drikker. Ta gjerne en skål for alle, løft glasset og ta det til munnen - men la rett og slett vær å drikke.
♥Madam Mim♥ Skrevet 7. desember 2012 #3 Skrevet 7. desember 2012 si du går på antibiotika, så du kan ikke drikke :-)
LykKeFisK Skrevet 7. desember 2012 #4 Skrevet 7. desember 2012 Har samme dilemma og har planer om å gå for "Går på penicilin"-unnskyldningen... Har faktisk ledd mye av dette sammen med samboeren..Vi skal på et lite julebord hvor det er tre par som deltar. Samboeren min har foralt det hele til sine to mannlige kollegaer så om de har fortalt det til konene sine så vet alle det! Da blir det liksom enda bedre med unnskyldningen!! hahaha!! Alternativet er jo faktisk å melde avbud på julebordet. Det har jeg gjort med min jobb.. Delvis pga at jeg er veldig dårlig om dagen, men også rett og slett for å ikke bli gjennomskuet! De hadde skjønt det med en gang jeg ikke hadde drukket!
Frognermammaen Skrevet 7. desember 2012 #5 Skrevet 7. desember 2012 Ha med egen vinflaske med enten solbærsaft eller mozell i - kommer an på om du drikker "rød-" eller "hvitvin"! Jeg gjorde dette og ingen fikk mistanker
*Lucky-Baby* Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 7. desember 2012 Takk for gode tips jenter! Tror jeg går for forslaget til Julecmykket, for det er ikke lov å ha med medbragt der vi skal på julebord. Og det er jo forsåvidt også en god ide å si at jeg går på penicillin, men er ikke det slik at en faktisk kan drikke litt alkohol uten at det skader effekten? Det blir helsepersonell også tilstede under julebordet, så er redd de skal begynne å diskutere hvor "lite farlig" et glass vin er når man er så frisk som jeg ser ut.. :/ Viss dere skjønner... Men nå kjenner jeg faktisk at jeg får hodepine og en liten bølge av kvalme igjen, så det kan hende at jeg dropper hele greia, må se an formen om noen timer Ha en riktig fin helg!
1+1 blir 3 Skrevet 7. desember 2012 #7 Skrevet 7. desember 2012 Hvis du går på flagyl kan du ikke drikke! Fare for utslett, hallusinasjoner osv. De gjorde et kjempestort nummer av det på apoteket når jeg måtte ha hen kur med det en gang. Ikke rør alkohol før minimum ett døgn etter avsluttet kur fikk jeg streng beskjed om. (Du kan jo skjekke felleskatalogen;) Selv endte jeg med å avlyse alle julebord i år. Orket ikke å finne på unnskyldninger, og er så sinnsykt kvalm på kveldstid og legger meg gjerne før ni, så bare tanken på å dra ut etter klokken seks på kveldstid bød meg i mot...
Snupi27 Skrevet 7. desember 2012 #8 Skrevet 7. desember 2012 Jeg sa at jeg måtte kjøre selv for samboeren skulle tidlig bort neste dag så jeg måtte ta over ungene ganske tidlig og orket ikke å bli dårlig da =p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå