Gå til innhold

Butikksjef hos Nille. Ville dere hatt jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordeler/ulemper?

Noen med erfaring?

Anonym poster: 37c950e1bd476e070481eea20d4d88cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEG ville ikke hatt den, siden jeg er akademiker, og dermed ikke kavifiserer for en sånn jobb.

Men ellers er det vel en bra jobb? En fordel er at Nille er en relativt stor kjede, og det er ofte bra og ordnede arbeidsforhold i slike bedrifter. Og så er det jo en sjefsstilling, som aldri er feil å ha på CV'en.

Anonym poster: 3cd1105227b7b513fb29477d652c3f1b

Skrevet

Aldri! Jobbet på nille i mange år, og kan garantere at de ordna forholda ikke er så fryktelig ordna altså :)

Anonym poster: 9a9b86f361c6745ea198800f7a5ff2b0

Skrevet

Hva er lønna da?

Anonym poster: 28d95b7aa71ef9657bcd303402b61dc6

Skrevet

Hva er galt med Nille da? Hva er det som gjør at det ikke er ordna forhold?

Hi

Skrevet

Hi

Distriktssjefer som kun er opptatt av å tjene mest mulig penger, men driter i de ansatte. Dårlig lønn. Dårlig innflytelse på jobben man gjør... Mange ting. Men kan jo hende det har bedret seg med åra.

Skrevet

Hi

Distriktssjefer som kun er opptatt av å tjene mest mulig penger, men driter i de ansatte. Dårlig lønn. Dårlig innflytelse på jobben man gjør... Mange ting. Men kan jo hende det har bedret seg med åra.

Dette kan jeg bekrefte. Jobbet på nille frem til i sommer, og i det distriktet jeg jobbet, er ihvertfall dette sannheten.

Min sjef (altså butikksjefen) tjente meget dårlig i forhold til antall timer hun måtte legge inn. Hun jobber ofte 11-12 timer om dagen. Sjefen får MEGET begrenset budsjett til å gi andre ansatte timer, derfor faller mye av jobben på en selv.

Så, jeg ville takket nei til den jobben ;)

Anonym poster: a3a21043f582a9be3326777c460b508d

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Dersom jeg var arb ledig, hadde jeg tatt den jobben jeg fikk, i allefall til noe bedre dukket opp :)

Skrevet

Synes du bør ta beslutningen selv. Om andre har dårlige erfaringer med et arbeidssted (som kan være en helt annen region, for alt du vet), betyr ikke det at du vil mistrives.

Og så signerer jeg svaret fra Vicky Pollard, om dét er situasjonen :)

Anonym poster: 9848adc4cc39c160595a600d0b53f60e

Skrevet

Aldri. Har jobbet på Nille, og man har sin jobbkvote. Du får inn palle på palle hele tiden, og butikken skal se smashimg ut, men du får bare jobbe så så lenge. Så du må logge deg ut, for å jobbe mange timer, ulønnet arbeid. Du må logge deg ut, når du skal spise, selv om du har 6-8 timers jobb.

Så jeg følte meg presset til å aldri spise, da det går mye penger ut av vinduet. Sjefene tenker ikke på ansatte!

Anonym poster: a6fa81fffea189413803c1c0ddfeec47

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Aldri. Har jobbet på Nille, og man har sin jobbkvote. Du får inn palle på palle hele tiden, og butikken skal se smashimg ut, men du får bare jobbe så så lenge. Så du må logge deg ut, for å jobbe mange timer, ulønnet arbeid. Du må logge deg ut, når du skal spise, selv om du har 6-8 timers jobb.

Så jeg følte meg presset til å aldri spise, da det går mye penger ut av vinduet. Sjefene tenker ikke på ansatte!

Anonym poster: a6fa81fffea189413803c1c0ddfeec47

Omtrent som å jobbe i Staten da, med andre ord ;)

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Altså, er man arbeidsledig så søker man på alt som er :) Uansett så vil en butikksjefsstilling se bra ut på cven :) Men, har du en jobb og bare snuser på andre jobber så adde jeg vært mer betenkelig ja.

Skrevet

Nei.

Lønnen er faktisk ikke så ille i forhold til andre butikkjeder, og de har gode bonusordninger. Går butikken din godt har du en god bonus på det.

Men de forlanger veldig mye, de forlanger at du jobber minst 40 timer i uken, lite eller ingen avspasering og ihvertfall ingen overtidslønn om du jobber med. Og du jobber mer, du må jobbe når andre blir syke, når det er sesongskifte, vareleveringsdager, ombygging, varetelling osv osv

Du investerer jo i egen butikk da, så om butikken går med med 1 mill i overskudd får jo du din prosent av det overskuddet i bonus, men for de fleste blir timelønnen veldig lav.

Anonym poster: 4ee45d5258bd553ab637b01710844fdd

Skrevet

Absolutt ikke. Har hatt den jobben en gang. Aldri mer. Du er alene på jobb, så du har ikke mulighet til matpause. I allefall i de Nille butikkene jeg bor rundt, er man stort sett alene på jobb.

Kunne ikke gå ifra for å gå på toalettet en gang.. Jobbet ræva av meg døgnet rundt. Nei da vil jeg faktisk heller være arbeidsledig!

Anonym poster: 8a2d098a451af629fae4a7aeca94db64

Skrevet

Nei.

Lønnen er faktisk ikke så ille i forhold til andre butikkjeder, og de har gode bonusordninger. Går butikken din godt har du en god bonus på det.

Men de forlanger veldig mye, de forlanger at du jobber minst 40 timer i uken, lite eller ingen avspasering og ihvertfall ingen overtidslønn om du jobber med. Og du jobber mer, du må jobbe når andre blir syke, når det er sesongskifte, vareleveringsdager, ombygging, varetelling osv osv

Du investerer jo i egen butikk da, så om butikken går med med 1 mill i overskudd får jo du din prosent av det overskuddet i bonus, men for de fleste blir timelønnen veldig lav.

Mye av det her er vel standard for veldig mange butikksjefer. 40timers uke er en helt normal arbeidsuke når man jobber 100%, sjef eller ikke og en av oppgavene man har som sjef er jo å sørge for at bemanningen er god nok, selv ved sykdom. Jeg jobber selv i butikk, i en helt annen bransje enn nille er, og en av hovedgrunnene til at jeg aldri har ønsket en butikksjefjobb nå som småbarnsmor, er at jeg ikke har mulighet for å jobbe en ekstra dag, en ekstra kveld el ved sykdom fordi jeg må hente barna i barnehagen og jeg ønsker å være hjemme med dem om kvelden.

Så lenge det er butikksjefen som styrer vaktlistene, så er det jo opp til butikksjefen om han/hun praktiserer avspassering for seg selv eller ikke, det er jo bare å passe på i perioder når det er lite å gjøre.

Anonym poster: dbfcc85f5a65e71190462bf56216bc53

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Det er aldri lite å gjøre. Butikksjefene har budsjett på timer. De jobber hele tiden ig ser butikken dårlig ut pga mye varer og få folk kvitter de seg med deg. Styr langt unna nazinille

Skrevet

Nei.

Mye av det her er vel standard for veldig mange butikksjefer. 40timers uke er en helt normal arbeidsuke når man jobber 100%, sjef eller ikke og en av oppgavene man har som sjef er jo å sørge for at bemanningen er god nok, selv ved sykdom. Jeg jobber selv i butikk, i en helt annen bransje enn nille er, og en av hovedgrunnene til at jeg aldri har ønsket en butikksjefjobb nå som småbarnsmor, er at jeg ikke har mulighet for å jobbe en ekstra dag, en ekstra kveld el ved sykdom fordi jeg må hente barna i barnehagen og jeg ønsker å være hjemme med dem om kvelden.

Så lenge det er butikksjefen som styrer vaktlistene, så er det jo opp til butikksjefen om han/hun praktiserer avspassering for seg selv eller ikke, det er jo bare å passe på i perioder når det er lite å gjøre.

Anonym poster: dbfcc85f5a65e71190462bf56216bc53

Det er ikke helt riktig, for selv om det er butikksjefen som styrer vaktlistene er lønnsbudsjettene stramme og da er det ikke rom for avspasering. Om sjefen er hjemme en dag eller to må jo noen andre lønnes for å være der isteden og da har du sprekt lønnsbudsjettet...

Å være butikksjef er nærmest en livsstil, og vanskelig å kombinerer med småbarnstilværelsen. Du er avhengig av å ha en mann som har faste arbeidstider og kan hente i barnehagen om du blir holdt igjen på jobb av div årsaker. Kommer ikke kveldsvakten på jobb kan du ikke stenge butikken.

Skrevet

Jeg har vært butikksjef flere steder, blant annet nille.

Og jeg kan enkelt svare at ja jeg ville ha jobbet som butikksjef hos nille igjen. De andre stedene derimot, hadde jeg ikke vurdert engang.

Elsket å jobbe på nille, og når jeg først hadde fått inn gode rutiner og butikken opp på et nivå over vanlig nille-standard gikk det meste av seg selv.

Men nå hadde jeg en butikk som hadde litt andre regler enn nille flest, så jeg fikk besøk av egne selgere og kjøpte inn mye varer og forhandlet pris selv.

Savner den jobben :(

Lønnen var grei, jobbet null overtid da jeg var maks effektiv de timene jeg var på jobb og hadde topp ansatte. Hadde et godt samarbeid med distriktsjefen og en god tone med hovedkontoret ellers.

Skrevet

Jeg ville tatt den! :) spennende.

Anonym poster: 96aa6f7ef23d6a2f60cc937d557be8ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...