overrumplet Skrevet 7. desember 2012 #1 Del Skrevet 7. desember 2012 Hun er 5,5 år, han fyller 3 rett over nyttår. De har alltid vært veldig bestemte og hissige begge to. Men hver for seg synes vi nå at de er veldig greie. Men når de er sammen...! De leker nesten aldri fint sammen, bare krangler. De slår ikke hverandre så mye, det er muntlig krangling: "Jo!" "Nei!" "Min!" "Jeg vant!" "Nei, jeg!" "Jeg kom først!" "Jeg så den først!" "Gå vekk!" "Flytt deg!" De snakker bare sint og surt til hverandre, nesten aldri noe hyggelig. Hva er vitsen med å få to "tette" når det blir sånn? De er ikke sånn mot andre barn. De har mange venner i barnehagen, stortrives der og får masse skryt av de voksne. Vi har et lite håp om at det skal bli bedre når lillebror kommer ut av den verste trassalderen. Han kan bli fryktelig sint på oss også. Men kan vi egentlig håpe på det? Er det noen aldere der søsken krangler mer enn ellers? Eller går dette på personlighet, sånn at hvis de først er kranglefanter, så vil de alltid være det? Noen med erfaring? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143997640-s%C3%B8sken-p%C3%A5-3-og-5-%C3%A5r-som-krangler-helt-enormt-mye-vil-det-alltid-v%C3%A6re-s%C3%A5nn-eller-kan-det-bli-bedre-noen-med-erfaring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå