Anne-B. Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 "Eeeeh...i.....eeeeeh..julekaker." Tre specier, var det ja!
Gjest cunning stunts Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 Få høre, ble de fine, og ble de så jomsegode som jeg synes de er?
Anne-B. Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2012 Få høre, ble de fine, og ble de så jomsegode som jeg synes de er? De fløt ganske mye utover og fikk en gyllen kant. Enda bedre enn i fjor, tror jeg til og med. Brukte ordentlig smør denne gangen, fikk sånn karamellaktig smak. Smatt smatt. Begynte å bake for tidlig i fjor, la på meg 2 kg i advent og jul.
Gjest cunning stunts Skrevet 7. desember 2012 #4 Skrevet 7. desember 2012 Få høre, ble de fine, og ble de så jomsegode som jeg synes de er? De fløt ganske mye utover og fikk en gyllen kant. Enda bedre enn i fjor, tror jeg til og med. Brukte ordentlig smør denne gangen, fikk sånn karamellaktig smak. Smatt smatt. Begynte å bake for tidlig i fjor, la på meg 2 kg i advent og jul. Det er det julekukene er til - polstring mot russerkulda. Jeg må alltid bake dem mange ganger, og største ungen får en hel boks i bytte mot å la mine bokser være. I år skal også venninner få glass med dem, særlig hun som i fjor gikk i transe og bare stappa inn.
Anne-B. Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2012 Få høre, ble de fine, og ble de så jomsegode som jeg synes de er? De fløt ganske mye utover og fikk en gyllen kant. Enda bedre enn i fjor, tror jeg til og med. Brukte ordentlig smør denne gangen, fikk sånn karamellaktig smak. Smatt smatt. Begynte å bake for tidlig i fjor, la på meg 2 kg i advent og jul. Det er det julekukene er til - polstring mot russerkulda. Jeg må alltid bake dem mange ganger, og største ungen får en hel boks i bytte mot å la mine bokser være. I år skal også venninner få glass med dem, særlig hun som i fjor gikk i transe og bare stappa inn. De er fullstendig mumsbare. Minste kaller dem for godbit, litt mye Disney Junior i det siste.
mandel i grøten Skrevet 7. desember 2012 #6 Skrevet 7. desember 2012 Jeg har ført dem inn i boka som lutkaker, så får jeg heller humre inni meg når vi baker;-) I morgen blir det peppernøttbaking her! ÅÅÅÅÅ jeg gleder meg! Har vært i byen ens ærend og kjøpt en høytidelig dråpe rosenolje på sukkerbit på apoteket.(Hvilket forøvrig er godt man ikke må gjøre ofte, 50 kr pr dråpe...) Å jul!
Anne-B. Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 7. desember 2012 Jeg har ført dem inn i boka som lutkaker, så får jeg heller humre inni meg når vi baker;-) I morgen blir det peppernøttbaking her! ÅÅÅÅÅ jeg gleder meg! Har vært i byen ens ærend og kjøpt en høytidelig dråpe rosenolje på sukkerbit på apoteket.(Hvilket forøvrig er godt man ikke må gjøre ofte, 50 kr pr dråpe...) Å jul! Var det de du la ut oppskrift på her?
mandel i grøten Skrevet 7. desember 2012 #8 Skrevet 7. desember 2012 Jeg har ført dem inn i boka som lutkaker, så får jeg heller humre inni meg når vi baker;-) I morgen blir det peppernøttbaking her! ÅÅÅÅÅ jeg gleder meg! Har vært i byen ens ærend og kjøpt en høytidelig dråpe rosenolje på sukkerbit på apoteket.(Hvilket forøvrig er godt man ikke må gjøre ofte, 50 kr pr dråpe...) Å jul! Var det de du la ut oppskrift på her? Jepp! Magi, rett og slett, og himmelske å dyppe i kaffen;-)
Mistletoe and wine Skrevet 7. desember 2012 #9 Skrevet 7. desember 2012 Nå føler jeg meg alvorlig blond, men hva snakker dere om?
weihnachtmarkblomstre Skrevet 7. desember 2012 #10 Skrevet 7. desember 2012 Jeg har ført dem inn i boka som lutkaker, så får jeg heller humre inni meg når vi baker;-) I morgen blir det peppernøttbaking her! ÅÅÅÅÅ jeg gleder meg! Har vært i byen ens ærend og kjøpt en høytidelig dråpe rosenolje på sukkerbit på apoteket.(Hvilket forøvrig er godt man ikke må gjøre ofte, 50 kr pr dråpe...) Å jul! Oi! Ja da blir det sannelig luxuspeppernøtter. Var ved denne roseoljen i oppskriften din jeg datt litt av lasset... Men tenker nok den setter et spesielt preg og er verdt det. Nesten synd jeg ikke har planer om en tur innom byen din på en laaang stund, så jeg kunne poppa innom og prøvesmakt
weihnachtmarkblomstre Skrevet 7. desember 2012 #11 Skrevet 7. desember 2012 Nå føler jeg meg alvorlig blond, men hva snakker dere om? He, he, HI snakker om Intimnissemors Julekuker som for andre enn kranglere kanskje er kjent som Tre specier... Hvis de i det hele tatt er særlig kjent... Kan dytte opp oppskriften for deg hvis du vil?
Mistletoe and wine Skrevet 7. desember 2012 #12 Skrevet 7. desember 2012 Nå føler jeg meg alvorlig blond, men hva snakker dere om? He, he, HI snakker om Intimnissemors Julekuker som for andre enn kranglere kanskje er kjent som Tre specier... Hvis de i det hele tatt er særlig kjent... Kan dytte opp oppskriften for deg hvis du vil? Aldri hørt om, men takker ikke nei til en god oppskrift
weihnachtmarkblomstre Skrevet 7. desember 2012 #13 Skrevet 7. desember 2012 Aldri hørt om, men takker ikke nei til en god oppskrift Enkelt og godt! JULEKUKER: Like deler (vekt) sukker, smør og mel blandes sammen, med 400 gram av hver får du nok til to plater. På hver plate med bakepapir klapper du ut to lange rektangler av deig, ca 15 cm brede, og steker på 180 grader til den begynner å bli lett gylden. La dem avkjøle litt, og er de blitt veldig tynne (flyter ut) så skyv dem litt sammen før de stivner så de blir litt tjukkere (da blir de seigere inni) før du deler i smale skiver og lar avkjøle helt før du legger i bokser. Sprø utenpå og litt seige i midten.
Mama Christmas Skrevet 7. desember 2012 #14 Skrevet 7. desember 2012 Dette skal prøves i morgen! Elsker sprøtt og seigt, det blir ikke bedre enn det Og er det søtt i tillegg så er det en syndig last, som gjør det enda bedre, særlig nå i juletiden... Jommmmmm ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå