Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Jr er småsyk med halsvondt og litt feber. Ikke forkjølet. Hvordan vite om det er noe vi bør gå til legen med før helga, eller om det bare er vanlig begynnende forkjølelse ? Vil jo ikke at han skal ha mer vondt enn nødvendig, og legevakt i helga skyr vi som pesten... Anonym poster: 93cbc9c3ac3f29d06cec28e5e65dd7ef
sillyfilly og Olivia Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Er det veldig vondt å svelge? Sånn helt sinnsykt vanvittig vondt at du helst ikke vil spise noe? Da har du nok halsbetennelse. Men det er ikke nødvendigvis streptokokkinfeksjon. Virus kan også gi halsbetennelse. Er du rød i bakre svelg? Da er det sannsynligvis virus. Hvis du kan se hvite prikker/flekker i halsen er det nok bakterier. Hvis det er så vondt å svelge som jeg beskrev oppe, ta en tur til legen uansett. Så finner du ut hva det er.
sillyfilly og Olivia Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 Å nå ser jeg at det var sønnen din. Men vanligvis gir ikke streptokokkinfeksjon i halsen feber. Da er det nok bare virus/forkjølelse.
-spent- Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Jeg hadde hvitt belegg og blemmer. Fikk pencillin mot kraftig halsbetennelse. God bedring :-)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #5 Skrevet 6. desember 2012 Streptokokkinfeksjon gir vanligvis feber, så det stemmer ikke. Vanlig og ikke være forkjølet også. Anonym poster: 921eeb29b0363b03942b177a97013855
Honningmelon Skrevet 6. desember 2012 #6 Skrevet 6. desember 2012 Må bare si at det er ganske vanlig med feber om man har streptokkinfeksjon.
:o) :o) :o) Skrevet 6. desember 2012 #7 Skrevet 6. desember 2012 Om han ikke får i seg verken mat eller drikke, er det sannsynligvis halsbetennelse. Barn kan være i fin form ellers, gjerne litt mer grinete enn ellers. Jeg har hatt masse halsbetennelse, og dersom jeg hadde opphovnede mandler med hvite prikker på eller et hvitt lag bakerst på tungen, var det bare å komme seg til legen. Da var det alltid betennelse baki der Men det er ikke alltid like lett å få små barn til å gape høyt og lenge nok til å se skikkelig bak i halsen.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #8 Skrevet 7. desember 2012 Takk for svar. Han er 9 år, så grinete er han ikke. Men sier han har så vondt som han aldri har hatt før. Våknet opp nå og er kvalm i tillegg. Kan det ha sammengeng eller må vi belage oss åå omgangssyken også tro ? Anonym poster: 93cbc9c3ac3f29d06cec28e5e65dd7ef
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #9 Skrevet 7. desember 2012 Å nå ser jeg at det var sønnen din. Men vanligvis gir ikke streptokokkinfeksjon i halsen feber. Da er det nok bare virus/forkjølelse. Øh....Javell? Dust...Ikke uttal deg om ting du Ikke vet. Har hatt streptokokkinfeksjon 4 ganger. Alle Gangene med 41 I feber. Alle de jeg kjenner som har hatt det har også hatt feber. Høy feber. Uvanlige er å ikke ha. Nok et bevis på at man aldri skal stole på det folk skriver i et forum. Hadde du gitt råd som dette ( helseråd) i en annen situasjon kunne det fått fatale følger dersom Hi lyttet på deg. Nek ! Anonym poster: 4e026227fc47d390b941b4de7decdd7c
mollabell Skrevet 7. desember 2012 #10 Skrevet 7. desember 2012 Hei Ofte kan du kjenne en "infeksjons" lukt av munnen hans. Vanskelig å forklare, men lukter litt stramt/vondt. Går veldig raskt å ta en streptokokk test hos lege, så går jo ann å høre om du kan komme innom. Ikke alle leger som har sånn hurtigtestmaskin, men ring og hør. Er fryktelig vondt å gå med en streptokokk infeksjon i halsen, og går jo ofte raskt over om man får behandling:) Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #11 Skrevet 7. desember 2012 Gå til legen hvis du er usikker. Kjedelig om han blir verre til helgen og du da må ta ham til legevakten. Anonym poster: 4680c95951012c8acc901f84146d4b71
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #12 Skrevet 7. desember 2012 Hvordan vite det jo ring legekontoret og få time i dag Anonym poster: f91d868db748ed0a221f8f974191bf69
soleia Skrevet 7. desember 2012 #13 Skrevet 7. desember 2012 Om han har kvitt belegg i halsen er du rimeleg sikker. Legen kikka iallefall berre eit halvt sekund inn i min munn før han skreiv ut resept på penicillin. Det er mogleg ånden min overbeviste han og..
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #14 Skrevet 7. desember 2012 Ringer når de åpner nå kl åtte, og satser på vi kommer til ila dagen. Takk for svar. Greit å sjekke det ut før helgen. Han sover på sofaen nå, helt utslått, så noe er ihvertfall galt. Han pleier ikke være slapp for å si det sånn. Anonym poster: 93cbc9c3ac3f29d06cec28e5e65dd7ef
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. desember 2012 #15 Skrevet 7. desember 2012 Huff stakkars hørtes grusomt ut! Lillebror har hatt vond hals med en del feber og vært litt slakk og hatt vondt i hodet 2 ganger nå på 1 mnd. Jeg var hos legen for noe annet og han sa at om barnet hadde over off var det 38 i temp, så var det mest sannsynlig bakterier. Jeg gikk ikke til legen for lillebror har fått så masse penicilin og det gikk så fort over, + som jeg skrev, han var litt slakk. Det gikk greit med paracet og masse kos og is Tror faktisk begge gangene var en helg også.
sillyfilly og Olivia Skrevet 7. desember 2012 #16 Skrevet 7. desember 2012 Å nå ser jeg at det var sønnen din. Men vanligvis gir ikke streptokokkinfeksjon i halsen feber. Da er det nok bare virus/forkjølelse. Øh....Javell? Dust...Ikke uttal deg om ting du Ikke vet. Har hatt streptokokkinfeksjon 4 ganger. Alle Gangene med 41 I feber. Alle de jeg kjenner som har hatt det har også hatt feber. Høy feber. Uvanlige er å ikke ha. Nok et bevis på at man aldri skal stole på det folk skriver i et forum. Hadde du gitt råd som dette ( helseråd) i en annen situasjon kunne det fått fatale følger dersom Hi lyttet på deg. Nek ! Anonym poster: 4e026227fc47d390b941b4de7decdd7c Jeg beklager, jeg husket feil. Voldsomt så du skulle reagere da. Men HI, det er vanlig for barn å være kvalme.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #17 Skrevet 7. desember 2012 Å nå ser jeg at det var sønnen din. Men vanligvis gir ikke streptokokkinfeksjon i halsen feber. Da er det nok bare virus/forkjølelse. Øh....Javell? Dust...Ikke uttal deg om ting du Ikke vet. Har hatt streptokokkinfeksjon 4 ganger. Alle Gangene med 41 I feber. Alle de jeg kjenner som har hatt det har også hatt feber. Høy feber. Uvanlige er å ikke ha. Nok et bevis på at man aldri skal stole på det folk skriver i et forum. Hadde du gitt råd som dette ( helseråd) i en annen situasjon kunne det fått fatale følger dersom Hi lyttet på deg. Nek ! Anonym poster: 4e026227fc47d390b941b4de7decdd7c Jeg beklager, jeg husket feil. Voldsomt så du skulle reagere da. Men HI, det er vanlig for barn å være kvalme. Ja der beviser du poenget mitt. Vær SIKKER før du slenger ut av deg med bastante påstander. Anonym poster: 4e026227fc47d390b941b4de7decdd7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå