Gjest nåharjeglystpåno3 Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Legen min vil ikke ta noen kontroll før etter uke 12. Får ikke lov å ta blodprøver før da hevder han (de analyserer dem visstnok ikke før på Ahus...?). Så første legekontroll er først i uke 13. Burde jeg bestille meg en jordmorkontroll før det, eller når er det vanlig å ta den? Husker jo ingenting fra forrige gang jo...
forevermamma Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Merkelig.. jeg var i uke 8. Tilhører Ullevål... Syns 12 hørtes sent ut, men det er jo sikkert ikke noe hastverk. Neste er jo ikke før ul i ca uke 18-19..
Håperpåønskebaby Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 (endret) Dama på laboratoriet tok blodprøvene av meg i uke 5 da jeg var og tok jernlager og blodprosent av andre grunner. Ultralyd 7+2 (pga at det var prøverør), Lege 8+3 pga rygg og bekken. Jordmor 9+1. Skal til ny ultralyd 12+3, og legetime 14+1 (da er fastlegen min endelig tilbake!) Jeg hører til SUS da... Endret 6. desember 2012 av Håperpåønskebaby
TPK Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Tror uke 12 er vanlig. Jeg varen tur i uke 8 pga jeg ville ha henvisning til fysio pga jeg hadde begynt å kjenne på bekkeløsningen allerede. Men han ville ikke ta blodprøver o.l før uke 12. Men hvis du bor i Oslo bør det vel søkes fødeplass så snart du har positiv test omtrent? Det ville jeg sjekket opp i. Vet ikke om jordmor kan gjøre dette?
Thie88 Skrevet 6. desember 2012 #5 Skrevet 6. desember 2012 Jeg skal til legekontroll i uke 9. Jeg har allerede vært hos jordmor, og hun forklarte at det er noen typer blodprøver som ikke kan tas før du er 11-12 uker på vei, fikk ikke med meg hva slags prøver, men er sikkert en grunn til at de skal tas da.
Augustgutt13&Augustspire16 Skrevet 6. desember 2012 #6 Skrevet 6. desember 2012 Jeg får heller ikke legetime før i uke 12, men jeg har i tillegg bestilt time til jordmor i uke 9.
Tuppen & Lillemor Skrevet 7. desember 2012 #7 Skrevet 7. desember 2012 Jeg hadde første legetime i uke 10. Fastlegen min sa at blodprøvene skulles tas mellom uke 10 og 12. Første jordmortime hadde jeg nå i uke 13.
forevermamma Skrevet 7. desember 2012 #8 Skrevet 7. desember 2012 Jeg skal til legekontroll i uke 9. Jeg har allerede vært hos jordmor, og hun forklarte at det er noen typer blodprøver som ikke kan tas før du er 11-12 uker på vei, fikk ikke med meg hva slags prøver, men er sikkert en grunn til at de skal tas da. Ja, hvertfall om du ønsker deg til Ullevål har jeg forstått. Og jordmor kan søke ja Man kan jo søke selv også nå, hvertfall på Ullevål. Legen min sa at den første kontrollen skal være i uke 8-12, men jeg hadde ikke klart å vente til uke 12! Hehe
prøver1gang Skrevet 7. desember 2012 #9 Skrevet 7. desember 2012 Første time hos legen var 7+2. Tok blodprøver og ordnet med papirene osv. Neste time er hos jordmor, mandag 17 desember. Er da 13 uker.
Snupi27 Skrevet 8. desember 2012 #11 Skrevet 8. desember 2012 Jeg var i uke 9. Jeg tenkte at jeg like godt kunne vente til uke 12-13 siden hun ikke ville ta blodprøver før da. Men hun ville ha meg inn på en liten sjekk i uke 9 med urinprøve og fylle ut gravid kort greiene =)
Bare blåbær Skrevet 8. desember 2012 #12 Skrevet 8. desember 2012 Jeg var til lege først i uke 12. Det er ganske normalt. Alt mellom uke 8-12.
Queenmee Skrevet 9. desember 2012 #13 Skrevet 9. desember 2012 Jeg er nå 6+5. Skal på privat tidlig UL grunnet min egen bekymring etter en MA, men har enda ikke vært hos hverken lege eller jordmor.
Gjest Trulte med to små Skrevet 9. desember 2012 #14 Skrevet 9. desember 2012 Jeg er 9+4 i dag og må vel snart både til lege og jordmor, men hvilke blodprøver er det dere snakker om som er vanlige å ta?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå