Miss Impatient Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Får dere gjort noen som helst juleforberedelser?? Jeg leser jo om folk som er kvalme og likevel i full jobb, men skjønner ikke hvordan det går an.... Jeg personlig føler meg helt invalidisert av denne helsikes kvalmen, og fungerer ikke til annet enn å ligge i senga eller på sofaen.... Begynner å bli stresset med tanke på alt som burde vært gjort for å gjøre klart til jul, men er så dårlig at jeg er ikkje stand til noe som helst! Lurer derfor på om dere andre som sliter med kvalme får gjort i stand jul for familien deres i år....?? Jeg har så lyst å bake julekaker med ungene for eksempel, men blir kvalm av å sitte oppreist mer enn ti minutt om gangen, og vil kaste opp bare jeg tenker på julekaker..... Huff og huff - blir ikkje mye julekos i år som er min fortjeneste nei....
2010 Mammaen Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Nei, får ikke gjort noe. Har fått kjøpt noen gaver på gode dager. Tar en halv times tid på kjøpesenter om gangen og ved planlegging får man da gjort unna 2-3 gaver. Har ikke vasket en millimeter og har ikke bakt en julekake. Kommer ikke til å bli gjort heller. Er 14+2 i dag og ser egentlig ikke noen ende på dette. I tillegg til kvalmen har jeg fått en låsning i ryggen, så den lille energien jeg har må jeg bruke på å gå litt/sykle litt for å holde ryggen i sjakk Mannen har hengt opp julestjerner i vinduene og tatt frem advenstaken.
Plommen Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 Så godt å lese om andre som ikke får gjort noe også! Jeg er student så har kunnet sluntret unna med å sove mye og ligge musestille resten av dagen. Har ikke fungert til noe mer pga kvalme. Men nå kommer det tilbake, har eksamen i morgen og på mandag og skjønner overhode ikke hvordan det skal gå. Har i dag endelig klart å holde meg våken uten å måtte løpe på do å spy mellom 9 og 13, så det det blir sånn i mårra også! Men hadde jo vært kjekt å kunne svare noe fornuftig også, har ikke klart å åpne bøkene engang de siste to ukene så det blir spennende :S
K ♥ tærten Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Nei, fortsatt ikke handlet en eneste julegave og hjemme ser det ikke ut! Jeg jobber 40 % og er gravid med tvillinger. Kvalmen er altoppslukende og jeg legger meg stort sett når jeg kommer hjem fra jobb (jobber litt hver dag), står opp for å hente 2-åringen i bhg og sløver videre på sofaen resten av kvelden. Frustrert, men det blir vel jul i år også! Har noen få timer hvor plutselig formen er sånn halvveis og da prøver jeg å få gjort litt. Prøvde meg på mandag å handle noen julegaver, men endte opp med å kaste opp på parkeringsplassen til Bohus - så ble ingen shopping da nei! Er 11+2 i dag og håper formen kommer seg litt snart
SagflisiHåret Skrevet 6. desember 2012 #5 Skrevet 6. desember 2012 Mannen har laga litt julekaker med vår datter og julegaver har jeg greid å bestille på nettet. Ellers løfter jeg nesten ikke en finger for tida:( er 17 uker på vei men fremdeles slått ut og spyr...
bangetibaang:) Skrevet 6. desember 2012 #6 Skrevet 6. desember 2012 Jeg er i ganske god form tidlig på dagene, så er på jobb og i god form, men er helt ødelagt resten av dagen. Heldigvis gjør mannen i huset det meste også tror jeg kanskje at innsidene av skapene ikke blir vasket til jul i år... Vi skal visst ikke feire jul inni der lell!! Men har stor tro på helga å formiddagene da:)
jentene på haugen Skrevet 6. desember 2012 #7 Skrevet 6. desember 2012 Jeg er i ganske god form tidlig på dagene, så er på jobb og i god form, men er helt ødelagt resten av dagen. Heldigvis gjør mannen i huset det meste også tror jeg kanskje at innsidene av skapene ikke blir vasket til jul i år... Vi skal visst ikke feire jul inni der lell!! Men har stor tro på helga å formiddagene da:) du har det helt identisk med meg du. Fin form på dagtid, men når kl blir 14-15 blir jeg slått ut av trøtthet. Ligger da på sofaen frem til jeg legger meg. Vurdere nå 50% sykemelding frem til jul. Er gravid med tvillinger så kansje derfor jeg er så sliten som jeg er. Er ikke mer enn 9+0 i dag, men alikevell totalt utslitt godt eg kjøpte julegaver tidlig da de måtte sendes.
Liljeduft Skrevet 6. desember 2012 #8 Skrevet 6. desember 2012 Nå sliter jeg ikke så mye med kvalme hver eneste dag lengre, MEN jeg sliter med voldsom trøtthet og å være konstant sliten så er stortsett liggende hele dagen. Så i år har jeg innsett at jeg må bare droppe de årlige juleforberedelsene som bake pepperkakehus, småkaker, lussekatter, lage kranser til dører, fuglemat, pynta hjem osv. Noe som jeg synes er forferdelig trist siden det har vært noe av det kjekkeste å gjøre med stesønnen min før jul Ble heldigvis ferdig med julegavene i november, for det hadde jeg ikke orket å gjøre nå.
*Lucky-Baby* Skrevet 7. desember 2012 #9 Skrevet 7. desember 2012 Jeg er heller ikke så veldig kvalm enda, men sliter med veldig hodepine, svimmelhet og trøtthet. I år blir det ikke noe nedvask, men før sommeren i år vasket jeg alle gardiner, inni alle skap og skuffer, og det er lite som har blitt møkkete enda. Så jeg kommer til å droppe nedvasken glatt Vi har pynta littegrann, og gidder ikke å bake noe i år. SKal få delt opp julegavehandelen i flere etapper, slik at jeg kommer i mål Eneste jeg gruer meg til, er den vaskingen jeg må gjøre før vi reiser på juleferie til foreldrene mine Er så kjedelig å komme hjem til møkkete hus
Thie88 Skrevet 7. desember 2012 #10 Skrevet 7. desember 2012 Skulle gå å handle litt på senteret.. Mens jeg gikk rundt, var det en godt neddynket parfymert dame som virrert rundt, og da kom pluselig kvalmen. Det er liksom ikke sånn kvalm i magen følelse. Sitter mer i halsen kvalme :/ og det verste var jo at hu kom jo heletiden der jeg var, så hjalp jo ikke rømme inn i en annen butikk :/ usj..
Liljeduft Skrevet 7. desember 2012 #11 Skrevet 7. desember 2012 Skulle gå å handle litt på senteret.. Mens jeg gikk rundt, var det en godt neddynket parfymert dame som virrert rundt, og da kom pluselig kvalmen. Det er liksom ikke sånn kvalm i magen følelse. Sitter mer i halsen kvalme :/ og det verste var jo at hu kom jo heletiden der jeg var, så hjalp jo ikke rømme inn i en annen butikk :/ usj.. huff! Det der påminnet meg om for en mnd siden når jeg var på mitt kvalmeste, da tok jeg bussen i fra svigers som bruker en time. Etter jeg hadde funnet plassen min og lovpriset gud for at det ikke var noen sterke lukter på bussen så... tror du ikke det kom inn 9 eldre damer med 9 forskjellige tunge og sterke parfymer.. Så for første gang i mitt liv har jeg måttet be om spypose på bussen og for første gang i mitt liv så spydde jeg på bussen.. Kjekt å være gravid ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå